• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Funderar in på XPEL stenskottsfilm eller åtgärda stenskott med Chipex.

Check it out
Ge mig feedback på vad jag kan göra bättre. Tyvärr hade jag fel fokusinställning på kameran så vissa delar är lite ur fokus.

Tänkte lägga upp lite videos gällande bilen samt annat som kan vara av intresse för den stora massan :). Men det kommer i princip bara vara om bilar eller prylar.

Fan va kul med lite tester. Jag ska helt klart följa dig.

Reparation BMW i Stockholm. Var lämnar ni?
Kan bara berätta följande:
Bytte bromsar och dämpare hos BMW i Segeltorp på en X3 inför besiktningen. Blev likförbannat nedslag och ombesiktning på bromsarna. Stormade tillbaka till verkstaden på lagom bra humör varpå mekanikern själv kör tillbaka till besiktningen. En kaffe och bulle senare visar det sig att klåparen på besiktningen inte visste hur man testar en 4wd med automat...:banghead:
Utmärkt skött från verkstadshåll.

Köpte bil nu i vinter o fick med dubbfria men tänkte byta till dubb till nästa år.

Någon som löst ekvationen hur man ska genomföra det hela? Byta i höst för o få fräscha? Byta nu o ha liggandes? Däck som kostar ca 1600st hos billig på nätet, vad kan man förvänta sig i pris hos lokala handlare? Är det 1600-2600/däck (exkl påkräng)? Skönt att sponsra lokala firmor men inte till vilket pris som helst.

Ska snacka nya puckar när jag byter till sommardäck men bra o höra från er i panelen.

Kan bara berätta följande:
Bytte bromsar och dämpare hos BMW i Segeltorp på en X3 inför besiktningen. Blev likförbannat nedslag och ombesiktning på bromsarna. Stormade tillbaka till verkstaden på lagom bra humör varpå mekanikern själv kör tillbaka till besiktningen. En kaffe och bulle senare visar det sig att klåparen på besiktningen inte visste hur man testar en 4wd med automat...:banghead:
Utmärkt skött från verkstadshåll.
Hahaha, fyfan vad roligt! (I efterhand)

Köpte bil nu i vinter o fick med dubbfria men tänkte byta till dubb till nästa år.

Någon som löst ekvationen hur man ska genomföra det hela? Byta i höst för o få fräscha? Byta nu o ha liggandes? Däck som kostar ca 1600st hos billig på nätet, vad kan man förvänta sig i pris hos lokala handlare? Är det 1600-2600/däck (exkl påkräng)? Skönt att sponsra lokala firmor men inte till vilket pris som helst.

Ska snacka nya puckar när jag byter till sommardäck men bra o höra från er i panelen.
Ingen fara att byta nu och ha liggandes så länge du förvarar rätt. Rätt = mörkt och svalt. Absolut inte ute på balkong eller liknande.

Åkte en Kia E-Niro idag (säg det inte till någon!!),
Har aldrig åkt ett fordon med ett så högt kupeljud, och jag har ändå kört gamla Hjullastare från 80-talet och massvis med industritruckar eller liknande. Omöjligt att åka 70km/h ++ utan hörselskydd. Helt otroligt egentligen!
Hur kommer det sig att du ”råkande” hamna i en sådan bil??
Efter att ha följt denna tråd ett tag så undrar jag verkligen!

Givet hans bilhistorik så tror jag inte att han är sosse, :D
Är det verkligen så lätt att identifiera folks politiska ståndpunkt?
Hur tänker du här? Är det nåt sånt här?
Volvo - SD (let´s go nationalistiskt, även om Volvo personvagnar ägs av kineser)
Opel Omega Kombi - KD (bilen är väl känd för att vara den rymligaste i modern tid? Väl lämpad för att vara en modern ark?)
Rolls Royce - Moderaterna (väldigt mycket överklass även om partiet gärna presenterar sig själva som det nya arbetarpartiet)
Vilken bil som helst - Folkparti...sorry, Liberalerna ska det vara....
John Deere - Centerpartiet (eller så kunde det kanske vara förr i tiden, när Centerpartiet faktiskt levde upp till sin gamla partibeteckning "Bondeförbundet". Numera ska det väl vara en ordentlig SUV anpassad till Stureplan.)
Toyota Prius - MP (fast de mest fanatiska cyklar eller åker skateboard?)
Socialdemokraterna - Saab 900 årsmodell 87 (lite lagom sådär, visar på individuellt val men ändå inom ramen för en kollektiv acceptans)
Vänsterpartiet - En röd bil (märke och modell är inte lika viktigt)

Råkade beställa en Volvo idag, 500 hästar, 2800nm, 12-växlad dual clutchlåda :D

Alltså inte Geely-Volvo, utan dom där stora bilarna. Motorn väger tydligen 1199kg torr.
Råkade beställa en Volvo idag, 500 hästar, 2800nm, 12-växlad dual clutchlåda :D

Alltså inte Geely-Volvo, utan dom där stora bilarna. Motorn väger tydligen 1199kg torr.
Makulera ordern,man åker Scania inget annat :p

Tillbaka
Topp