• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Inte min bil men farsans, har inte sett någon i tråden så tänkte delge med lite roliga detaljer.
Det är alltså en Daimler Super V8, egentligen en Jaguar XJ med mjukare fjädring, motor från XJR och med det mesta i utrustning (det är väl tänkt att ägaren ska sitta bak i bilen).
IMG_20190626_183833__01.jpg
IMG_20190626_183701.jpg
IMG_20190626_183634.jpg

Diskant i dörrhantaget.
IMG_20190626_183610.jpg
IMG_20190626_183600.jpg

Lite inställningar till stolarna bak.
IMG_20190626_183543.jpg

Notera knapparna för man kan köra fram stolen från baksätet.
IMG_20190626_183524.jpg
IMG_20190626_183414.jpg

Notera broderi på nackstöden, skinnet är väldigt tjockt så inget fejkskinn.

Riktigt fin! Fasen. Ansågs denna modell vara ”värstingen” på sin tid? Eller var ex. XJR sistnämnda?

Långt ifrån Audis snyggaste men......se och lär BMW, se och lär.;)
q8.jpg
Ja, den är ju långt mycket bättre den där. Går ju inte att säga något annat. Måste vara härligt att vara Audi-fan nuförtiden när alla herrans år av meh och tvålkopp är förbi och de faktiskt börjat leverera en del snygga bilar. Måste ju vara första gången de har ett sånt game mot BMW. :)
Edit: Såg nya A6an på nära håll häromdan. Väldigt snygg, gillar de lite retroinspirerade höfterna. Förstår mig dock inte på Audis nya beteckningar? Vad innebär ex ”40”?

Senast ändrad:
Riktigt fin! Fasen. Ansågs denna modell vara ”värstingen” på sin tid? Eller var ex. XJR sistnämnda?

Nja av Super V8 och XJR var väl XJR den värre med hårdare fjädring och mindre lyx, denna var ju mer till för ägaren som sitter i baksätet med chaufför :)

30 småbilsmotor
35 mja
40 tjänstebil
45 chefens bil
50 den du vill ha men inte har råd med.
Ungefär så ;)
:D Lite lustigt intervall får man ju säga. Instinktivt tänker jag att ex ”30” på ett ungefär skulle motsvara en trelitersmotor men så verkar det ju inte vara heller. Men men, börjar väl bli stenålder att prestanda ska ha något med slagvolym att göra så man får väl vänja sig vid nya beteckningar helt enkelt. :)

:D Lite lustigt intervall får man ju säga. Instinktivt tänker jag att ex ”30” på ett ungefär skulle motsvara en trelitersmotor men så verkar det ju inte vara heller. Men men, börjar väl bli stenålder att prestanda ska ha något med slagvolym att göra så man får väl vänja sig vid nya beteckningar helt enkelt. :)

Var väl så framtills dom började bli giriga?

Nja av Super V8 och XJR var väl XJR den värre med hårdare fjädring och mindre lyx, denna var ju mer till för ägaren som sitter i baksätet med chaufför :)
Men Super V8 var nog ganska mycket dyrare, om jag minns rätt.

Jag har haft Super V8 av både den versionen, och efterföljaren, riktigt trevliga bilar! Tyvärr hade ingen av dem den "maxade" utrustningen med delat baksäte.

Screenshot_20190703_222736_com.android.chrome.jpg

Den här skulle man ha, ultimata miljöbilen, tveksamt om den ryms med firmans prisbasbelopp, men den kommer nog sälja en hel del nu när den kommer som kombi..

Vart riktigt nöjd med min Passat,vet inte om jag ska handla kommande Passat facelift eller nya A6.
Har haft en A4-14 tidigare och va nöjd med den med. Tror dock A6 blir roligare kanske iom ny modell osv.
Måste dock få ha bra dragvikt.
5037191B-D593-4EC2-BB48-1EA3A622236F.jpeg

• Like
Reactions: PIC
Tillbaka
Topp