• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Riley

Panerai
Lyckan att få sula om till sommarskorna
_20190404_141050.JPG
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Inredningen och loggan på bakluckan är ju magiska! Grymt åk! Typ som en modernare 'rote schweine'! :)
Haha, ja en Rote Sau hade ju inte alls varit fel, så det är en liknelse jag accepterar! För en riktigt lär jag aldrig få.
Auto Motor & Sport försökte väl bygga en modernare Rote Sau på en SEL för några år sedan. Synd att den aldrig blev så mycket som den skulle kunnat blivit.

Själv tycker jag att den får lite drag av den här - vilket jag också är helt okej med.
edcb817326ca24752b281dde0624c086.jpg

Skönaste bilden! Vin Diesel i yngre år - och med mer hår! ;)
 

FredrikO

Omega
BMW tar som vanligt ansvar, även om luckan förmodligen blivit transportskadad och reparerad lokalt vid införsel i hamn som nybil. Inte ovanligt och återigen visar BMW att man gör mer än vad som är brukligt för att fortsätta att vara det märke som har nöjdaste ägarna. :)
Nja, transportskada har jag svårt att tro. Rost i dom skarvarna verkar inte helt ovanligt på modellen vad jag sett på nätet. Det ska ju dessutom täckas på rostskyddsgarantin vad jag förstått så om det är mer än brukligt att dom tar det vet jag inte heller om jag tycker, brukligt är nog mitt ordval. :)

Var förbi lackeraren som kommer utföra jobbet i ett annat ärende imorse och enligt honom berodde det troligtvis på att det är för tunt med färg just där det börjat rosta.

Tydligen blir operationen lite större än han trott då rutan måste skäras ur för att kunna åtgärda det.

Hur som haver hoppas jag det blir smidigt och bra till slut.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nja, transportskada har jag svårt att tro. Rost i dom skarvarna verkar inte helt ovanligt på modellen vad jag sett på nätet. Det ska ju dessutom täckas på rostskyddsgarantin vad jag förstått så om det är mer än brukligt att dom tar det vet jag inte heller om jag tycker, brukligt är nog mitt ordval. :)

Var förbi lackeraren som kommer utföra jobbet i ett annat ärende imorse och enligt honom berodde det troligtvis på att det är för tunt med färg just där det börjat rosta.

Tydligen blir operationen lite större än han trott då rutan måste skäras ur för att kunna åtgärda det.

Hur som haver hoppas jag det blir smidigt och bra till slut.
Han driver med hur insnöade BMW människor tänker. Finns en lång historik av det.
BMW har ju minst sagt klantat sig med rostskyddet förr. En riktig klassiker är ju hur man på e46 och e39 tätade skarvarna först och rostskyddade sedan = helt ren plåt för rosten att fästa i så fort falstätningen började läcka (vilket de alltid gör) och bilarna rostade följaktligen i samma takt som en Alfasud. Försök hitta en E39 utan rost i bakre skärmkant, huv eller baklucka. Moby Dick är lättare att hitta...
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Han driver med hur insnöade BMW människor tänker. Finns en lång historik av det.
BMW har ju minst sagt klantat sig med rostskyddet förr. En riktig klassiker är ju hur man på e46 och e39 tätade skarvarna först och rostskyddade sedan = helt ren plåt för rosten att fästa i så fort falstätningen började läcka (vilket de alltid gör) och bilarna rostade följaktligen i samma takt som en Alfasud. Försök hitta en E39 utan rost i bakre skärmkant, huv eller baklucka. Moby Dick är lättare att hitta...

Så klart sant, allt det där.
Det är ju, och andra sidan, svårt att hitta någon tillverkare som inte haft perioder med askasst rostskydd (Lexus, Toyota och Volvo är väl kanske rätt okej iofs?). Verkar gå i cykler, det där.
Allra bäst var många väl egentligen i slutet av åttio/början av nittio.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Han driver med hur insnöade BMW människor tänker. Finns en lång historik av det.
BMW har ju minst sagt klantat sig med rostskyddet förr. En riktig klassiker är ju hur man på e46 och e39 tätade skarvarna först och rostskyddade sedan = helt ren plåt för rosten att fästa i så fort falstätningen började läcka (vilket de alltid gör) och bilarna rostade följaktligen i samma takt som en Alfasud. Försök hitta en E39 utan rost i bakre skärmkant, huv eller baklucka. Moby Dick är lättare att hitta...
Verkligen. Min rostade precis där.
+ fågelbadet.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nja, transportskada har jag svårt att tro. Rost i dom skarvarna verkar inte helt ovanligt på modellen vad jag sett på nätet.
Är det någonting jag har lärt mig här i tråden så är det att man ska ta @Norrlänningens svar angående bmw med en gigantisk stor nypa salt. Enligt honom har det inte funnits ett (1) enda fel på någon Münchenproducerad vagn någonsin i hela världshistorien. Varken kvalitetsmässigt eller designrelaterat. Naturligtvis är allt detta bara trams.:D
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
-Hej,

Undrar om någon här varit med om liknande eller om ni har lite tips för vad man ska tänka på.

Idag var jag och besiktigade min bil på bilprovningen. En BMW GT, 2014 i toppskick.

Besiktingsmannen körde in i en stillastående lastbil. Bilprovningen säger att de kommer att täcka allt men det är högst oklart för mig vad detta innebär.

Det blev ganska omfattande skador på dörren, kofångaren och c-stolpen. Plåten på dörren och c-stolpen har tryckts in. Det blev till och med hål där. Jag har svårt att se att bilen blir helt återställd i sitt ursprungliga skick.

Vad ska man tänka på för att dels ersättas korrekt (tänker på värdeminskning på en krockad bil) och dels säkerställa kvalitén om de nu skulle ”lova” att det går att laga.

Jag är inget proffs på detta så jag kan inte granska nyansen i färgen och korrekt utförande i allt arbete som behöver ske.

Tacksam för era råd och tips.
E0BAEE69-601A-4D6F-BB22-040619CEB02C.jpeg

09329C8A-E28C-4A75-B6F2-B2B69342D992.jpeg

F8A5EC4E-F8DD-44EA-9272-0C0AA1742917.jpeg
Fy fan vilken mardröm!! Fan så ledsen jag hade blivit!! Kan bara tänka mig hur du känner!! Fy vad tråkigt :(
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Dilemma dilemma. Har en 325xi som jag hatat mest senaste månaden, eller senaste halvåret. Bytt ventilkåpspackningar, lamdas, renoverat vanos, batteri, BST, lampor. Nu senast var det fjäderbenslager och allt däromkring... Hämtade den idag och besiktade med blanka papper... Kollat seriöst efter GTI Clubsport och har egentligen bara väntat på att hämta och kränga skit BMW...
Men nu på vägen hem tog det 5 minuter sen blev jag kär i bilen igen och börjat försöka övertala mig själv att behålla den... Börjat dividera att värdeminskningen på en Clubsport över 4-5 år sannolikt är mkt Större än reparationskostnader på BMWn... Att BMW nu är nästan på topp med alla vanliga, och dyra fel, åtgärdade, vattenpumpen också bytt...

Vet inte vad jag vill egentligen. Behövde skriva av mig lite..
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Dilemma dilemma. Har en 325xi som jag hatat mest senaste månaden, eller senaste halvåret. Bytt ventilkåpspackningar, lamdas, renoverat vanos, batteri, BST, lampor. Nu senast var det fjäderbenslager och allt däromkring... Hämtade den idag och besiktade med blanka papper... Kollat seriöst efter GTI Clubsport och har egentligen bara väntat på att hämta och kränga skit BMW...
Men nu på vägen hem tog det 5 minuter sen blev jag kär i bilen igen och börjat försöka övertala mig själv att behålla den... Börjat dividera att värdeminskningen på en Clubsport över 4-5 år sannolikt är mkt Större än reparationskostnader på BMWn... Att BMW nu är nästan på topp med alla vanliga, och dyra fel, åtgärdade, vattenpumpen också bytt...

Vet inte vad jag vill egentligen. Behövde skriva av mig lite..
Sälj av huvudvärken och köp något roligare. Golf R?
 
Topp