FC St. Pauli
Basic
Jag tror tyvärr att de är en no-go för mig. Brukar inte vara gjorda för 200cm speciellt inte map stol kontra ratt där det ofta blir som att köra SL-buss. Skall säga att jag dock inte testat just denna Lexus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Behöver tips på ny tjänstebil med följande kravspec:
- Max 570 000 kr i inköpskostnad (efter prut mm).
- Gärna hybrid då förmånsvärde blir oerhört mkt bättre, snudd på krav.
- Får inte dra mer än runt 130 g/km, därav hybridhetsen.
- Jag är lång/stor vilket ställer krav på stolkomfort map förhållande till ratt. Stolen behöver kunna sitta lågt i bilen och i förhållande till ratt.
- Så stor bil som möjligt är fördelaktigt (många barn).
- Komfort är viktigare än hästkrafter.
Utrustning som jag premierar:
- Automat, ett måste.
- Kombi, ett måste.
- Bra ljud, stereo med blåtand osv.
- Elstolar.
- Elstängning av baklucka.
Tidigare bilar som jag ägt och upplevt som OK: XC90, Audi A6, BMW 5- och 7-serie, Merca E-klass.
Jag bryr mig inte om märket utan det får gärna vara en Skoda eller vad som bara komforten toppklass.
Är mycket bilintresserad men har inte hängt med i vad tillverkarna har i pipen inför 2020.
Hit me!
Tack på förhand.
+1 på Lexusen. Har kört en mindre sträckor och den går otroligt mjukt och fint på eldrift och bensinmotorn låter riktigt härligt när man trycker på!Hur är det med lexus RX450H ?
Vad jag förstått så är det bland det mest bekväma och tysta man kan åka.
Speciellt på våra dåliga vägar, men jag har inte provat någon.
+1 på Lexusen. Har kört en mindre sträckor och den går otroligt mjukt och fint på eldrift och bensinmotorn låter riktigt härligt när man trycker på!
Den jag körde hade ventilerade framsäten vilket är riktigt skönt på sommaren.
Akta dig för farbror blå, åkte på ombesiktning för tonade rutor... (vi pratar röktoning på 15%)För någon vecka sedan tonade jag rutorna inkl framrutor med 35% ljusinsläpp på Porschen. Hiss eller diss? Svårt att fånga på bild men tycker det blev bra. Möjligen hade man kunnat gå upp till 50% på sidorutorna. Besiktningen om 2,5 år är ett senare problem
![]()
![]()
![]()
Akta dig för farbror blå, åkte på ombesiktning för tonade rutor... (vi pratar röktoning på 15%)
Edit: Det är givetvis en hiss annars![]()
Drygt som fan..Samma här. Hade toning på min bmw. Blev stoppad, böter och ombesiktning.
FintFör någon vecka sedan tonade jag rutorna inkl framrutor med 35% ljusinsläpp på Porschen. Hiss eller diss? Svårt att fånga på bild men tycker det blev bra. Möjligen hade man kunnat gå upp till 50% på sidorutorna. Besiktningen om 2,5 år är ett senare problem
![]()
![]()
![]()
Akta dig för farbror blå, åkte på ombesiktning för tonade rutor... (vi pratar röktoning på 15%)
Edit: Det är givetvis en hiss annars![]()
Samma här. Hade toning på min bmw. Blev stoppad, böter och ombesiktning.
En före detta kollega fick skrapa av toningen på plats.
Skulle du köra mycket på el om du väljer T8an? Den är rätt törstig annars så skulle valt bmw om du åker längre sträckor osv.Valet och kvalet kring byte av tjänstesläde
Alt A) Volvo XC60 T8, bensin/el-hybrid. Snabb men lite halvtrång. En del vägljud och lite halvskumpig på ojämt underlag.
Alt B) bmw 520xd touring, rymlig och hyggligt rapp. Diesel dock så jag inte riktigt gillar ljudet av på låga varv. Generellt var bmw’n skön att köra med lågt ljudnivå och bra komfort. Rapp när man gasade på
Vad säger ni?
Kan nog ladda på jobbet o hemma. Så borde kunna bli en hel del el. Men med 1-2 småbarn känns xc60 litenSkulle du köra mycket på el om du väljer T8an? Den är rätt törstig annars så skulle valt bmw om du åker längre sträckor osv.
BMWn är också mer bekväm i mitt tyckte särkilt med komfortstolarna.
Jag skulle hyrt en xc60 och en bmw och jämfört innan köp. Har själv inga barn men min förra chef körde xc60 han har två ungar och det funkar fint. Barnen var dock 10 och 13.Kan nog ladda på jobbet o hemma. Så borde kunna bli en hel del el. Men med 1-2 småbarn känns xc60 liten
Har försökt mig på Mercedes konfigurator....Volvo V90 T8 faller inom budgeten och är överlag otroligt trevlig, den hade varit mitt val.
Annars finns ju E-klass kombi som hybrid, den är säkert inte dum!
Har försökt mig på Mercedes konfigurator....
Alltså, är det jag som är helt tappad eller är detta helt av banan? Man får ingen som helst koll på vad man bygger då minsta lilla paket i princip ändrar allt man vill ha. Sen finns det uppenbarligen typ femtioelva AMG-paket av allehanda slag. Ändra klädsel? Visst, men då blev det en annan bil med borttagen sollucka, ny färg osv....
Skall det vara så här?
Valet och kvalet kring byte av tjänstesläde
Alt A) Volvo XC60 T8, bensin/el-hybrid. Snabb men lite halvtrång. En del vägljud och lite halvskumpig på ojämt underlag.
Alt B) bmw 520xd touring, rymlig och hyggligt rapp. Diesel dock så jag inte riktigt gillar ljudet av på låga varv. Generellt var bmw’n skön att köra med lågt ljudnivå och bra komfort. Rapp när man gasade på
Vad säger ni?
Har försökt mig på Mercedes konfigurator....
Alltså, är det jag som är helt tappad eller är detta helt av banan? Man får ingen som helst koll på vad man bygger då minsta lilla paket i princip ändrar allt man vill ha. Sen finns det uppenbarligen typ femtioelva AMG-paket av allehanda slag. Ändra klädsel? Visst, men då blev det en annan bil med borttagen sollucka, ny färg osv....
Skall det vara så här?
Jag kan inte riktigt förstå hur det 2019 kan vara så kasst. Även hemsidan med länkar till "fleetedition" mm och vad som är rabatterat är under all kritik. Merca måste förlora mängder med kunder om det funkar så här illa.Hahaha!!! Känner igen det där! Nu var inte jag superintresserad, de modellerna vi hade"råd" med är så jävla smala och små (3-serie och CLA) men hade samma upplevelse!!!!
Provade bygga bmw nyligen, lite samma sak; ”för att välja fälg X eller kromlist Y så måste paket Z tas bort”Jag kan inte riktigt förstå hur det 2019 kan vara så kasst. Även hemsidan med länkar till "fleetedition" mm och vad som är rabatterat är under all kritik. Merca måste förlora mängder med kunder om det funkar så här illa.
Provade att bygga en V90 T8 och det tog under 5 min. Nu har jag haft Volvo tidigare men vilket otrolig skillnad.
Det är därför man bokar tid hos säljare för att få en förlklaring på alla paket och få hjälp att hitta rätt bil efter dina behov!Provade bygga bmw nyligen, lite samma sak; ”för att välja fälg X eller kromlist Y så måste paket Z tas bort”
Eller så gör man en ordentlig sida där det funkar att bygga bilen utan massa jävla strul.Det är därför man bokar tid hos säljare för att få en förlklaring på alla paket och få hjälp att hitta rätt bil efter dina behov!![]()
Har jag gjort oxå så klart. Men det får ju inte konfiguratorn att framstå som användarvänligDet är därför man bokar tid hos säljare för att få en förlklaring på alla paket och få hjälp att hitta rätt bil efter dina behov!![]()
Fast det är dock inte sajtens fel utan att produktreglerna helt enkelt ser ut så. Fabrikerna sätter enormt mycket begränsningar och krav på vad som får kombineras med vad. Det är produktionsekonomi som ligger bakom.Provade bygga bmw nyligen, lite samma sak; ”för att välja fälg X eller kromlist Y så måste paket Z tas bort”
Så är det säkertFast det är dock inte sajtens fel utan att produktreglerna helt enkelt ser ut så. Fabrikerna sätter enormt mycket begränsningar och krav på vad som får kombineras med vad. Det är produktionsekonomi som ligger bakom.
Jag har lett ett projekt som byggt en av konfiguratorerna i Sverige och tro mig - det är SVÅRT att få det bra och användarvänligt. Men ändå Volvo, Audi, BMW, Skoda, VW, Seat har lyckats rätt bra tycker jag. Det gör Mercedes obegripligt usla konfigurator ännu mer märklig. De har garanterat pengar nog att få det bra egentligen men det känns helt enkelt som de anlitat folk som inte vet vad de gör.
Har nu testat BMW också nu och den är dålig ja, men inte alls i samma urusla katastofliga som Mercedes.Provade bygga bmw nyligen, lite samma sak; ”för att välja fälg X eller kromlist Y så måste paket Z tas bort”