• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Doncorleone

Panerai
335:an är riktigt bra! En bekant har steg två chippat sin 335 som går jämt med div. Porsche och Lambos, kör låga 12 sek repor på oklistrad bana med en slutfart strax norr om 190 med halvdåliga 245:eek:r bak
 
  • Like
Reactions: JLW

Richie

Audemars
2-Faktor
Sant! Tror att jag försöker syfta på diverse stämplar m3an har fått, speciellt e92. Både bättre kvalitet, motor osv än många mycket dyrare märken.
335an är en av de vanligaste BMW man ser åtminstone i Stockholm och har också förstörts lite pga. det - men det är en fantastisk bil och motor! Som du säger är den mycket underskattad!
Mjo, 335an är ju mer av en dussinbil! det är knappast m3an :) men rent ekonomiskt så är ju 335an mer hållbar och även om karaktären inte är densamma så är körglädjen inte långt ifrån m3an! och som sagt, skall man ha den som vardagsbil (vilket jag har) så är 335an mycket roligare då man normalt sett inte ligger på dem varven som m3an kräver!

335:an är riktigt bra! En bekant har steg två chippat sin 335 som går jämt med div. Porsche och Lambos, kör låga 12 sek repor på oklistrad bana med en slutfart strax norr om 190 med halvdåliga 245:eek:r bak
Som sagt, underskattad ;) har nyligen fått min mappad, 381hk och skulle vilja påstå att den inte går mkt sämre än vad min m3a gjorde!

// tidigare m3-ägare, nuvarande 335i-ägare ;)
 

Bilagor

  • IMG_0573.JPG
    IMG_0573.JPG
    388.2 KB · Visningar: 181
  • IMG_1188.JPG
    IMG_1188.JPG
    295.9 KB · Visningar: 163

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Mjo, 335an är ju mer av en dussinbil! det är knappast m3an :) men rent ekonomiskt så är ju 335an mer hållbar och även om karaktären inte är densamma så är körglädjen inte långt ifrån m3an! och som sagt, skall man ha den som vardagsbil (vilket jag har) så är 335an mycket roligare då man normalt sett inte ligger på dem varven som m3an kräver!


Som sagt, underskattad ;) har nyligen fått min mappad, 381hk och skulle vilja påstå att den inte går mkt sämre än vad min m3a gjorde!

// tidigare m3-ägare, nuvarande 335i-ägare ;)

Är inte ute efter att försvara M3an :)men skulle inte påstå att 335 är mycket roligare. Ja jag har kört en del 335. Klart sämre chassi, väghållning och bromsar och ingen diffbroms orginial. Dock kan jag hålla med om att 335 motor är rätt bra konstruerat och är en rolig motor också. Men jag personligen gillar en motor som går att varva med... :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Är inte ute efter att försvara M3an :)men skulle inte påstå att 335 är mycket roligare. Ja jag har kört en del 335. Klart sämre chassi, väghållning och bromsar och ingen diffbroms orginial. Dock kan jag hålla med om att 335 motor är rätt bra konstruerat och är en rolig motor också. Men jag personligen gillar en motor som går att varva med... :)

Njae okej då, roligare var nog fel ordval! förstå mig rätt, M3an är en underbar bil! men köregenskaperna i 335an är "bättre" för normal körning eftersom den har inte det behovet av att ligga på så högt varv som m3an har för att komma till sin rätta!
Du har helt rätt i det du säger! väghållningen och bromsarna på m3an är ju en klass bättre! nu har jag förvisso sänkt min så väghållningen är något förbättrad mot original, och bromsarna är x antal gånger bättre än Brembobromsarna som satt i mina tidigare Subaru STI's (som förövrigt ska vara en rally/sportbil), så dessa duger mer än väl..
Precis som jag sa så beror det ju på vad man ska ha bilen till, men till vardagskörning är 335an ett bättre val (imo) :)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Njae okej då, roligare var nog fel ordval! förstå mig rätt, M3an är en underbar bil! men köregenskaperna i 335an är "bättre" för normal körning eftersom den har inte det behovet av att ligga på så högt varv som m3an har för att komma till sin rätta!
Du har helt rätt i det du säger! väghållningen och bromsarna på m3an är ju en klass bättre! nu har jag förvisso sänkt min så väghållningen är något förbättrad mot original, och bromsarna är x antal gånger bättre än Brembobromsarna som satt i mina tidigare Subaru STI's (som förövrigt ska vara en rally/sportbil), så dessa duger mer än väl..
Precis som jag sa så beror det ju på vad man ska ha bilen till, men till vardagskörning är 335an ett bättre val (imo) :)

Håller helt och hållet med dig. Det är sällan man kan pressa sin bil maximalt på gatan, och där duger en 335 mycket mer än väl. Men på banan är det ju en annan femma. :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kan få nya Mondeon som tjänstebil. Någon som kan säga något om den?
Läste test i AMS där bilen i princip fick samma resultat som Passat. Bättre utrymmen men något sämre interiörkvalitet. I övrigt same-same.
Det förekommer en del skitsnack om Ford men det är oftast av folk som ägde en Sierra på 80-talet...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Fick precis reda på att tjänstebilen ska lämnas tillbaka, och undertiden har bilpolicyn ändrats så nu kan man bara plocka ut skit.
 
Topp