• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Klahr

Omega
Köpte mig en barndomsdröm som ersättare för min 1M som blev stulen. Låga mil, manuell och svensksåld <3
IMG_3896.JPG
 
Vad som kan sägas vara positivt är att i princip allt 7,5bb Passat som gått 40 000 mil numera är helt utraderat från tråden.
Nu har vi istället uteslutande kvalitetsposter med intressanta och väldigt fina bilar som höjer nivån rejält!

Även om det var nära att tråden skulle haverera så ser man nu resultatet av ett enträget arbete för att styra tråden mot kvalitet långt bort ifrån silverfärgade Passater.

Bra jobbat allihopa, ingen nämnd, ingen glömd.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Vad som kan sägas vara positivt är att i princip allt 7,5bb Passat som gått 40 000 mil numera är helt utraderat från tråden.
Nu har vi istället uteslutande kvalitetsposter med intressanta och väldigt fina bilar som höjer nivån rejält!

Även om det var nära att tråden skulle haverera så ser man nu resultatet av ett enträget arbete för att styra tråden mot kvalitet långt bort ifrån silverfärgade Passater.

Bra jobbat allihopa, ingen nämnd, ingen glömd.
lol
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Vad som kan sägas vara positivt är att i princip allt 7,5bb Passat som gått 40 000 mil numera är helt utraderat från tråden.
Nu har vi istället uteslutande kvalitetsposter med intressanta och väldigt fina bilar som höjer nivån rejält!

Även om det var nära att tråden skulle haverera så ser man nu resultatet av ett enträget arbete för att styra tråden mot kvalitet långt bort ifrån silverfärgade Passater.

Bra jobbat allihopa, ingen nämnd, ingen glömd.

Notera att du nämnde och drog tillbaka passat till denna tråd.
Ingen annan.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
8992C90C-8852-4B99-9EDA-445FB90A52F7.jpeg


Ni kan tro att jag fick fråga snällt om fruns paddock fick lånas till något så dumt! ;)
1989, 1990 och 1993 - lite ”ett barn av sin tid” är man nog allt!

Nu är det vår!

@AE41500 Jävlar så läcker! Det är ju något magiskt över E30:an!

@snoozarn SEC (och Porsche 928) var med som tuffa konkurrenter när jag skaffade E24:an för ett gäng år sedan. Helrätt kärra!
 

M.B.

Cartier
Har precis fått höra att min direktör gick till Monaco F1 på en yacht förra året. Tydligen företaget sponsrar det för direktörerna och speciell kunder.

Hejdå KS, M.B. out! Ska jobba mig to death. To attend the Monaco F1 in a yacht on company dime HAS to be the peak of the career! F' me...
 

Norda

Panerai
8992C90C-8852-4B99-9EDA-445FB90A52F7.jpeg


Ni kan tro att jag fick fråga snällt om fruns paddock fick lånas till något så dumt! ;)
1989, 1990 och 1993 - lite ”ett barn av sin tid” är man nog allt!

Nu är det vår!

@AE41500 Jävlar så läcker! Det är ju något magiskt över E30:an!

@snoozarn SEC (och Porsche 928) var med som tuffa konkurrenter när jag skaffade E24:an för ett gäng år sedan. Helrätt kärra!

Vilken vagnpark!!!
 

Edin

Panerai
Någon som har erfarenhet av 260-270HK i en framhjulsdriven bil? Funkar det OK eller blir det pannkaka?
Kör på Dunlop Sportmaxx RT2, motorn är i grunden en BMW B48 https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B48

Beror ju på vad man är van vid men är ju flertalet tillverkare som har än högre siffror och enbart framhjulsdrift. Har själv kört kompressormatad Civic Type R med 300 hästar på hjulen och det gick prima (med diff).
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Beror ju på vad man är van vid men är ju flertalet tillverkare som har än högre siffror och enbart framhjulsdrift. Har själv kört kompressormatad Civic Type R med 300 hästar på hjulen och det gick prima (med diff).

Ja men jag tänker så också, nu tror jag inte att jag har någon speciell diff i min Mini, men det kan ju funka ändå.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Någon som vet om Michlin Pilot Sport 4S 275/35 R20 enbart tillverkas i US?

Fick hem mina idag och inte nog med att de är en retur ifrån en annan kund och inte nog med att de är tillverkade V30 2018 så är det tillverkade i US.
Mina 305 som jag fick samtidgit är tillverkade V3 2019 och tillverkade i Frankrike
 

Edin

Panerai
Någon som vet om Michlin Pilot Sport 4S 275/35 R20 enbart tillverkas i US?

Fick hem mina idag och inte nog med att de är en retur ifrån en annan kund och inte nog med att de är tillverkade V30 2018 så är det tillverkade i US.
Mina 305 som jag fick samtidgit är tillverkade V3 2019 och tillverkade i Frankrike

Känns lite sådär..
När jag köpte mina Goodyear Eagle F1 205/40 R17 förra våren var två tillverkade V2 2018 och två V30 2017. löste sig dock rätt smidigt och fick fyra tillverkade V2.
Vart beställde du ifrån?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Känns lite sådär..
När jag köpte mina Goodyear Eagle F1 205/40 R17 förra våren var två tillverkade V2 2018 och två V30 2017. löste sig dock rätt smidigt och fick fyra tillverkade V2.
Vart beställde du ifrån?

Bythjul, grymt surt, detta efter att det varit leveransförseningar med dessutom.... De tyckte i alla fall att det inte var något konstigt med att de hade skickats ut till en firma i Januari och att de 28 Mars hade skickat tillbaka däcken till Bythjul.

Skall skicka tillbaka dem, lite surt då jag får stå för returfrakten
 
Senast ändrad:
Topp