• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Dilemma dilemma. Har en 325xi som jag hatat mest senaste månaden, eller senaste halvåret. Bytt ventilkåpspackningar, lamdas, renoverat vanos, batteri, BST, lampor. Nu senast var det fjäderbenslager och allt däromkring... Hämtade den idag och besiktade med blanka papper... Kollat seriöst efter GTI Clubsport och har egentligen bara väntat på att hämta och kränga skit BMW...
Men nu på vägen hem tog det 5 minuter sen blev jag kär i bilen igen och börjat försöka övertala mig själv att behålla den... Börjat dividera att värdeminskningen på en Clubsport över 4-5 år sannolikt är mkt Större än reparationskostnader på BMWn... Att BMW nu är nästan på topp med alla vanliga, och dyra fel, åtgärdade, vattenpumpen också bytt...

Vet inte vad jag vill egentligen. Behövde skriva av mig lite..

Nu framgår det inte riktigt hur gammal BMW:n är, men jag antar att den har något år på nacken med tanke på pengarna du lagt. Om så är fallet så är det ju ett stort fett JA på det fetmarkerade.
Sen tror jag iofs att en Clubsport har relativt snällt värdefall, men det lär ju bli dyrare.
Men man behöver ju även värdera hur mycket det är värt att betala för att ha en nyare och "bättre" (@Norrlänningen - hoppa in om du känner för det) bil.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Sälj av huvudvärken och köp något roligare. Golf R?
Fått för mig att Clubsport är roligare... Men, jo du har nog en poäng.


Nu framgår det inte riktigt hur gammal BMW:n är, men jag antar att den har något år på nacken med tanke på pengarna du lagt. Om så är fallet så är det ju ett stort fett JA på det fetmarkerade.
Sen tror jag iofs att en Clubsport har relativt snällt värdefall, men det lär ju bli dyrare.
Men man behöver ju även värdera hur mycket det är värt att betala för att ha en nyare och "bättre" (@Norrlänningen - hoppa in om du känner för det) bil.
-07... Clubsport har jag inbillat mig kommer ha ett lägre värdefall än många andra modeller, tex R... Fastän Clubsport (Inte S) inte på något sett inte var limiterad när den såldes...
Hmm... Tack boys för inputs.... Måste nog sälja... Uppdaterar inom några veckor!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Dilemma dilemma. Har en 325xi som jag hatat mest senaste månaden, eller senaste halvåret. Bytt ventilkåpspackningar, lamdas, renoverat vanos, batteri, BST, lampor. Nu senast var det fjäderbenslager och allt däromkring... Hämtade den idag och besiktade med blanka papper... Kollat seriöst efter GTI Clubsport och har egentligen bara väntat på att hämta och kränga skit BMW...
Men nu på vägen hem tog det 5 minuter sen blev jag kär i bilen igen och börjat försöka övertala mig själv att behålla den... Börjat dividera att värdeminskningen på en Clubsport över 4-5 år sannolikt är mkt Större än reparationskostnader på BMWn... Att BMW nu är nästan på topp med alla vanliga, och dyra fel, åtgärdade, vattenpumpen också bytt...

Vet inte vad jag vill egentligen. Behövde skriva av mig lite..
Årsmodell på bimmern?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fått för mig att Clubsport är roligare... Men, jo du har nog en poäng.



-07... Clubsport har jag inbillat mig kommer ha ett lägre värdefall än många andra modeller, tex R... Fastän Clubsport (Inte S) inte på något sett inte var limiterad när den såldes...
Hmm... Tack boys för inputs.... Måste nog sälja... Uppdaterar inom några veckor!
Reparationer har en förmåga att komma i klump. Ett tag känns det som att ALLT går sönder, sen håller bilen hur bra som helst i 2-3 år. Alltså är det rätt dumt att sälja en bil precis efter att man lagat den. Chansen att samma fel återkommer är rätt litet. Något som däremot ALLTID kommer är värdeminskningen på en nyare bil ;)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Inte bil men mitt färdmedel till jobbet nu i mars och april!
Känner mig som 15 bast igen! Skitkul ju!
IMG_20190405_142413.jpg
 

Bally

Cartier
Jag får nog hålla lite på det! Officiell Invigning 11 Maj!



Stämmer. Ja, riktigt kul! Det ska bli spännande att få vara med på resan från start!
Var in där och snackade med en kille där om en M2 jag funderade på förut och han rockade en Rolex Kermit såg det ut som, var det dig jag pratade med då? ;)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
vänta nu, du har bland annat en Viper och skall köra med den där till jobbet ?!?!??!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Körde Vipern igår till jobbet faktiskt, besiktade den då också.
Nästan roligare att köra moppen :D

Coolt sån hade jag när jag var 12:D

Köpte denna när jag var 12 :D

Haha skönt påminner mig om en kollega som körde en offroad moddad Yamaha DT till jobbet i 6 månaders tid. Luktade avgaser på hela kontoret...

Vilken hjälte :cigar:
 

M.B.

Cartier
Stämmer. Ja, riktigt kul! Det ska bli spännande att få vara med på resan från start!

Jag var inne på Förenade innan jag köpte min M2 från M-bilar för några år sen. Försökte också förhandla en M5 förra året men det gick inte så bra och vi köpte bilen i helt annat land. Förenade missade med frugans Mini cooper S också tyvärr.

Men jag servar bilarna hos er och var med på sturup förra året. Vi kanske sprungit i varandra... är du på försäljning? Vi kanske kan ordna en KS affär på nästa köpet :p
Är lite sugen att testa competition versionen, eller vänta lite på CS som antagligen släpps snart.

Jag ser fram emot at se vad Alpina gör med den nya 3 serien, skulle inte tacka nej till en "B3e touring" version som nästa frubil
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som vet varför de flesta biltillverkare numera envisas med att placera en jätteful klump längst bak på taket? Nåt slags internskämt bland världens alla bildesigners är min gissning!:) Och, ja, jag är införstådd med funktionen. Men det borde finnas minst ett hundratal lösningar som inte är så groteskt förfulande som denna.
1.jpeg

43714490_2336468569914919_567634731337783063_n.jpg
2.jpg
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Är det någon som vet varför de flesta biltillverkare numera envisas med att placera en jätteful klump längst bak på taket? Nåt slags internskämt bland världens alla bildesigners är min gissning!:) Och, ja, jag är införstådd med funktionen. Men det borde finnas minst ett hundratal lösningar som inte är så groteskt förfulande som denna.
1.jpeg

43714490_2336468569914919_567634731337783063_n.jpg
2.jpg

Fsktisktväldigt skumt.
Annars brukar det läggar jämns med A eller C stolpen (B om du inte har C).
 

Norda

Panerai
Jag var inne på Förenade innan jag köpte min M2 från M-bilar för några år sen. Försökte också förhandla en M5 förra året men det gick inte så bra och vi köpte bilen i helt annat land. Förenade missade med frugans Mini cooper S också tyvärr.

Men jag servar bilarna hos er och var med på sturup förra året. Vi kanske sprungit i varandra... är du på försäljning? Vi kanske kan ordna en KS affär på nästa köpet :p
Är lite sugen att testa competition versionen, eller vänta lite på CS som antagligen släpps snart.

Jag ser fram emot at se vad Alpina gör med den nya 3 serien, skulle inte tacka nej till en "B3e touring" version som nästa frubil
Fråga efter Nord så hjälper jag dig!
Alpina b3s?? - sjuk bil. Ska bli riktigt kul med Alpina.
Jag är inte så gammal i gemet i Förenade och jobar på försäljningen.
Fråga efter mig, säg till mig att du är KS:are så fixar jag priset. - färgen får du vestämma själv.
 

Lolle

Panerai
Testar Cupra Ateca över en helg för att se om den ska få komplettera Minin.

Lite liten men annars exakt det jag söker i övrigt så kan bli att jag kompromissar på storleken och köper den...
EE746020-C06D-452E-8B7A-FEA82297975B.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Testar Cupra Ateca över en helg för att se om den ska få komplettera Minin.

Lite liten men annars exakt det jag söker i övrigt så kan bli att jag kompromissar på storleken och köper den...
EE746020-C06D-452E-8B7A-FEA82297975B.jpeg

Säkert en trevlig modell, men...
Vad är grejen med att Seat gjort Cupra till ett eget märke - och att Citroën gjort detsamma med DS.
Känns ganska krystat.
 

AE41500

Panerai
Så jävla nöjd med min lill-Merca.
Som en fröjd att köra - inte ett missljud nånstans. Dessutom betydligt roligare än vad de 130 hästarna ger sken av!

841C13F1-FC24-4947-8F93-2D01AD5E1504.jpeg


F725192B-07E0-4642-81EE-567F5A153ABB.jpeg


D62D3D26-5580-46B0-B033-9847B371000E.jpeg


BEF5DE83-5AD7-422A-A524-E239A13AC978.jpeg


Gillar denna profilen. Nästan lite ”Baby-Hammer”!

3FE5A502-CBD4-463D-998C-FBFF53B4CBA9.jpeg


A13E8C26-FA57-474F-B849-F1FBCE93BE6C.jpeg


70239BF8-F4B6-4527-A29C-3CB5926AE78A.jpeg


Också svårt att ogilla!
Wow, så helrätt, vilket kap! Vid den tiden var en Mercedes en Mercedes, BMW en BMW t.o.m. en tid när Citroen vågade sticka ut!
Med det sagt plockade jag ut min MB 190 konkurrent idag, BMW 325i ;)
20190406_205715.jpg
20190406_132651.jpg
 
Senast ändrad:
Topp