• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Husse

Patek
Do it! Lär vara snorkul. Personligen, Så har jag nog aldrig haft så kul bakom ratten som på min otrimmade 75hk Polo (rust in peace) med dåliga sulor. Den enda bilen jag egentligen på allmän väg på riktigt kunde vara på gränsen med, och tom gå för långt, utan någon större fara för vare sig kropp eller plånbok.
Taget!
Kan ju inte köra med mappad husbil (128hk-160hk och vridet från belsebub) och låta Lupo vara! :)
Tack för ryggknuffen! :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Do it! Lär vara snorkul. Personligen, Så har jag nog aldrig haft så kul bakom ratten som på min otrimmade 75hk Polo (rust in peace) med dåliga sulor. Den enda bilen jag egentligen på allmän väg på riktigt kunde vara på gränsen med, och tom gå för långt, utan någon större fara för vare sig kropp eller plånbok.

Om vi ändå pratar kul bakom ratten för i sammanhanget små pengar så hade jag en Mazda 323F DOHC under ett par år i början på 90-talet, dvs en sån här:
Mazda 323 F DOHC.jpg

Bil(d) snodd från nätet.

När den introducerades hösten 1989 som årsmodell -90 sålde dom 500 avsedda för Sverige slut på nolltid. Jag lyckades tjata till mig en demobil som hade gått 500 mil med motiveringen att dom inte behövde någon demobil av en modell som redan var slutsåld ... ;)

Vägde väl runt 1.200 kg om jag minns rätt och man tog ut 131 varvvilliga hästar ur 1,8-litersmotorn. Trots framhjulsdrift var den extremt välbalanserad, så det var bara att peka med ratten så gick bilen dit utan att protestera. Åkte under en tid ganska ofta väg 205 mellan Askersund och Laxå, vilket är en krokig men väldoserad vägsträcka. Jäklar vad man kunde stå på. Hade den bara haft luftkonditionering (kom på senare årsmodeller) hade jag nog aldrig bytt bort den ... :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Om vi ändå pratar kul bakom ratten för i sammanhanget små pengar så hade jag en Mazda 323F DOHC under ett par år i början på 90-talet, dvs en sån här:
Mazda 323 F DOHC.jpg

Bil(d) snodd från nätet.

När den introducerades hösten 1989 som årsmodell -90 sålde dom 500 avsedda för Sverige slut på nolltid. Jag lyckades tjata till mig en demobil som hade gått 500 mil med motiveringen att dom inte behövde någon demobil av en modell som redan var slutsåld ... ;)

Vägde väl runt 1.200 kg om jag minns rätt och man tog ut 131 varvilliga hästar ur 1,8-litersmotorn. Trots framhjulsdrift var den extremt välbalanserad, så det var bara att peka med ratten så gick bilen dit utan att protestera. Åkte under en tid ganska ofta väg 205 mellan Askersund och Laxå, vilket är en krokig men väldoserad vägsträcka. Jäklar vad man kunde stå på. Hade den bara haft luftkonditionering (kom på senare årsmodeller) hade jag nog aldrig bytt bort den ... :happyhappy:
Minns den!
Polarn köpte en när han flyttade från Huddik till Stockholm, han hade inte råd med en 944...
Tror han hade minst lika kul i Mazdan!
Snack om pang för pengen!
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Om vi ändå pratar kul bakom ratten för i sammanhanget små pengar så hade jag en Mazda 323F DOHC under ett par år i början på 90-talet, dvs en sån här:
Mazda 323 F DOHC.jpg

Bil(d) snodd från nätet.

När den introducerades hösten 1989 som årsmodell -90 sålde dom 500 avsedda för Sverige slut på nolltid. Jag lyckades tjata till mig en demobil som hade gått 500 mil med motiveringen att dom inte behövde någon demobil av en modell som redan var slutsåld ... ;)

Vägde väl runt 1.200 kg om jag minns rätt och man tog ut 131 varvilliga hästar ur 1,8-litersmotorn. Trots framhjulsdrift var den extremt välbalanserad, så det var bara att peka med ratten så gick bilen dit utan att protestera. Åkte under en tid ganska ofta väg 205 mellan Askersund och Laxå, vilket är en krokig men väldoserad vägsträcka. Jäklar vad man kunde stå på. Hade den bara haft luftkonditionering (kom på senare årsmodeller) hade jag nog aldrig bytt bort den ... :happyhappy:
Nu blir jag nostalgisk! 90-tal. Satan vad jag ville ha en sådan, eller en Peugeot 205 gti. Blev tillslut en mörkgrön Mitsubishi eclipse, om än inte med pop up lysena.
44B37DF1-30BA-4E92-9E08-D8A4205C3975.png
 

HTran

Omega
Någon här som har audi r8 första generationen v8 versionen? Hamnade i en diskussion med en vän som anser att den är för slö (samma motor som finns i audi rs4) men 420 hästar som slö? Självklart vad man jämför det med men bör ju räcka om man inte tänker köra bana och bara ha tanken att det finns lite att ge när man trycker ner gaspedalen. Vad tycker ni som äger/kört en?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Någon här som har audi r8 första generationen v8 versionen? Hamnade i en diskussion med en vän som anser att den är för slö (samma motor som finns i audi rs4) men 420 hästar som slö? Självklart vad man jämför det med men bör ju räcka om man inte tänker köra bana och bara ha tanken att det finns lite att ge när man trycker ner gaspedalen. Vad tycker ni som äger/kört en?
Bra drag, fånigt att säga att den är slö... Schysst motor och karaktär. Räcker såklart gott och väl att köra bana med också om man så vill det.
 

Husse

Patek
Någon här som har audi r8 första generationen v8 versionen? Hamnade i en diskussion med en vän som anser att den är för slö (samma motor som finns i audi rs4) men 420 hästar som slö? Självklart vad man jämför det med men bör ju räcka om man inte tänker köra bana och bara ha tanken att det finns lite att ge när man trycker ner gaspedalen. Vad tycker ni som äger/kört en?

Bra drag, fånigt att säga att den är slö... Schysst motor och karaktär. Räcker såklart gott och väl att köra bana med också om man så vill det.
Tittade på HELA 24h Le Mans i fjol. Tom Kristensen hade med sig nån av reportrarna från Eurosport, en tjej.
Han körde ett varv runt banan, Tom skulle beskriva sektorerna.
Tjejen skrek hela tiden och Tom klagade på bilens ”lack of power!”
Kan inte tänka mig att 420 hk inte är nog... :)
 

Bally

Cartier
Snart dags för sommarfälgar igen, vad säger panelen om svarta fälgar på svart bil?
Sugen på en uppsättning svarta OZ Ultraleggera, men är kluven.. blir kanske lite mycket svart?


Lånade bilder ifrån www
oz-racing-ultraleggera-hlt-matt-black-audi-rs3-sedan-1_x.jpg

oz-racing-ultraleggera-hlt-matt-black-audi-rs3-sedan-4_x.jpg

Jag tycker det kan se riktigt bra ut! Kör på om du har hittat beggade. Gillar du dem inte är det ju ingen större förlust, bara kränga vidare.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Någon här som har audi r8 första generationen v8 versionen? Hamnade i en diskussion med en vän som anser att den är för slö (samma motor som finns i audi rs4) men 420 hästar som slö? Självklart vad man jämför det med men bör ju räcka om man inte tänker köra bana och bara ha tanken att det finns lite att ge när man trycker ner gaspedalen. Vad tycker ni som äger/kört en?

Har haft en RS4. Den med 420 hk. Kändes som att det var 300 hk i den. Fruktansvärt slö. Personligen skulle jag undvika den motorn.
 

zeke_varg

Omega
Elbilar o Porsche. Jag gillar verkligen merparten av Porsches modeller. Nya elbilen taycan ser lovande ut (inte släppts vettiga bilder än dock).

Såg dock bild på något som skulle vara deras elbilskombi. Nej. Nej. Nej. Kanske en dålig vinkel men det ser inte lovande ut.

D9EDD350-6840-48DE-BC33-58A984EB2667.png
 

Johanw

Cartier
Om vi ändå pratar kul bakom ratten för i sammanhanget små pengar så hade jag en Mazda 323F DOHC under ett par år i början på 90-talet, dvs en sån här:
Mazda 323 F DOHC.jpg

Bil(d) snodd från nätet.

När den introducerades hösten 1989 som årsmodell -90 sålde dom 500 avsedda för Sverige slut på nolltid. Jag lyckades tjata till mig en demobil som hade gått 500 mil med motiveringen att dom inte behövde någon demobil av en modell som redan var slutsåld ... ;)

Vägde väl runt 1.200 kg om jag minns rätt och man tog ut 131 varvilliga hästar ur 1,8-litersmotorn. Trots framhjulsdrift var den extremt välbalanserad, så det var bara att peka med ratten så gick bilen dit utan att protestera. Åkte under en tid ganska ofta väg 205 mellan Askersund och Laxå, vilket är en krokig men väldoserad vägsträcka. Jäklar vad man kunde stå på. Hade den bara haft luftkonditionering (kom på senare årsmodeller) hade jag nog aldrig bytt bort den ... :happyhappy:

Den var på den tiden när 150Hk räknade som sportbil. Då rattade man:

1989-peugeot-405-mi16-twin-cam-saloon-sedan-4.jpg
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Elbilar o Porsche. Jag gillar verkligen merparten av Porsches modeller. Nya elbilen taycan ser lovande ut (inte släppts vettiga bilder än dock).

Såg dock bild på något som skulle vara deras elbilskombi. Nej. Nej. Nej. Kanske en dålig vinkel men det ser inte lovande ut.

D9EDD350-6840-48DE-BC33-58A984EB2667.png
Ser ut som att en Merca CLS kombi (eller Range Rover Evoque?) har kört in i en Panamera bakifrån:confused:

Kul namn, uttalas nästan som efternamnet Taikon?:D
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Dom kan du ha som vinter hjul ;)
OZ är fina :)
Grannen fick sina 4 fixade för ca 2 lax i Gunmetal Antrasit grå/silver :cigar:

Ansök om en USA skylt via transportstyrlesen vet jag :rolleyes: (Jag fick det till min Subaru STI) Svensksåld bil :)

Dessa är BBS i lax silver 18 (Original på denna) Gammal bild men den har stripats på lite dekaler bak + över folierade



//Simon
Har ju redan en annan uppsättning 19" original RS3 Fälgar fast i silver som vinterfälgar ;)

Hur gör man för att ansöka om det? och vad krävs för att få igenom det?
 

M.B.

Cartier
Dom kan du ha som vinter hjul ;)
OZ är fina :)
Grannen fick sina 4 fixade för ca 2 lax i Gunmetal Antrasit grå/silver :cigar:

Ansök om en USA skylt via transportstyrlesen vet jag :rolleyes: (Jag fick det till min Subaru STI) Svensksåld bil :)

Dessa är BBS i lax silver 18 (Original på denna) Gammal bild men den har stripats på lite dekaler bak + över folierade



//Simon

I think I will never stop missing the STI. Even the wife is trained to spot a boxer engine with a 3" straight pipe from distance:p
a little funny when she goes "I hear a shpretza nånting STI" !

20190320_220146.jpg
 
Topp