• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bmw har haft snygga inredningar sen urminnes tider.
Fast numera, nja...har de inte fortfarande en skärm som ser ut som en billig AM-del från Kina?
Dessutom är inte övergången från växelväljaren till instrumentbrädan särskilt tilltalande rent estetiskt på nutida BMW!
bmwFUUUUUUUULT.jpg
jättefulövergång.jpg
 
Senast ändrad:

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
”Överlägsen” är den sannerligen inte. 520d är segare och bullrigare än D5 exempelvis. För 10 år sedan kanske det låg något i det. Självklart är 530d en helt annan värld men då är vi 150tkr förbi.
Bullrigare än Volvos traktordieslar? Lever vi i samma värld? :p
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bullrigare än Volvos traktordieslar? Lever vi i samma värld? :p
Har en 320d och en vän har en D4 V90. Ungefär samma effekt väl? Båda är bullriga och låter inte särskilt fint men vad jag hör är det precis som du säger Volvon som låter värst. V90:n låter lite annorlunda också, nästan lite mer ihåligt buller medans BMW:n har ett lite lägre tonläge kanske. Det är iallafall vad jag har märkt.

EDIT:
Nu pratar jag om ljudet från utsidan. Hur det är där inne kan jag inte säga då jag inte åkt i V90:n. Men hört den har jag.
 
Senast ändrad:

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Fräsiga. En vän hade en sån blå audi 80 som gick som fan vet inte vad det var för motor men han dillade om att den vae monterad hos porsche. ?
Då hade din vän en Audi RS2.
Detta är också en RS2
Det är i grunden en Audi 80 som Audi själva snyggade till med vassare noter och en del annat godis. De fick då heta S2. Ca 1800 st S2 ska fått åka till Porsche för att förvandlas till RS2. Där byttes front. Kofångare. speglar, inredning,backspeglar. (Det är Porsche 993 som har bistått med tillbehör.) Insug, turbo, spridare osv. Osv. Kommer inte ihåg hur det är med axlar men Rs2 har Porsches bultmönster men Audis ET.
Ja det är en liten udda fågel helt enkelt :) en väldigt rolig!
Den var 1994 världens snabbaste serietillverkade kombi 0-100. Den ska även haft en snabbare sprint på 60 meter än då tidens F1 McLaren... men det var då ;)
 

frasse

Cartier
Då hade din vän en Audi RS2.
Detta är också en RS2
Det är i grunden en Audi 80 som Audi själva snyggade till med vassare noter och en del annat godis. De fick då heta S2. Ca 1800 st S2 ska fått åka till Porsche för att förvandlas till RS2. Där byttes front. Kofångare. speglar, inredning,backspeglar. (Det är Porsche 993 som har bistått med tillbehör.) Insug, turbo, spridare osv. Osv. Kommer inte ihåg hur det är med axlar men Rs2 har Porsches bultmönster men Audis ET.
Ja det är en liten udda fågel helt enkelt :) en väldigt rolig!
Den var 1994 världens snabbaste serietillverkade kombi 0-100. Den ska även haft en snabbare sprint på 60 meter än då tidens F1 McLaren... men det var då ;)
Detta var när den bilen var rätt ny typ 98.
RS blå sa han färgen var.

Kuriosa har en vän vara släkting hade sveriges enda mclaren F1 på 90talet var nästan så man svimmade av uphetsning när man fick titta på den. Var ju det hetaste fetaste som fanns då.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Detta var när den bilen var rätt ny typ 98.
RS blå sa han färgen var.

Kuriosa har en vän vara släkting hade sveriges enda mclaren F1 på 90talet var nästan så man svimmade av uphetsning när man fick titta på den. Var ju det hetaste fetaste som fanns då.
Då var det en extrem bil!! De tillverkades halva -94/96 så 98 så var der en riktig vassbil!! Roligt :)
Det var imponerade!! Kan tänka mig den upphetsningen!!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tyckte denna var stiligare än faceliften så fick tag i en som är tillverkad 2013 någon månad innan de gick över till faceliften. 18tummarna har jag ställt i ladan till förmån för bekvämare 17tummare. Som är på bilden
IMG_20190523_144846913_HDR.jpg
Haft en sån. Grymt bagage o utrymmen
Är snyggare jag håller med. Den nya ser ut som tvålar till baklysen
 

frasse

Cartier
Haft en sån. Grymt bagage o utrymmen
Är snyggare jag håller med. Den nya ser ut som tvålar till baklysen
Ja jag har inte förlikat mig med MB nya stil som kom runt 2014-2015 på många modeller som är så tråkigt.
Hittade denna med bara en ägare en äldre man sedan innan. Helnöjd.
Tror även detta är den sista med stjärnan på huven och inte bara i grillen.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ja jag har inte förlikat mig med MB nya stil som kom runt 2014-2015 på många modeller som är så tråkigt.
Hittade denna med bara en ägare en äldre man sedan innan. Helnöjd.
Tror även detta är den sista med stjärnan på huven och inte bara i grillen.
Japp. Hade också på huven. Riktigt schysst !
Blinkers är så sjukt starka i fram
Skyltar lyses upp långt fram vid blink
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Gillar att grannen har plockat ut sommarbil nr 2, har tjatat om åktur i den men har inte blivit av, 911an är sommarbilen som kommer ut i april, denna brukar komma ut i maj.
Han har haft båda sedan de var nya vilket är lite coolt.

Snapchat-349525065.jpg
Får fortfarande gåshud när jag tänker på den sommarkvällen när en röd nsx med raka rör gasade förbi.. <3
 
Topp