• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

ante_77

Cartier
2-Faktor
Precis men det skadar inte att bilen ser bra ut också:) är det så stor skillnad i körglädje mellan a5an och en 330? A5an har ju sååå mycket mer utrymme, även om körglädjen kommer först. Är det natt o dag mellan dessa två?

3-serien är inte så liten som man kan tro.
Då jag bytte bort min V70 mot en AH3 så upptäckte jag att jag hade mer benutrymme då jag ”satt bakom mig själv” i BMWn.

Jag har inte kört någon nyare A5:a, men av de flesta svenssonbilar så drar BMW det längsta strået vad gäller körglädje.

Gällandes 3-serie och 5-serien, så kan man säga ”3-serien kör man, 5-serien åker man”.
Ganska klar komfortskillnad på dessa två dessutom.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Hmm, tråden har tagit en oväntad vändning iom ante_77s intrång. Jag följer med försiktig optimism utvecklingen..

Det är dock bräckligt. Minsta felskrivning kan väcka VAG-mupparna från sin håla. Det gäller att hålla fingrarna i styr på skärmen. :D

Vändning?
I verkligheten har ingenting vänt. Har det varit andra åsikter på forumet så är det fake news alternativt ryska desinformatörer som nästlat sig in.
Nåja det finns ju en del Pravda klockor på forumet.
Dom avslöjar sig snart genom att förespråka Volga och Lada
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Hmm, tråden har tagit en oväntad vändning iom ante_77s intrång. Jag följer med försiktig optimism utvecklingen..

Det är dock bräckligt. Minsta felskrivning kan väcka VAG-mupparna från sin håla. Det gäller att hålla fingrarna i styr på skärmen. :D

Min känsla är inte direkt vag vad gäller VAG.
Som ägare av en del märken så är dom väl ok. Men deras egna produktion är ju inget att hurra för. Typ Fiat/Ferrari Tata/Jaguar (även om kvaliteten på Jaguar kan vara tvivelsam)
 

Husse

Patek
Hmm, tråden har tagit en oväntad vändning iom ante_77s intrång. Jag följer med försiktig optimism utvecklingen..

Det är dock bräckligt. Minsta felskrivning kan väcka VAG-mupparna från sin håla. Det gäller att hålla fingrarna i styr på skärmen. :D
Hjälper grannen, som sitter i rullstol, att göra hans bil åtkomlig efter all jävla snö!
Han har hittat den perfekta vinterbilen nu, X5, lite hög kanske... :)
F1E3ABC3-C97C-4D50-A5C8-EAB24203D1BB.jpeg
906FDBFE-B952-4997-AD47-9AD780C8189D.jpeg
 

vlm1978

Cartier
Kan inte bestämma mig för nästa bil. Får höra vad hade ni valt? Och inga tråkiga praktiska tips. Jag vill ha körglädje ...

Audi A5 sportback tfsi 245 hk
A6 sedan tfsi 245 hk
Nya bmw 330i
Bmw 530i
Audi s3 sportback
Bmw x3 30i

Inte för att jag har rattat en själv eller att du har listat den, men varför inte en Alfa Romeo Giulia Veloce Ti? Vacker och säkerligen rolig att köra...och inte lika vanlig som de modeller du listat
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Snart dags för sommarfälgar igen, vad säger panelen om svarta fälgar på svart bil?
Sugen på en uppsättning svarta OZ Ultraleggera, men är kluven.. blir kanske lite mycket svart?


Lånade bilder ifrån www
oz-racing-ultraleggera-hlt-matt-black-audi-rs3-sedan-1_x.jpg

oz-racing-ultraleggera-hlt-matt-black-audi-rs3-sedan-4_x.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Snart dags för sommarfälgar igen, vad säger panelen om svarta fälgar på svart bil?
Sugen på en uppsättning svarta OZ Ultraleggera, men är kluven.. blir kanske lite mycket svart?


Lånade bilder ifrån www
oz-racing-ultraleggera-hlt-matt-black-audi-rs3-sedan-1_x.jpg

oz-racing-ultraleggera-hlt-matt-black-audi-rs3-sedan-4_x.jpg
Blir aaaalldeles för mörkt tycker jag, men jag är å andra sidan inte så förtjust i svarta bilar/fälgar. Tycker vanliga silvriga fälgar passar bra, kan tänka mig att det lirar snyggt med de silvriga listerna
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Snart dags för sommarfälgar igen, vad säger panelen om svarta fälgar på svart bil?
Sugen på en uppsättning svarta OZ Ultraleggera, men är kluven.. blir kanske lite mycket svart?
Lånade bilder ifrån www
oz-racing-ultraleggera-hlt-matt-black-audi-rs3-sedan-1_x.jpg

oz-racing-ultraleggera-hlt-matt-black-audi-rs3-sedan-4_x.jpg
Är det en likadan bil som på bilderna?
Med den grillen och med den fronten kommer det ändå inte vara någon som lägger märke till fälgarna!
 

Husse

Patek
Plåt? Magnesium brorsan magnesium. :cigar:
Tyvärr är den inte min. Men visst hade det varit kul att ha en sådan sleeper, verkligen preppa den till gränsen!
Lillskrucken (Lupo) min rullar på magnesium, så lätta att det är obegripligt!
Förlåt, missade att det var mags, sleeperkänslan måste vara total!
Funderar skarpt på optimering till 90+ hk på min, 910kg och 355cm lär bli skoj.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Lillskrucken (Lupo) min rullar på magnesium, så lätta att det är obegripligt!
Förlåt, missade att det var mags, sleeperkänslan måste vara total!
Funderar skarpt på optimering till 90+ hk på min, 910kg och 355cm lär bli skoj.
Do it! Lär vara snorkul. Personligen, Så har jag nog aldrig haft så kul bakom ratten som på min otrimmade 75hk Polo (rust in peace) med dåliga sulor. Den enda bilen jag egentligen på allmän väg på riktigt kunde vara på gränsen med, och tom gå för långt, utan någon större fara för vare sig kropp eller plånbok.
 
Topp