• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

@Mille79 Äger du bolaget själv eller kan styra valet mer eller mindre själv? Det är inga problem att leasa en begagnad bil i sig så länge den inte är momssmittad men det brukar inte gå i större bolag eftersom man ogillar att leasa bilar utan garanti sista året.

@Mille79 Äger du bolaget själv eller kan styra valet mer eller mindre själv? Det är inga problem att leasa en begagnad bil i sig så länge den inte är momssmittad men det brukar inte gå i större bolag eftersom man ogillar att leasa bilar utan garanti sista året.
...fast förmånsvärdet utgår från nypris, säger min pappersnisse. Värt att tänka på, så man inte skattar på hög förmån för gammal bil.

Själv funderar jag på 245 med lagom small-block.
Är sjukt trött på elektronik som försöker sköta saker jag kan göra själv.

Ta en 264 bakaxel den håller har samma bakaxel som ambulansen Polaren testade på 90 talet. Man fick kapa lite i torped väggen ;)
Samt ha en strypnings platta för besiktningen mellan förgasare och insug :D

//Simon

Senast ändrad:
...fast förmånsvärdet utgår från nypris, säger min pappersnisse. Värt att tänka på, så man inte skattar på hög förmån för gammal bil.
Helt riktigt. Men om bilen är, säg ett år gammal, så är det ju en rimlig uppoffring för att få åka den bil man vill.
Att betala full förmån för 5-6 år gamla bilar är förstås ingen poäng.

Anställd. Tänker en lätt begagnad premium suv men inte ens där kommer man ner till 500k. Jag tror som sagt det saknas en aktör som täcker gapet mellan ”ekonomiska” och premiumsuvar ...jag bjuder på det affärsförslaget ;)

Tack alla för input.

Anställd. Tänker en lätt begagnad premium suv men inte ens där kommer man ner till 500k. Jag tror som sagt det saknas en aktör som täcker gapet mellan ”ekonomiska” och premiumsuvar ...jag bjuder på det affärsförslaget ;)

Tack alla för input.
Är inte det VW? Liiite finare än Skoda, men inte riktigt en Audi.

Men XC90 börjar på 550', 570' med sjusits, med lite prut är den garanterat din för omkring 500.

Tack alla för input.

2-serie gran tourer?
Då får du mer premium än VW men fortfarande en stor rymlig bil :cigar:

2-serien är mindre premium än vilken Skoda, Seat, VW som helst invändigt. Oerhört billiga material och dålig finish. En riktig skamfläck i BMWs sortiment. Ful och sämre än en Touran eller Grand Scenic på allt.

Kan inte bestämma mig för nästa bil. Får höra vad hade ni valt? Och inga tråkiga praktiska tips. Jag vill ha körglädje ...

Audi A5 sportback tfsi 245 hk
A6 sedan tfsi 245 hk
Nya bmw 330i
Bmw 530i
Audi s3 sportback
Bmw x3 30i

Kan inte bestämma mig för nästa bil. Får höra vad hade ni valt? Och inga tråkiga praktiska tips. Jag vill ha körglädje ...

A6 sedan tfsi 245 hk
Nya bmw 330i
Bmw 530i
Audi s3 sportback
Bmw x3 30i
Det är ju väldigt olika bilar, har du några som helst krav utöver körglädjen?
Jag hade tagit A6 eller 530 så länge det är senaste modellen (och sedaner).

A6 sedan tfsi 245 hk
Nya bmw 330i
Bmw 530i
Audi s3 sportback
Bmw x3 30i
A5 säljs nu till kampanjpris 399'. Det är i princip oslagbart i det sammanhanget.

Tillbaka
Topp