• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Eftersom mina senaste inlägg handlat om miljöbilar, förmånsvärden och beskattning kompenserar jag nu med kvällens åkdon, snart ger vi oss ut, 6.0 liters volym och tolv cylindrar;

CDAB7352-3196-4AED-A001-3847CD2356E8.jpeg
Vackert! Ser väldigt fin ut.

Nu kommer du inte bli mindre sugen på den konverteringen. Förvandlar hela bilen:

Den där är så jäkla fin. Hade en XJ6 för några år sen som jag ångrar djupt att jag sålde.... jag var tredje ägaren. Han jag köpte den från hade en bild på bilen med den första ägaren i Saudi Arabien där han hade köpt den när han jobbade där som tandläkare.
Specialbeställd med tygklädsel! :D

Hämtade den från en lada där den stått länge... ca 5,000mil på mätaren!
Sålde den till Danmark...
3B6793B6-D3E8-4654-8730-97A270131EA5.png
82D7B015-314B-4C9B-A294-CD58DBDF1D1D.png
8514D9E6-4519-41EC-9101-8DFA00B47BBA.png

Grymt! Tyska 90-talet rockar! Hoppas att någon gång kunna härbärgera en sådan eller en S-klass. Behöver dock större garage. Får man fråga vad du fick ge?
Får tillsvidare nöja med med en K75 - tar lite mindre plats.
0D235048-DE81-4CEF-945B-2C9D4E442152.jpeg
Garage har jag inte själv så jag måste lösa den lilla detaljen innan vintern... Köpte bilen av en släkting så jag fick den till bra pris :)
Edit: Fin hoj!

Nu kommer du inte bli mindre sugen på den konverteringen. Förvandlar hela bilen:

Mums! Det som talar emot ett konverteringsprojekt är nog främst att den platsen är i garaget redan är full, jag har en Porsche 911 från 80-talet också så jag har en manuell bil som är lite rolig att köra, men samtidigt finns det ju mer eller mindre färdiga kit till XJS som inte kostar hiskeligt med pengar;
https://simplyperformance.com/v12-5-speed-conversion/

Mycket fräsch! -94? Färgen var fin, rubinröd?
Tack! Vill minnas att den heter "Flamenco", och det är en riktigt snygg färg, helt klart.

Jag köpte denna W124 idag. E 200 1995 på 13,900 mil. 2 ägare och svensksåld.
IMG_3000.jpg
IMG_3006.jpg
Åh vad jag gillar dessa "riktiga" MB:s, ett par snygga fälgar på den där så är ju perfektionen nära total. Förslagsvis original åttahåls eller liknande. Har den klarat sig från rosten?

Mums! Det som talar emot ett konverteringsprojekt är nog främst att den platsen är i garaget redan är full, jag har en Porsche 911 från 80-talet också så jag har en manuell bil som är lite rolig att köra, men samtidigt finns det ju mer eller mindre färdiga kit till XJS som inte kostar hiskeligt med pengar;

Tack! Vill minnas att den heter "Flamenco", och det är en riktigt snygg färg, helt klart.

Åh vad jag gillar dessa "riktiga" MB:s, ett par snygga fälgar på den där så är ju perfektionen nära total. Förslagsvis original åttahåls eller liknande. Har den klarat sig från rosten?
Helt enig - den är riktigt fin! Jag tycker dock att original hjulsidor är helrätt på den

Lite rost runt antennen och ena blinkersglaset som lagats lite sisådär bra för en 10 år sedan plus jag ser att på ett ställe till verkar det komma lite. Framskärmen har någon backat på med dragkrok. I övrigt jättefin!

Inte min bil men farsans, har inte sett någon i tråden så tänkte delge med lite roliga detaljer.
Det är alltså en Daimler Super V8, egentligen en Jaguar XJ med mjukare fjädring, motor från XJR och med det mesta i utrustning (det är väl tänkt att ägaren ska sitta bak i bilen).
IMG_20190626_183833__01.jpg
IMG_20190626_183701.jpg
IMG_20190626_183634.jpg

Diskant i dörrhantaget.
IMG_20190626_183610.jpg
IMG_20190626_183600.jpg

Lite inställningar till stolarna bak.
IMG_20190626_183543.jpg

Notera knapparna för man kan köra fram stolen från baksätet.
IMG_20190626_183524.jpg
IMG_20190626_183414.jpg

Notera broderi på nackstöden, skinnet är väldigt tjockt så inget fejkskinn.

Tillbaka
Topp