• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Åter från introduktionen av nya 3-serien. Trevlig bil men som vanligt större än föregående modell. Några bilder:
BMW nya 3-serien (blå, sida) 2019-03-07.jpg

BMW nya 3-serien (blå, front) 2019-03-07.jpg

BMW nya 3-serien (blå, (bak) 2019-03-07.jpg

BMW nya 3-serien (blå, instrument) 2019-03-07.jpg

BMW nya 3-serien (blå, mittkonsol) 2019-03-07.jpg
 
Nya 3-serien har verkligen växt sedan den introducerades. Gillade den inte då men det har ändrats med tiden.
 
Åter från introduktionen av nya 3-serien. Trevlig bil men som vanligt större än föregående modell. Några bilder:
BMW nya 3-serien (blå, sida) 2019-03-07.jpg

BMW nya 3-serien (blå, front) 2019-03-07.jpg

BMW nya 3-serien (blå, (bak) 2019-03-07.jpg

BMW nya 3-serien (blå, instrument) 2019-03-07.jpg

BMW nya 3-serien (blå, mittkonsol) 2019-03-07.jpg

Äntligen lite kvalitet i tråden, det är mycket långt mellan dessa poster.
Som vanligt har BMW den ledande positionen som de andra så småningom kopierar (sällan speciellt lyckat skall dock sägas).

Den nya 3-serien är dock lite tråkig då den är precis så bra som man hade kunnat förvänta sig, alltså absolut toppklass på samtliga punkter! Det börjar bli långtråkigt när 3-serien leder segmentet modellserie efter modellserie i 35-40 år (med en liten svacka vid pre-facelift e9x, 05-07)

Inget för mig, men jag förstår människor som kommer att boka fast en nu med detsamma.
 
Äntligen lite kvalitet i tråden, det är mycket långt mellan dessa poster.
Som vanligt har BMW den ledande positionen som de andra så småningom kopierar (sällan speciellt lyckat skall dock sägas).

Den nya 3-serien är dock lite tråkig då den är precis så bra som man hade kunnat förvänta sig, alltså absolut toppklass på samtliga punkter! Det börjar bli långtråkigt när 3-serien leder segmentet modellserie efter modellserie i 35-40 år (med en liten svacka vid pre-facelift e9x, 05-07)

Inget för mig, men jag förstår människor som kommer att boka fast en nu med detsamma.
Ah.....det där är mest t-shirts och dekaler.........OCH när gud ska summera männsklighetens bedrifter kommer han ändå att prisa passatägarna något xtra......bränsle, ekonomi, andrahandsvärde etc.......glöm inte att han har Christer Glenning vid sin sida som konsult och påhejare.......väger gvs tungt...
 
Kollade inte men tror inte det. Eventet var specifikt för introduktion av nya 3-serien. Z4 lär dom nog göra en egen grej av ... ;)
Allright!
Z4 har inte som 3-serien ett ”datum” när den lanseras utan den släpps nu lite i smyg i skuggan av nya trean.
Vi förhandsvisade den till vårat closed room imorse, lär nog inte göra en separat inbjudan på den bilen nu när g20 får allt fokus! :)
Men även z4 är en trevlig bil!
 
Åter från introduktionen av nya 3-serien. Trevlig bil men som vanligt större än föregående modell. Några bilder:

BMW nya 3-serien (blå, instrument) 2019-03-07.jpg

År 2019 varför är hälften av rattens kontrollers fortfarande farthållare? Varför kommer man inte vidare och har lite multiknappar eller annan innovation för att plocka bort alternativt ha andra funktion i det vänstra klustret?
 
År 2019 varför är hälften av rattens kontrollers fortfarande farthållare? Varför kommer man inte vidare och har lite multiknappar eller annan innovation för att plocka bort alternativt ha andra funktion i det vänstra klustret?

Just innovationer på knappfronten tenderar ju att vara en försämring. Innovation här hade förmodligen slutat med en 5-6 knapptryck genom någon meny bara för att ställa farthållaren. Naturligtvis hade man varit tvungen att ta ögonen från vägen.
 
Äntligen lite kvalitet i tråden, det är mycket långt mellan dessa poster.
Som vanligt har BMW den ledande positionen som de andra så småningom kopierar (sällan speciellt lyckat skall dock sägas).

Den nya 3-serien är dock lite tråkig då den är precis så bra som man hade kunnat förvänta sig, alltså absolut toppklass på samtliga punkter! Det börjar bli långtråkigt när 3-serien leder segmentet modellserie efter modellserie i 35-40 år (med en liten svacka vid pre-facelift e9x, 05-07)

Inget för mig, men jag förstår människor som kommer att boka fast en nu med detsamma.
Helt klart snygg.
Dock kan jag aldrig förlika mig med M märken på en icke M bil. Gäller även diverse 550M osv.
Urvattnat blir det.
 
År 2019 varför är hälften av rattens kontrollers fortfarande farthållare? Varför kommer man inte vidare och har lite multiknappar eller annan innovation för att plocka bort alternativt ha andra funktion i det vänstra klustret?

Farthållaren i BMW är såpass sofistikerad att användaren inte skulle klara att hantera den utan ett antal knappar. :)
 
Just innovationer på knappfronten tenderar ju att vara en försämring. Innovation här hade förmodligen slutat med en 5-6 knapptryck genom någon meny bara för att ställa farthållaren. Naturligtvis hade man varit tvungen att ta ögonen från vägen.

Varför inte har programmerbara knappar? Låt allt vara default för standardköparen men vi som inte använder LIMIT någonsin (har någon här någonsin använt den funktionen) hade kunnat sätta en annan funktion där? Likt 1-8 knapparna idag.
 
Varför inte har programmerbara knappar? Låt allt vara default för standardköparen men vi som inte använder LIMIT någonsin (har någon här någonsin använt den funktionen) hade kunnat sätta en annan funktion där? Likt 1-8 knapparna idag.

Lol, det är ju rena gudagåvan när man matar fullt och har en massa fartkameror efter vägen. En key-feature skulle jag säga, tillsammans med doftpaketet och den fenomenala HUDen. Bmw måste ha marknadens finaste head up display
 
Varför ha så mycket knappar ö.h.t när pekskärmar är så mycket smidigare?
Blir ju bara plottrigt med alla dessa knappar...
 
För att det fortfarande är omöjligt att använda pekskärm när vägen är ojämn exempelvis medans knappar alltid funkar
 
Mycket är ju upp till hur användarvänligt gränssnitt som man kan få till.
Jag som kund vill inte behöva gå in i massa menyer för att exempelvis slå på värme i bakrutan.
Så knappar är än så länge smidiga genvägar som jag ser det.
 
Skillnaden är att fingrarna känner var knappen är. Det finns en anledning till att en flygplanscockpit inte har en enda touchscreen utan knappar till allt så att säga.
Precis, och strular touchskärmen så har du helt plötsligt ingen kontroll över någon funktion.... (om allt läggs på en touchskärm då)
 
Varför inte har programmerbara knappar? Låt allt vara default för standardköparen men vi som inte använder LIMIT någonsin (har någon här någonsin använt den funktionen) hade kunnat sätta en annan funktion där? Likt 1-8 knapparna idag.

BMW har iaf programmerbara knappar, om än inte på ratten. Raden vid radion (stationsvalsknapparna) går att programmera som genvägar i iDriven.
 
Tillbaka
Topp