• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nytillskott i familjen :)
WQPd7BpXTn6%Npwx+nXTNw_thumb_55bc.jpg
wqSBCiABQuet9pZPP4QWrQ_thumb_55bf.jpg
 
Någon fler som hänger med i Teslas galna prissättning/rea/dump?
Nya model S 75D från under 700tkr efter miljöbilspremie.
Det gäller "demobilar", men man får intrycket av att det är nya bilar som står halvfärdiga och kan utrustas till viss del efter eget tycke och smak.
Googla runt lite och läs själva.

1.
Jag gissar att alla Model3-köpare är småsura för att man nu idag får en Model S till typ samma peng.

2.
Jag gissar att alla Model S-köpare är sura för att deras nya bil nu är typ 200tkr billigare än för några dagar sedan.

3.
Jag skulle lätt kunna tänka mig att köra en Model S för dessa pengar.

4.
Jag skulle nog inte uppskatta den alltför mycket när man är van en viss standard på sin bil och på företaget som tillverkar bilen. Sen är Tesla-ägare tröttsamma rent generellt. Det blir fånigt när man endast håller sig till ett fabrikat oavsett vilket och vägrar vidga sina vyer utanför detta tycker jag. :)

compositor[1].jpg

Valde en Model 3 som ersättare till Model S, och är mer nöjd med den faktiskt. Från mig som kört 535XD, C63S osv sedan tidigare, Tesla ligger inte särskilt mycket bakom i byggkvalité längre så en uppdaterad Model S & X lär definitivt bli riktigt fin. Gällande Model 3: Bättre kvalité på allt interiört jämfört med S & X. Lastutrymme har jag gott om i andra företagsbilar om behovet finns (Model X P100D bland annat). Tittade på andra märken, men problemet är laddstationer - Tesla är ensamma om att ha ett fungerande nätverk :)
 
Sorry, men har aldrig förstått mig på kombinationen kombi + racingfälgar. Ser bara löjligt ut!o_O Vill man ha en sportig bil är väl ändå en kombimodell det första man utesluter? Vill man ha en praktiskt bil så vill man väl inte ha lågprofildäck? Men det kanske bara är jag?:rolleyes: Med det sagt tycker jag dock att Volvo har lyckats rätt så bra med den utvändiga formgivningen på denna modell (har ingen koll på interiören, men förutsätter att det är lika eländigt som på alla nya bilar, generiskt och med alldeles för stora dataskärmar?).
 
Sorry, men har aldrig förstått mig på kombinationen kombi + racingfälgar. Ser bara löjligt ut!o_O Vill man ha en sportig bil är väl ändå en kombimodell det första man utesluter? Vill man ha en praktiskt bil så vill man väl inte ha lågprofildäck? Men det kanske bara är jag?:rolleyes: Med det sagt tycker jag dock att Volvo har lyckats rätt så bra med den utvändiga formgivningen på denna modell (har ingen koll på interiören, men förutsätter att det är lika eländigt som på alla nya bilar, generiskt och med alldeles för stora dataskärmar?).
Vadå, det är ju bara 21" :)
Mycket beror också på fjädringen men såklart att komforten blir lidande. Sen tror jag du hajar att det handlar mer om estetik än något annat idag. Hur många av dessa CC bilar nyttjas till något annat än att lämna ungar på dagis och kryssa motorväg? Eländig modell egentligen då den inte kommer till användning i nån form av terräng som kräver lite mer markfrigång.
 

Vadå, det är ju bara 21" :)
Mycket beror också på fjädringen men såklart att komforten blir lidande. Sen tror jag du hajar att det handlar mer om estetik än något annat idag. Hur många av dessa CC bilar nyttjas till något annat än att lämna ungar på dagis och kryssa motorväg? Eländig modell egentligen då den inte kommer till användning i nån form av terräng som kräver lite mer markfrigång.

Jag har ju en sådan , jag kör precis som ni säger, lämnar ungar och kör motorväg.
21" skulle vara bedrövligt, jag har 19" vilket är i största laget.
Jag har även bytt ut mina pirelli mot michelin, mer komfort.
Men har man luftfjädring klarar man sig säkert bättre med större fälgar utan att minska komforten.

Jag gillar att den är lite högre pga markfrigång, på vintern samt trottoarer och även att det är enklare att slänga in ungarna i bilen, utan att behöva böja ryggen för mycket.
Interiört tycker jag den är nice, avskalad svenskt, en stor skärm vilket är ok , men det svarta blanka gillar jag inte, men fanns bara det där vid växelskpaken osv.

Jag tycker det är en riktigt snygg bil, precis som XC70 , står sig fan än idag samt håller priserna på beg marknaden som en SUB..
Kommer jag välja volvo nästa sväng, mycket möjligt, har fått riktigt bra service på Bilia.

Dock är jag Bmw frälst sedan innan, men tycker inte dom hade några intressant modeller när jag jämförde med denna. 5 serien kändes trist även om den säkert är kanon.
 
Jag har ju en sådan , jag kör precis som ni säger, lämnar ungar och kör motorväg.
21" skulle vara bedrövligt, jag har 19" vilket är i största laget.
Jag har även bytt ut mina pirelli mot michelin, mer komfort.
Men har man luftfjädring klarar man sig säkert bättre med större fälgar utan att minska komforten.

Jag gillar att den är lite högre pga markfrigång, på vintern samt trottoarer och även att det är enklare att slänga in ungarna i bilen, utan att behöva böja ryggen för mycket.
Interiört tycker jag den är nice, avskalad svenskt, en stor skärm vilket är ok , men det svarta blanka gillar jag inte, men fanns bara det där vid växelskpaken osv.

Jag tycker det är en riktigt snygg bil, precis som XC70 , står sig fan än idag samt håller priserna på beg marknaden som en SUB..
Kommer jag välja volvo nästa sväng, mycket möjligt, har fått riktigt bra service på Bilia.

Dock är jag Bmw frälst sedan innan, men tycker inte dom hade några intressant modeller när jag jämförde med denna. 5 serien kändes trist även om den säkert är kanon.
Håller med om att låg markfrigång bara är jobbigt. Att kliva in i bilen är bekvämare än att sätta sig på marken som är populärt med nyare modeller.
Fast hur man kan välja V90 före 5-serien (ekonomi borträknat) förstår jag inte alls!
 
Håller med om att låg markfrigång bara är jobbigt. Att kliva in i bilen är bekvämare än att sätta sig på marken som är populärt med nyare modeller.
Fast hur man kan välja V90 före 5-serien (ekonomi borträknat) förstår jag inte alls!
För att 5 serien är lägre. Jag har Cross Country.
För mig spelade ekonomin mindre roll, jag hade inga basbelopp att förhålla mig till.
Sen tycker jag V90 är mycket snyggare än nuvarande 5 serie som knappt ser nyare ut än den modellen innan, v90 är en helt ny modell vilket nog tilltalar många.
 
För att 5 serien är lägre. Jag har Cross Country.
För mig spelade ekonomin mindre roll, jag hade inga basbelopp att förhålla mig till.
Sen tycker jag V90 är mycket snyggare än nuvarande 5 serie som knappt ser nyare ut än den modellen innan, v90 är en helt ny modell vilket nog tilltalar många.
Läste det som du menade inredningen (där jag personligen inte tycker Volvo är i närheten). Men någon CC konkurrent har de ju inte förstås.
 
hur man kan välja V90 före 5-serien (ekonomi borträknat)
Den där meningen förklarar liksom allt. Ingen köper bil utan att väga med ekonomin.
(Åtminstone inte V90/5-serie...).
Men jag kan förstå även utan ekonomi att man väljer V90 före 5-serien. Eftersom 5-serien har samma drivlina som allt annat numera så behöver den konkurrera med annat och det vetisjutton om den lyckas med. Designmässigt är den väldigt feg exempelvis, tycker V90 är mycket mera spännande. Då har jag ändå ägt 3st 5-serie kombis så jag är rätt inkörd på BMW så att säga.
 
Den där meningen förklarar liksom allt. Ingen köper bil utan att väga med ekonomin.
(Åtminstone inte V90/5-serie...).
Men jag kan förstå även utan ekonomi att man väljer V90 före 5-serien. Eftersom 5-serien har samma drivlina som allt annat numera så behöver den konkurrera med annat och det vetisjutton om den lyckas med. Designmässigt är den väldigt feg exempelvis, tycker V90 är mycket mera spännande. Då har jag ändå ägt 3st 5-serie kombis så jag är rätt inkörd på BMW så att säga.
Pratar dock inte om design, utan upplevd kvalitet. Som med det mesta är det dock subjektiva åsikter. Drivlinan är dock överlägsen Volvos fortfarande. Högre effekt och lägre utsläpp i verkligheten.
 
Jag gillar formspråket och den kaxiga framtoningen på V90CC, sen invändigt upplever jag att kvalitén blir bättre när det blir lite andra materialval på typ inscription och r-design. Skulle dock önska likt någon annan poängterat att den svarta högblanka plasten var något annat.
Bild från förra veckan.
pewTpkf.jpg
 
Tillbaka
Topp