Dilemma dilemma. Har en 325xi som jag hatat mest senaste månaden, eller senaste halvåret. Bytt ventilkåpspackningar, lamdas, renoverat vanos, batteri, BST, lampor. Nu senast var det fjäderbenslager och allt däromkring... Hämtade den idag och besiktade med blanka papper... Kollat seriöst efter GTI Clubsport och har egentligen bara väntat på att hämta och kränga skit BMW...
Men nu på vägen hem tog det 5 minuter sen blev jag kär i bilen igen och börjat försöka övertala mig själv att behålla den... Börjat dividera att värdeminskningen på en Clubsport över 4-5 år sannolikt är mkt Större än reparationskostnader på BMWn... Att BMW nu är nästan på topp med alla vanliga, och dyra fel, åtgärdade, vattenpumpen också bytt...
Vet inte vad jag vill egentligen. Behövde skriva av mig lite..
Nu framgår det inte riktigt hur gammal BMW:n är, men jag antar att den har något år på nacken med tanke på pengarna du lagt. Om så är fallet så är det ju ett stort fett JA på det fetmarkerade.
Sen tror jag iofs att en Clubsport har relativt snällt värdefall, men det lär ju bli dyrare.
Men man behöver ju även värdera hur mycket det är värt att betala för att ha en nyare och "bättre" (@Norrlänningen - hoppa in om du känner för det) bil.