Du får utvärdera och återkomma i ärendet!Vi får se, den har ännu inte fått bekänna färg på klistrad bana ännu men det kommer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får utvärdera och återkomma i ärendet!Vi får se, den har ännu inte fått bekänna färg på klistrad bana ännu men det kommer.
Låter sjukt nice.Den är inte bara tyst, det är som att sitta i ett vakuum när man åker.
Jag har testat mig fram och valt det tystaste däcket som finns i däckdimensionen till M-sport och i 110 ligger jag ofta på 43-44db i öronhöjd mätt med DB-app i iPhone.
Sambons A6 allroad ligger på typ 65-66 på samma sträcka, så skillnaden är verkligen enorm både uppmätt och upplevd. Min f.d kollega har en 7-serie 2017 och G30n är klart tystare.
Nya faceliften med hybrid och X-drive känns intressant. Det är förmodligen en av de tystaste bilar man kan åka i 2019.
v90 och xc90 är merLåter sjukt nice.
Min v90 ligger nog där nånstans som A6 an.
Är bimmern bra isolerad underifrån i hjulhus o dörrar eftersom den är så tyst?
Vad har du för dimension på däcken?
Har CC men tror nog vanliga V90 kan va tystare. Xc90 har jag hört ska va ganska dålig. Ofta för stora däck också.Tvek, v90 och xc90 är betydligt mer bullriga.
Har CC men tror nog vanliga V90 kan va tystare. Xc90 har jag hört ska va ganska dålig. Ofta för stora däck också.
Jag har akustikrutor o voc märkta däck med bullerdämpning i. Den är helt ok men lite för bullrig för prisnivån tycker jag.
Jag har mätt den flera gånger så vet att den ligger mellan 64-67 db ca.
Tvekar dock inte på att nya a6 är tyst o fin.
Har iof onödiga 19 tum på.
Jag kommer ihåg när 17 tum ansågs stort och 18 var värsta grejen..
många verkar hävda att nya v60 är tystare, dock inte testat självHar CC men tror nog vanliga V90 kan va tystare. Xc90 har jag hört ska va ganska dålig. Ofta för stora däck också.
Jag har akustikrutor o voc märkta däck med bullerdämpning i. Den är helt ok men lite för bullrig för prisnivån tycker jag.
Jag har mätt den flera gånger så vet att den ligger mellan 64-67 db ca.
Tvekar dock inte på att nya a6 är tyst o fin.
Har iof onödiga 19 tum på.
Jag kommer ihåg när 17 tum ansågs stort och 18 var värsta grejen..
Den är mer komfortinriktad har jag hört. Volvo är lite fula tycker jag. Släpper först v90 sen kommer den billigare o snyggare o bättre v60.många verkar hävda att nya v60 är tystare, dock inte testat själv
Lite så, har nog inte hänt något revolutionerande sista 3 åren inom bil-ljudisoleringDen är mer komfortinriktad har jag hört. Volvo är lite fula tycker jag. Släpper först v90 sen kommer den billigare o snyggare o bättre v60.
Som om A4 skulle vara bättre än a6. Får ju inte hända.
Finns nya A6 i allroad?många verkar hävda att nya v60 är tystare, dock inte testat själv
Kom häromdagen, men finns inte i butik änFinns nya A6 i allroad?
Kom häromdagen, men finns inte i butik än
https://www.audi.se/se/web/sv/models/a6/a6-allroad-quattro.html
Den är inte bara tyst, det är som att sitta i ett vakuum när man åker.
Jag har testat mig fram och valt det tystaste däcket som finns i däckdimensionen till M-sport och i 110 ligger jag ofta på 43-44db i öronhöjd mätt med DB-app i iPhone.
Sambons A6 allroad ligger på typ 65-66 på samma sträcka, så skillnaden är verkligen enorm både uppmätt och upplevd. Min f.d kollega har en 7-serie 2017 och G30n är klart tystare.
Nya faceliften med hybrid och X-drive känns intressant. Det är förmodligen en av de tystaste bilar man kan åka i 2019.
Den är mer komfortinriktad har jag hört. Volvo är lite fula tycker jag. Släpper först v90 sen kommer den billigare o snyggare o bättre v60.
Som om A4 skulle vara bättre än a6. Får ju inte hända.
Skatten höjer ju förmånsvärdet mer nu. Räntedelen togs bort, fordonsskatten lades till i beräkningen. En malusbil slår alltså dubbelt.
Kör man mycket i tjänsten är el superwin. Ersättning som för bensinbil. Kan man ladda hemma och betala bränslet själv mot ersättning blir den kalkylen riktigt trevlig.
Va? Den är ju snudd på snyggaste bilen på marknaden just nu, och definitivt snyggast i sin klass. Jag tycker verkligena att de har lyckats otroligt bra med den.Känns dock inte skitsvårt att slå v90 i utseende? Maken till ful bil är svår att hitta.
Ballt tätare än vad jag trodde runt banan...
Ja, den 2019 vi har ligger högre i förmånsvärde än den föregående som var 2018, trots att de är helt identiska. Företaget betalar bränslet och sen förmånsbeskattas den privata körningen, så vi får aldrig milersättning.
Hade vi fått miletsättning kanske elbil varit ett alternativ som andrabil, istället för Outlander som det blev nu.
(vi har alltså varsin förmånsbil från samma företag, frun och jag)
Va? Den är ju snudd på snyggaste bilen på marknaden just nu, och definitivt snyggast i sin klass. Jag tycker verkligena att de har lyckats otroligt bra med den.
Ja, den 2019 vi har ligger högre i förmånsvärde än den föregående som var 2018, trots att de är helt identiska. Företaget betalar bränslet och sen förmånsbeskattas den privata körningen, så vi får aldrig milersättning.
Hade vi fått miletsättning kanske elbil varit ett alternativ som andrabil, istället för Outlander som det blev nu.
(vi har alltså varsin förmånsbil från samma företag, frun och jag)
Va? Den är ju snudd på snyggaste bilen på marknaden just nu, och definitivt snyggast i sin klass. Jag tycker verkligena att de har lyckats otroligt bra med den.
För stor kan inte en bruksbil vara.Tur att tycke och smak är olika. Tycker den är överdesignad och önodigt stor.
Har dock endast kört en D4 över en helg och var inte direkt imponerad, tycker att den har en bit kvar i känsla jämtemot förmånsbilstyskarna.
Kom häromdagen, men finns inte i butik än
https://www.audi.se/se/web/sv/models/a6/a6-allroad-quattro.html
Ok jag tycker den är snyggare och djärvare än sina motståndare.Känns dock inte skitsvårt att slå v90 i utseende? Maken till ful bil är svår att hitta.
Vi har bara fem-sex klassiska förmånsbilar (personbilar), och 40-50 arbetsbilar av olika slag som går 95% i tjänsten så de sistnämnda får diktera villkoren och då har det varit mer logiskt att dessa tankas på firma-kortet och att det därefter görs avräkning i den mån dessa har använts privat (vilket väl innebär kanske 10-15 fordon). Sen har kontorspersonalens förmånsbilar bara hakat på den lösningen, så alla bilar har gps med knapp på vilken man väljer privat/tjänst.Dålig koll på det upplägget, då jag kör mindre i tjänsten. Vad är fördelen med att förmånsskatta på bränslet? Blir inte det bara dyrt, med soc på förmånen och uppräkning på bränslepriset? Det verkar ju i alla fall inte driva omställning, om företaget skulle få för sig att det är viktigt.
Eftersom mina senaste inlägg handlat om miljöbilar, förmånsvärden och beskattning kompenserar jag nu med kvällens åkdon, snart ger vi oss ut, 6.0 liters volym och tolv cylindrar;
Ja, det är väldigt härlig bil!fy fan vad avis jag blev
Nu kommer du inte bli mindre sugen på den konverteringen. Förvandlar hela bilen:Ja, det är väldigt härlig bil!
Nu har den fyrstegad automat men frågan är om man inte skulle konvertera den till manuell? Det hade varit riktigt, riktigt trevligt.
Mycket fräsch! -94? Färgen var fin, rubinröd?Eftersom mina senaste inlägg handlat om miljöbilar, förmånsvärden och beskattning kompenserar jag nu med kvällens åkdon, snart ger vi oss ut, 6.0 liters volym och tolv cylindrar;