Norrlänningen
Guld
Någon VAG-nasare som vill offerera nice-price på en E-tron, skicka PM!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon VAG-nasare som vill offerera nice-price på en E-tron, skicka PM!
Allvarligt, ska du sjunka så lågt som att köra en skitbil?
Ja, jag är ironisk men med en vis gnutta allvar.
är ingen Ford FOKUS direktLyckan att få sula om till sommarskorna
Nä ingen Ford på våran gårdär ingen Ford FOKUS direkt
Så jävla nöjd med min lill-Merca.
Som en fröjd att köra - inte ett missljud nånstans. Dessutom betydligt roligare än vad de 130 hästarna ger sken av!
Gillar denna profilen. Nästan lite ”Baby-Hammer”!
Också svårt att ogilla!
Haha, ja en Rote Sau hade ju inte alls varit fel, så det är en liknelse jag accepterar! För en riktigt lär jag aldrig få.Inredningen och loggan på bakluckan är ju magiska! Grymt åk! Typ som en modernare 'rote schweine'!
Nja, transportskada har jag svårt att tro. Rost i dom skarvarna verkar inte helt ovanligt på modellen vad jag sett på nätet. Det ska ju dessutom täckas på rostskyddsgarantin vad jag förstått så om det är mer än brukligt att dom tar det vet jag inte heller om jag tycker, brukligt är nog mitt ordval.BMW tar som vanligt ansvar, även om luckan förmodligen blivit transportskadad och reparerad lokalt vid införsel i hamn som nybil. Inte ovanligt och återigen visar BMW att man gör mer än vad som är brukligt för att fortsätta att vara det märke som har nöjdaste ägarna.
Han driver med hur insnöade BMW människor tänker. Finns en lång historik av det.Nja, transportskada har jag svårt att tro. Rost i dom skarvarna verkar inte helt ovanligt på modellen vad jag sett på nätet. Det ska ju dessutom täckas på rostskyddsgarantin vad jag förstått så om det är mer än brukligt att dom tar det vet jag inte heller om jag tycker, brukligt är nog mitt ordval.
Var förbi lackeraren som kommer utföra jobbet i ett annat ärende imorse och enligt honom berodde det troligtvis på att det är för tunt med färg just där det börjat rosta.
Tydligen blir operationen lite större än han trott då rutan måste skäras ur för att kunna åtgärda det.
Hur som haver hoppas jag det blir smidigt och bra till slut.
Han driver med hur insnöade BMW människor tänker. Finns en lång historik av det.
BMW har ju minst sagt klantat sig med rostskyddet förr. En riktig klassiker är ju hur man på e46 och e39 tätade skarvarna först och rostskyddade sedan = helt ren plåt för rosten att fästa i så fort falstätningen började läcka (vilket de alltid gör) och bilarna rostade följaktligen i samma takt som en Alfasud. Försök hitta en E39 utan rost i bakre skärmkant, huv eller baklucka. Moby Dick är lättare att hitta...
Verkligen. Min rostade precis där.Han driver med hur insnöade BMW människor tänker. Finns en lång historik av det.
BMW har ju minst sagt klantat sig med rostskyddet förr. En riktig klassiker är ju hur man på e46 och e39 tätade skarvarna först och rostskyddade sedan = helt ren plåt för rosten att fästa i så fort falstätningen började läcka (vilket de alltid gör) och bilarna rostade följaktligen i samma takt som en Alfasud. Försök hitta en E39 utan rost i bakre skärmkant, huv eller baklucka. Moby Dick är lättare att hitta...
Sa ju det kul!Fick besked om igår att luckan ska lackas om på garanti. Det är dock inte p.g.a. "stenskotten" som tråden först handlade om utan rosten i falsen mellan rutram och bagagelucka.
Så om två veckor ska den in!
Vilken dröm!Trevlig leverans till jobbet idag!
Ja, jäklar vad fina dom är. Galet!Vilken dröm!
Är det någonting jag har lärt mig här i tråden så är det att man ska ta @Norrlänningens svar angående bmw med en gigantisk stor nypa salt. Enligt honom har det inte funnits ett (1) enda fel på någon Münchenproducerad vagn någonsin i hela världshistorien. Varken kvalitetsmässigt eller designrelaterat. Naturligtvis är allt detta bara trams.Nja, transportskada har jag svårt att tro. Rost i dom skarvarna verkar inte helt ovanligt på modellen vad jag sett på nätet.
Tänk ..... på den tiden fick man plats inte bara med händerna utan också verktyg under motorhuven!Vad sjutton lika bra att gå all in. Har haft dessa också. GT:n den vackraste av alla med ett grymt ljud från BMC 4:an men roligast var gocarten MG Midget. Inte ens dörrhandtag.
Wow! Inga fler bilder??Trevlig leverans till jobbet idag!
Och man kunde byta en glödlampa utan att demontera hela frontenTänk ..... på den tiden fick man plats inte bara med händerna utan också verktyg under motorhuven!
Eller demontera handen om man istället försöker stöka på i det minimala utrymmet. Sällan svurit så mkt som när man försöker meka med moderna bilar och slinter så man slår i handen...Och man kunde byta en glödlampa utan att demontera hela fronten
Dock lite trevligare att krocka i så det får man leva med.
Fy fan vilken mardröm!! Fan så ledsen jag hade blivit!! Kan bara tänka mig hur du känner!! Fy vad tråkigt-Hej,
Undrar om någon här varit med om liknande eller om ni har lite tips för vad man ska tänka på.
Idag var jag och besiktigade min bil på bilprovningen. En BMW GT, 2014 i toppskick.
Besiktingsmannen körde in i en stillastående lastbil. Bilprovningen säger att de kommer att täcka allt men det är högst oklart för mig vad detta innebär.
Det blev ganska omfattande skador på dörren, kofångaren och c-stolpen. Plåten på dörren och c-stolpen har tryckts in. Det blev till och med hål där. Jag har svårt att se att bilen blir helt återställd i sitt ursprungliga skick.
Vad ska man tänka på för att dels ersättas korrekt (tänker på värdeminskning på en krockad bil) och dels säkerställa kvalitén om de nu skulle ”lova” att det går att laga.
Jag är inget proffs på detta så jag kan inte granska nyansen i färgen och korrekt utförande i allt arbete som behöver ske.
Tacksam för era råd och tips.
Trevlig leverans till jobbet idag!
Wow! Inga fler bilder??
Så du jobbar på förenade bil i Malmö? Otroligt kul att Alpina kommer tillbaka till Sverige!
Sälj av huvudvärken och köp något roligare. Golf R?Dilemma dilemma. Har en 325xi som jag hatat mest senaste månaden, eller senaste halvåret. Bytt ventilkåpspackningar, lamdas, renoverat vanos, batteri, BST, lampor. Nu senast var det fjäderbenslager och allt däromkring... Hämtade den idag och besiktade med blanka papper... Kollat seriöst efter GTI Clubsport och har egentligen bara väntat på att hämta och kränga skit BMW...
Men nu på vägen hem tog det 5 minuter sen blev jag kär i bilen igen och börjat försöka övertala mig själv att behålla den... Börjat dividera att värdeminskningen på en Clubsport över 4-5 år sannolikt är mkt Större än reparationskostnader på BMWn... Att BMW nu är nästan på topp med alla vanliga, och dyra fel, åtgärdade, vattenpumpen också bytt...
Vet inte vad jag vill egentligen. Behövde skriva av mig lite..