• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Lite sugen på en beggad Macan S från typ -16, budget runt 500k. Vad bör man kalkylera för kostnader? Tänker om någon ex. har pejl på servicekostnader, försäkring, mm.

Har haft Merca SUVar länge och tycker de är förvånansvärt billiga vad gäller försäkring/service/reparationer. Dock aldrig haft en Porsche, kanske helt annorlunda prisbild? Bilen ifråga har rullat dryga 3k mil.

Minns inte vad jag betalade för 3000 mila service på min Macan, 6000 mila kostade någonstans kring 28´om jag inte minns fel. Ganska dyrt mao.

"Det ska kosta pengar" som, förlåt språket, turkgubben på BMW sade sist när han hämtade ut sin 7-serie efter ha bytt keyless handtag för 18 tusen spänn. "Annars skulle ju alla åka i dem".

-Rätt inställning!

"Det ska kosta pengar" som, förlåt språket, turkgubben på BMW sade sist när han hämtade ut sin 7-serie efter ha bytt keyless handtag för 18 tusen spänn. "Annars skulle ju alla åka i dem".
Premiummärken oavsett brana
-Rätt inställning!

Premiummärken......oavsett marknad.....hustlar ju sina kunder.....kunderna vet det........njuter lite av det......att de har råd.......och inte Lasse på stan.......så 18 brak för ett handtag är ju helt rimligt ändå........its a win win....

Premiummärken......oavsett marknad.....hustlar ju sina kunder.....kunderna vet det........njuter lite av det......att de har råd.......och inte Lasse på stan.......så 18 brak för ett handtag är ju helt rimligt ändå........its a win win....

Dock lite surt för individen som sätter ihop handtaget och tjänar mindre än 18 brak/mån. But hey that´s the way life goes.......

Bilagor

• image.png
    image.png
    83 bytes · Visningar: 2
  • image.png
    image.png
    83 bytes · Visningar: 3
Farsans ML hade nåt mindre strul samt service. 30K...
Min e klass jag hade var inte så dyr o serva. Men jämför man med volvo så är det skillnad.

Så är det förstås!:) Jag önskar dock att fler hade denna insikt!:cool: Men nu är jag och orerar i helt fel tråd...:sorry:
(För att vara on topic: alla nya bilar är fula, snyggaste bilen genom tiderna är Jaguar XJC!:D)

Alla fula BMW är nya är ett annat sätt att säga det på. Jaggor är snygga kan jag hålla med om.

Tesla Model X, den sämst sammansatta bilen jag sett sedan... Sedan... Jag vet inte om jag sett någon? Tveksamt om ens vår gamla Talbot Samba.

(Sorry. handlar ju inte om hur den är som tjänstebil.)

Bilagor

• 20181012_141819.jpg
    20181012_141819.jpg
    120.1 KB · Visningar: 4
Min farfar kör en Tesla X och han tycker den har sina brister, farmor däremot avskyr den. De kanske har fått ett måndagsexemplar men jag är inte imponerad med tanke på vad den kostar.

Min farfar kör en Tesla X och han tycker den har sina brister, farmor däremot avskyr den. De kanske har fått ett måndagsexemplar men jag är inte imponerad med tanke på vad den kostar.
Tesla har genom åren fått sjukt mycket kritik vad gäller kvalitén och ihop skruvandet.
Om BMW eller Audi byggt bilen med Teslas teknik, då hade det varit en homerun.

Tillbaka
Topp