• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Det är skönt att haft bilen framme (efter vintervila) senaste veckorna.:) Ändå rimlig snittförbrukning!?!:rolleyes:
7004500000.jpg
 

Molgan

Cartier
En sak som jag inte gillar med den gamla MB: n är dimljusen fram. Har alltid tyckt att de verkar vara en ren efterkonstruktion... "Eehh... meine herren - wir haben eine kleine problem..."

De sticker ut som för stora framtänder. Labbade lite snabbt och enkelt i paint.

Original:

33799410388_7a049d39a2_b.jpg


Utan:

40710633233_8475992ba5_b.jpg


Och om man verkligen ville ha dimljus - då kunde man dragit in dem i fronten:

40710633053_517c66ca64_b.jpg


Utan är klart bäst men indragna i fronten är bättre än original. Hade jag idag varit som för 30 år sedan hade jag gjort något åt det. Nu är jag inte det.

Jag ber om ursäkt för ömma tår, men skicka skiten på skroten, bespara alla andra trafikanten den stinkande lukten och den usla medelhastigheten....
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
458 Speciale kan vara den bästa bilen producerad, och jag gissar att Spydern inte heller går av för hackor :)
Han bytte faktiskt från en vanlig 458 till en Spyder (fullsmetad, tex full kolfiber, diamantslipade fälgar, keramiska bromsar självklart). efter ca 6 månaders ägande. Gick tom plus några lappar på affären. Speciale har jag dock inte testat.

Kul grej är att han hade 295 bak på däcken. Galet.
 

Räv

Cartier
2-Faktor
Ta det lugnt... På flera sätt har han rätt och allt är inte för alla. Skiten fick en professionell lackrekonditionering idag. Helt OK för en orenoverad 48 år gammal bil.
Första bilden skickade poleraren och den andra tog jag när jag kom hem.

47627663822_89793e8be8_b.jpg

47627630132_40632538ec_b.jpg
 

Tapiren

Cartier
En sak som jag inte gillar med den gamla MB: n är dimljusen fram. Har alltid tyckt att de verkar vara en ren efterkonstruktion... "Eehh... meine herren - wir haben eine kleine problem..."

De sticker ut som för stora framtänder. Labbade lite snabbt och enkelt i paint.

Original:

33799410388_7a049d39a2_b.jpg


Utan:

40710633233_8475992ba5_b.jpg


Och om man verkligen ville ha dimljus - då kunde man dragit in dem i fronten:

40710633053_517c66ca64_b.jpg


Utan är klart bäst men indragna i fronten är bättre än original. Hade jag idag varit som för 30 år sedan hade jag gjort något åt det. Nu är jag inte det.

Jag har precis samma problem på min Jaguar XJS, dimljusen hänger liksom utanför bilen. Det slutade med att jag tog bort dem förra sommaren, men jag är i ärlighetens namn inte helt nöjd med det heller.

images.jpg
 
Topp