Min Saab kompis skulle ramla bakåt fin! hade led.en bara slutat fungera?Tackar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min Saab kompis skulle ramla bakåt fin! hade led.en bara slutat fungera?Tackar!
Påminner om min 200SLK. Tjusig! Vad är det för modell? Min är över 20 år o ingen rost. Har snart gått 8000 mil.Då var det dags att ta sig en tur med sommar bilen.
En vanlig SL AMG.Påminner om min 200SLK. Tjusig! Vad är det för modell? Min är över 20 år o ingen rost. Har snart gått 8000 mil.
Däck är en trång sektor med den gamla MB: n.
V-klassade 205/70 14 kostar skjortan. Vad gäller bilar som producerats i någon volym och som fortfarande finns kvar i livet är det i princip bara MB och och någon Ferrari från samma tid som behöver högfartsdäck.
Det finns kvalitetsdäck men de kostar. Jag kör med Vredestein Sprint Classic och de är OK för drygt 2000 kr styck. Michelin kostar det dubbla. Det är klart att man funderar på alternativ... men jag vill inte ha moderna fälgar.
Såg detta på en MB-site. En amerikansk snubbe som råkat upptäcka att om man har en uppsättning Lorinser RS90 (16x8 et11) så är det sugpassning med original 14" MB-navkapslar.
Tack!Min Saab kompis skulle ramla bakåt fin! hade led.en bara slutat fungera?
Tack!
Packningarna mot bagageluckan hade blivit dåliga så fukt hade trängt in och förstört kretskorten.
Hände min strålkastare på 645an, ballast 600kr från ebay.Tråkigt, hände på min 520d - 11 kostade bara 5500kr att byta insats
BMW segeltorp är snäppet dyrare än ebay dåHände min strålkastare på 645an, ballast 600kr från ebay.
Utan att borra - pl400 + 2stk neodynium (?) magneter. DoneDäck är en trång sektor med den gamla MB: n.
V-klassade 205/70 14 kostar skjortan. Vad gäller bilar som producerats i någon volym och som fortfarande finns kvar i livet är det i princip bara MB och och någon Ferrari från samma tid som behöver 14" högfartsdäck.
Jag köpte nya Vredestein Sprint Classic och de är OK för drygt 2000 kr styck. Michelin kostar det dubbla. Det är klart att man funderar på alternativ... men jag vill inte ha moderna fälgar.
Såg detta på en MB-site. En amerikansk snubbe som råkat upptäcka att om man har en uppsättning Lorinser RS90 (16x8 et11) så är det sugpassning med original 14" MB-navkapslar.
Bilderna tillhör "Fonzi"
Han gjorde dock inget av det för att han kom inte på något bra sätt att fästa navkapslarna på fälgen.
Självklart började jag leta efter ingredienserna. Det ser ju bra ut! Moderna hjul med gammalt stuk. Enbart supernördar skulle förstå vad de ser.
Hittade en uppsättning RS90 på tradyra till lågt pris - varför syns på bilderna. Det sitter dubbade däck på så de har fått gå som vinterhjul. Vägsalt innanför lacken är inte bra för aluminiumfälgar. De är dock hela, raka och runda samt är ett perfekt utgångsläge för att "förstöra" - då jag kommer att vara tvungen att borra/bygga om dem för att fästa navkapseln.
Säljarens bild
Hittade en uppsättning fina navkapslar på blocket - det gör inget att de har rätt färg...
Saljarens bild
16x8 et11 är vad AMG eftermarknads-sålde till MB R107 när det begav sig så de är rätt för bilen. Det blir 225/55 eller 225/50 som gummi. AMG menade på 50-profil men 55 får plats och då föredrar jag en högre profil.
Kommer att polera det som skall vara blankt och givetvis lacka centrumen svarta för att de ska synas så lite som möjligt genom hålen i navkapslarna.
Nu skall jag bara komma på ett genialt enkelt och säkert sätt att fästa kapslarna. Är inte orolig - har gjort avsevärt mer avancerade saker i mitt fordonsliv - och så är jag ju inte amerikan. Detta får bli ett semesterprojekt.
För dem som missat vad fälgarna skall sitta på (9200 mil och 48 år - vänlig pik till ovan inlägg).
Grymt! Dessutom helt uppenbart att han har bilarna för att använda dom. Han kör ju så mycket att han inte hinner sköta om tomtenGillar att grannen har plockat ut sommarbil nr 2, har tjatat om åktur i den men har inte blivit av, 911an är sommarbilen som kommer ut i april, denna brukar komma ut i maj.
Han har haft båda sedan de var nya vilket är lite coolt.
Utan att borra - pl400 + 2stk neodynium (?) magneter. Done
Går det att få någon mer bild på NSX:en?Gillar att grannen har plockat ut sommarbil nr 2, har tjatat om åktur i den men har inte blivit av, 911an är sommarbilen som kommer ut i april, denna brukar komma ut i maj.
Han har haft båda sedan de var nya vilket är lite coolt.
Går det att få någon mer bild på NSX:en?
Haha!
Nja, navkapslarna är i rostfritt. Jag skrev det här (nedan) på en MB-site tidigare idag Det som är kursiverat är mina egna krav och sedan huruvida jag uppfyllt dem med min lösning:
As the hubcaps lay flush against the rim spokes - this would be an easy solution = Bayonet mount (bajonettfattning). See attached picture.
"You have to be able to remove them somewhat easily if you get a flat - to get to the bolts." Check - as long as you have the right allen key for the lock bolt.
"Yet they have to be securely fastened." Check
"You need get to the valve to fill air from time to time." Check - allen key ready and at hand.
"Some years apart you need to get new tyres fitted." Check
"Hubcap - or rather - parts to attach it are not to mess up wheel balancing or get in the way of balance weights." Check - added parts are small and light
"And of course and preferably not show too much what is going on." Check - when added parts are small and colour coded to blend in.
No harm done to the hubcap and actually very little to the rim.
Tråkigt, hände på min 520d - 11 kostade bara 5500kr att byta insats
Satt och tittade efter lite trevliga bilar på blocket, sprang på denna
https://www.blocket.se/vi/84565764.htm
Ser riktigt trevlig ut!!
Men... hur fan tänker man när man kastar in däcken i baksätet på en bil som denna? Det är sådant som jag i inte vill se i alla fall...
Ja det har de orkat bemöda sig med.Ser ut som att dom åtminstånde har fällt sätena.
Men ändå hål i huvudet...
Jag är mer inne på hur fan tänker man här om detta är bil som intresserar en? Supersnabb SUV-coupe? Det måste ändå finnas så många mer rimliga alternativ...kan faktiskt vara en av de mest löjliga biltyper någonsin...Satt och tittade efter lite trevliga bilar på blocket, sprang på denna
https://www.blocket.se/vi/84565764.htm
Men... hur fan tänker man när man kastar in däcken i baksätet på en bil som denna? Det är sådant som jag i inte vill se i alla fall...
Äsch, den är grymJag är mer inne på hur fan tänker man här om detta är bil som intresserar en? Supersnabb SUV-coupe? Det måste ändå finnas så många mer rimliga alternativ...kan faktiskt vara en av de mest löjliga biltyper någonsin...
Åka högt snabbt o bekvämt. Varför inte.Jag är mer inne på hur fan tänker man här om detta är bil som intresserar en? Supersnabb SUV-coupe? Det måste ändå finnas så många mer rimliga alternativ...kan faktiskt vara en av de mest löjliga biltyper någonsin...
Varför måste du åka högt? Hade varit så mycket rimligare om den inte hade varit så förbannat hög!Åka högt snabbt o bekvämt. Varför inte.
Du har faktiskt fel!Äsch, den är grym
Håller med, sjukt ful. Ska man ha AMG suv är det GLS som gällerJag är mer inne på hur fan tänker man här om detta är bil som intresserar en? Supersnabb SUV-coupe? Det måste ändå finnas så många mer rimliga alternativ...kan faktiskt vara en av de mest löjliga biltyper någonsin...
Jag är mer inne på hur fan tänker man här om detta är bil som intresserar en? Supersnabb SUV-coupe? Det måste ändå finnas så många mer rimliga alternativ...kan faktiskt vara en av de mest löjliga biltyper någonsin...
Gls är väl som en mindre buss? Varför ha 6.3 liters V8 i den? Vad gör det bättre en gle cupé?Håller med, sjukt ful. Ska man ha AMG suv är det GLS som gäller
Måste vara första gången, med andra ord ej så troligt.Varför måste du åka högt? Hade varit så mycket rimligare om den inte hade varit så förbannat hög!
Du har faktiskt fel!
Nu förtiden är det väl nara 5,5 liters i AMG? Jag sa aldrig att den var bättre. Men som prestanda-suv har jag hellre den, du kan lasta mycket och hela familjen åker bra. Jag t tycker den är estetiskt snyggare än GLE. Sedan är GLS är en grymt komfortabel bil att köra.Gls är väl som en mindre buss? Varför ha 6.3 liters V8 i den? Vad gör det bättre en gle cupé?