Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Chuck, 3 november 2012.

1. DW6900MS

DW6900MS Silver

Från:
    Borås
    Handlar inte så mycket om sport, men någon som har erfarenhet av en nyare Multivan som "daily driver".
    Ris och ros?

2. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
    Ägarna älskar dem. Har man väl börjat vänja sig vid utrymmena så blir man bortskämd. Har en kollega som är inne på sin fjärde Multivan som tjänstebil.
    Men de är dyra i inköp och en smula törstiga förstås.

3. Jesper1993

Jesper1993 Tantal

Från:
    Eslöv
    boxster.

Boxster väder :) kluvet om denna ska vandra vidare eller få stå kvar i garaget :D :D

Strimlaren, OddD, Anders Forsberg och 12 andra gillar detta.
  4. MaziK

MaziK Silver

Värsta dieseln

Var kul att tanka för 18.04/L i helgen ... Not
    20190520_135726.

EPL89, alfgren och TobiasD gillar detta.
  5. DW6900MS

DW6900MS Silver

Från:
    Borås
    Törstig? Över litern?
    Han bruksar den alltså? In och ut på parkeringar, centralt, p-hus osv och det funkar bra.

6. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
    Vi har aldrig diskuterat på centiliternivå, mer bara att det är det enda dåliga han kan pratat om. Soppan ingår också i hans avtal så det är ju rätt förmånligt. Han är extremt förtjust i bilen i största allmänhet men så skjutsar han runt en massa hockeyungdomar också.

7. DW6900MS

DW6900MS Silver

Från:
    Borås
    Är med.
    Trivs ju rätt bra med passat, 280 hk och sportchassie. Frågan är om jag dör tråkdöden i en multivan. Att den passar mig med tre kids och hund på ingång tvivlar jag inte på.
    Får nog ta mig en provkörning.

8. Norrlänningen

Norrlänningen Silver

Den enda som dör tråkdöden är jag som måste läsa om Passat, Multivan och bränsleekonomi!? (wtf???)

Inlägget är anmält

Strimlaren, Molgan, llesurk och 3 andra gillar detta.
  9. -SC-

-SC- Titan Premium

Har postat denna i en annan tråd men den får hamna här med för att förhoppningsvis lugna ner dig lite:D McLaren 570GT.
    27C31BFD-118A-4B1A-B346-1A0DF0665A91.

Ninen79, OddD, llesurk och 15 andra gillar detta.
  10. DW6900MS

DW6900MS Silver

Från:
    Borås
    Du måste lära dig att selektera bort störande saker, allt för ditt blodtryck och din hälsas skull.

alfgren gillar detta.
  11. demondave

demondave Silver

Bara yrkesmässigt, men snälla långmil. Mycket strul till och från, sämre stolar än gamla generationen. Jag hann sluta medan gamla generationen var i livet, farsan körde vidare i dom nya. Han är polare med Assistancekåren både här och där numer iaf. Annars förvånansvärt smidiga, tar man sig lite tid att lära sig bilen kommer man in på ställen man aldrig trodde. Jag körde långa hjulbasen, dom korta lär ju inte vara ett dugg värre än V70 om man håller koll på höjden. Snåla i dieselutförande, törstiga med bensinmotor (föga förvånande)

Mellandiesel någonstans (inte minsta, inte värsta) och manuell skulle jag välja, om man kan leva med det och inte kör garantinytt. VAG:s av/på-koppling får man leva med.

Förra generationen fick man i alla fall lätt ut 90k mil ur, om man körde fort nog för att hinna före rosten.

Sorry @Norrlänningen ;)

DW6900MS gillar detta.
  12. TobiasD

TobiasD Platina Friends Of KS

Om alla sparar denna bild så kan vi snabbt posta den när det behövs. ;)

llesurk, ante_77, M.L. och 1 annan gillar detta.
  13. MaziK

MaziK Silver

Skulle haft lite mer av skrevet med i bilden
    @Malmoo hade blivit extra glad :D:snaphappy:

Malmoo gillar detta.
  14. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Brorsan var på snabbesök. Givetvis ville han ut och busköra XJR:en nån timme eller så. Och inte kunde jag förneka min käre bror ett sådant nöje!:) Bild från ett tillfälligt matstopp!
    000000000000000000005210000.

Strimlaren, Klahr, OddD och 5 andra gillar detta.
  15. demondave

demondave Silver

Såg väl inte direkt ut som någon kulinarisk förfining i klass med Jaguaren dock, med tanke på bakgrunden :D

Likeitclean, Anders Forsberg och M.L. gillar detta.
  16. Norrlänningen

Norrlänningen Silver

:D :D :D

demondave och M.L. gillar detta.
  17. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Spot on!:) Vi satsade på ett snabbt näringsintag (käk på bensinmack) för att få så många mil som möjligt med Jaguaren! #detgällerattprioriterarätt

demondave och alfgren gillar detta.
  18. M.B.

M.B. Tantal

Från:
    TLV/Malmö
    3 x vänner
    3 x Porsche 911GTS
    En vecka i tysk och österrikisk 'mountain passes'

Juli kan inte komma snabbare

Screenshot_20190520-192049_Samsung Internet.

Pictor, rdianat, Klahr och 18 andra gillar detta.
  19. Norrlänningen

Norrlänningen Silver

Någon fler som hänger med i Teslas galna prissättning/rea/dump?
    Nya model S 75D från under 700tkr efter miljöbilspremie.
    Det gäller "demobilar", men man får intrycket av att det är nya bilar som står halvfärdiga och kan utrustas till viss del efter eget tycke och smak.
    Googla runt lite och läs själva.

1.
    Jag gissar att alla Model3-köpare är småsura för att man nu idag får en Model S till typ samma peng.

2.
    Jag gissar att alla Model S-köpare är sura för att deras nya bil nu är typ 200tkr billigare än för några dagar sedan.

3.
    Jag skulle lätt kunna tänka mig att köra en Model S för dessa pengar.

4.
    Jag skulle nog inte uppskatta den alltför mycket när man är van en viss standard på sin bil och på företaget som tillverkar bilen. Sen är Tesla-ägare tröttsamma rent generellt. Det blir fånigt när man endast håller sig till ett fabrikat oavsett vilket och vägrar vidga sina vyer utanför detta tycker jag. :)

compositor[1].

Senast ändrad: 21 maj 2019
  20. ante_77

ante_77 Tantal

Min uppfattning om Tesla är att det inte är en vettig produkt.
    Då jag jobbar i Norge (Stavanger för det mesta) så ser man massor av Teslor.
    Tog man taxi förr, så var det ofta Tesla man fick åka.
    Idag så ser jag väldigt få taxibilar som är Tesla och inredningen var väldigt nerkörd på de bilar som fortfarande rullar.
    Kvalitet? knappast. Är den bilen som verkar ha mest problem och folk klagar på i Norge.

Slit och släng med stora batterier. Knappast miljömässig vinst, om du frågar mig.

Pictor och Norrlänningen gillar detta.
  21. RobertD

RobertD Ingenting

Från:
    Stockholm
    :facepalm::banghead::hilarious:

22. supreeme

supreeme Titan

Låter ju helt magiskt, vad kostar ett sånt kalas? Känns som åt hållet "smakar det så kostar det"? :)

M.B. gillar detta.
  23. M.B.

M.B. Tantal

Från:
    TLV/Malmö
    Beror på helt enkelt, man kan hyra allt från M2 (som är inte så spännande till mig eftersom jag ägde en i nästan två år) till AMG GT osv.

Bilar:
    Vi är 3 vänner som planerade resan och hyrt bilar, men det finns en fjärde som hade lite mindre tur i livet, men fortfarande en vän på nästan 20 år, så han hoppar på bilen med mig som en bröllopspresent. I mitt fall så kostar bilen 1060EUR med lite extra försäkring och extra föraren, de två andra fick betala 1000.
    Jag är ganska säker att vi kommer betala lite mer för ännu mer optional försäkringar, sen har vi en 200km/dag gräns med 1euro/km över detta. Här räknar jag 400-600 till för extra försäkring och miltal.

Hotell:
    Upp till er att bestämma var och för vilken pris, själv landar vi på runt 1100 för hela veckan. Dock även här delar jag rummet med min vän så om ni är två som betalar det är 550/pers.

Eventuellt bensin, mat och drick till kvällen, etc.
    Och ja, veckan börjar i Munchen där vi möter, så man måste också tänka på flyget (eller tåget, men jag tvivlar att en som bryr sig så mycket om miljön för att lida genom en tågresa till Munchen ska göra det för en vecka av bensin bränning med 3 stycken 911 GTS:D)

Jag kan dela med mig lite tips och vårt route om det finns intresse.

rdianat, llesurk, Orson och 10 andra gillar detta.
  24. Räv

Räv Titan

Hårdmekade igår kväll. Var tvungen att byta fälgar. Det slutade med att jag fick ta av hela karossen. Tungt arbete...

När man tittar på ovanstående bild och ser att fälgar och navkapslar har hål där det skall vara hål är det lätt att glömma skalan. Jämför nedan...

Monterade navkapselhjulen på den svarta bilen och vid tillfälle kommer jag att måla om centrumen i svart.

Nu skall den lilla bilen bara få raka ändrör till avgassystemet, röda solskydd och borttagna framljustorkare så matchas den stora bilen riktigt bra.

Kirurgen, keroro, Belmondo och 30 andra gillar detta.
  25. Bas

Bas Platina

Stötte på denna idag kring Torslanda. Såg trevlig ut 74EE55EB-DF00-47DB-A155-AA15E070B07B.

traceour, Kn00d, llesurk och 9 andra gillar detta.
  26. AE41500

AE41500 Brons

Underbart!

27. JSI

JSI Brons

Är det polestar 2? :nailbiting:

28. Bas

Bas Platina

Tror det :)

JSI gillar detta.
  29. Callxx

Callxx Tantal