• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Känslan är helt obeskrivlig just nu. Äntligen! :happyhappy::happyhappy::happyhappy:

8E5316D7-56D1-4B94-A2EE-C90089E33C4E.jpeg

A8736BCD-2570-4C80-930D-71C0B6904775.jpeg
1A749F5C-AAFA-47D2-B36E-AA95909C7744.jpeg
AEDBBD85-9F26-436F-A790-405F99B4C808.jpeg
1B4E3D11-5425-4CAE-A373-5B318352F62D.jpeg
42E0EADB-E53B-4252-835A-94091D43FEA2.jpeg
06F30A11-DAC5-427D-BB4F-68D906B67FE9.jpeg

Najs!
Bra kvalitet på posten!
 
  • Like
Reactions: LS

demondave

Rolex
Förstår inte hur man som biltillverkare kan sänka sig till den nivån. Det är inte en coupé. Punkt!

Jag är ju lite av den åsikten att om man inte behöver en Geländewagen klarar man sig med en kombi. Det skaffar man först när man har ett mindre knattefotbollslag, tills dess kör man max två dörrar. Typ :)

SUV är onödigt skräp. Coupé-SUV helt jäkla obegripligt.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vad fan Porsche?! Coupé?!
0C880EE6-6E93-4D9F-BA27-53CB2B18BD88.png
Jag avskyr designkonceptetet med SUV:ar, dessa jättefula högbyggen, men förstår att de kanske kan fylla en praktiskt funktion. Men när sedan biltillverkarna försöker få de att se sportiga ut med en coupémodell blir det bara löjligt. Sportiga bilar är låga. Punkt. Så en SUV coupé kan var det dummaste och fulaste inom bilvärlden någonsin!
 

Roxen

Cartier
Håller med om att coupéerna inte är särskilt tilltalande, men hur ser försäljningen av dessa ut då?

Kan ju köpa konceptet såtillvida att man vill ha en sportig bil med högre markfrigång, men verkar inte som att det slagit nämnvärt i Sverige? Tycker man ser dem sällan...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag tror nog kundgruppen är män +50 som vill sitta högt, enkelt att hoppa in och ut, inte har behov av plats då dom för det mesta åker själva i bilen, vill ha ett sportigt utseendet men ändå åka bekvämt.
Jag tycker dom är schyssta ändå vissa, i många fall roliga än motsvarande SUV.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Håller med om att coupéerna inte är särskilt tilltalande, men hur ser försäljningen av dessa ut då?

Kan ju köpa konceptet såtillvida att man vill ha en sportig bil med högre markfrigång, men verkar inte som att det slagit nämnvärt i Sverige? Tycker man ser dem sällan...
Tittar på tvären i närmaste handikapparkering så ser du dem. Finns ingen biltyp som drar till sig fler rövhål till förare.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Grattis! Sjukt kul!

Är det vintersulorna på?



Trist utveckling!

Detta är inte bra...

Tack! Just nu är det sommarsulor men planen är att köpa större fälgar när däcken är slut och köra dessa som vinterfälgar (eller ja, snarare ban-fälgar kanske) :)

Lite små kanske (18”) men tycker ärligt talat det ser helt ok ut i helheten.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack! Just nu är det sommarsulor men planen är att köpa större fälgar när däcken är slut och köra dessa som vinterfälgar (eller ja, snarare ban-fälgar kanske) :)

Lite små kanske (18”) men tycker ärligt talat det ser helt ok ut i helheten.
Inte storleken på fälgen som sticker i ögonen utan snarare att man vill ha lite större hjul.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sant. Men är det inte mest att bilen kanske borde sänkas 10-20mm i så fall som saknas?
Är säkert en delförklaring iaf. Liiite lägre och liiite större hjul så är man nog hemma. Stora fälgar är jag lite trött på. Var lite i samma sits med min bil. Orkade inte sänka den så lite utan körde större hjul istället. För bösta resultat borde man göra både och.
 
Topp