• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Norda

Panerai
Har nu testat BMW också nu och den är dålig ja, men inte alls i samma urusla katastofliga som Mercedes. :)

För en annan som har lite bokstavskombinationer så vill jag veta 100% vilka valmöjligheter jag har på en bil, hur skall jag optimera mina slantar. osv Det är klart att det i slutändan sker hos en handlare, men jag vill inte känna att jag inte har koll när jag skall beställa en bil +500 Tkr.

Ja ja, är sugen på en Merca av någon sort men konfiguratorn gör mig så sjukt besviken att jag tror de tappar mig som kund där. Då skall det vara en toppensäljare som kan kommunicera på ett riktigt bra sätt för att kompensera.
Gör det enkelt för dig. Välj en BMW istället! ;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har nu testat BMW också nu och den är dålig ja, men inte alls i samma urusla katastofliga som Mercedes. :)

För en annan som har lite bokstavskombinationer så vill jag veta 100% vilka valmöjligheter jag har på en bil, hur skall jag optimera mina slantar. osv Det är klart att det i slutändan sker hos en handlare, men jag vill inte känna att jag inte har koll när jag skall beställa en bil +500 Tkr.

Ja ja, är sugen på en Merca av någon sort men konfiguratorn gör mig så sjukt besviken att jag tror de tappar mig som kund där. Då skall det vara en toppensäljare som kan kommunicera på ett riktigt bra sätt för att kompensera.
Ja det är ju ett lager till, vad som rabatteras och finns i specialpaket osv. Konfiguratorerna är väldigt dåliga på att visa sånt av en enkel anledning - biltillverkarna kräver att det är bruttopriser som visas i konfiguratorerna. Man vill hålla prisbilden uppe oavsett vilka rabatter som faktiskt finns på den lokala marknaden.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Denna färg var inte heller dum... väljer jag 520T så står det mellan ”mediterranean blue” eller ”Bluestone”. Lutar åt cromade fönsterlister istället för svarta

E8A76CF9-969A-478D-8ACF-865DA4899448.jpeg


A01BDEBD-528D-419C-B62C-F93951185FAA.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Denna färg var inte heller dum... väljer jag 520T så står det mellan ”mediterranean blue” eller ”Bluestone”. Lutar åt cromade fönsterlister istället för svarta

E8A76CF9-969A-478D-8ACF-865DA4899448.jpeg


A01BDEBD-528D-419C-B62C-F93951185FAA.jpeg

Snygga båda två, även om jag föredrar den distinkt blåa. En annan snygg färg är "Midnight Blue", men den kanske bara finns till 4-serien? Skiftar mellan mörkblå och turkos beroende på hur ljuset faller på den. :happyhappy:
420 GC 2017-04-28 (5, no plate).jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Off topic kanske, men BMW har mycket fin "färghistorik. Betr. färger/kulörer har dom historiskt varit riktigt duktiga därvidlag tycker jag jämfört med andra bilmärken. Deras Royalblau (se bild), Macaublau m.fl. blå/violetta nyanser är väldigt lyckade.
20190811_235439.jpg
Min e39 jag hade var anthrazite frn var riktigt nice. Inte min bil på bilden men samma färg


4a3ade5d8bc92a2b1aa1b76ab9133d07.jpg
 

Sjobedan

Rolex
Skulle behöva lite input kring import.

Överväger att importera en 991 Carrera S från Tyskland. Gärna med mindre än 6k mil på mätaren. (Eller däromkring för att få den nyservad)

Vad är fördelarna kontra nackdelarna?
En uppenbar nackdel jag kan komma på är garantier och liknande. Samt att jag inte kan lägga upp en finansiell lösning på den utan den får betalas cash.

Något jag missat?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Skulle behöva lite input kring import.

Överväger att importera en 991 Carrera S från Tyskland. Gärna med mindre än 6k mil på mätaren. (Eller däromkring för att få den nyservad)

Vad är fördelarna kontra nackdelarna?
En uppenbar nackdel jag kan komma på är garantier och liknande. Samt att jag inte kan lägga upp en finansiell lösning på den utan den får betalas cash.

Något jag missat?
Blir ju någon tusenlapp eller två för importskyltar och jobbet kring det. Men är det några garantier som påverkas..? En fördel är ju att utbudet är större (och man ska inte glömma bort att det är roligt att köra den hem genom Tyskland). För några år sedan kunde man göra en bra affär när kronan var stark men så är det nog inte längre.
 
Senast ändrad:

Sjobedan

Rolex
Blir ju någon tusenlapp eller två för importskyltar och jobbet kring det. Men är det några garantier som påverkas..? En fördel är ju att utbudet är större (och man ska inte glömma bort att det är roligt att köra den hem genom Tyskland). För några år sedan kunde man göra en bra affär när kronan var stark men så är det nog inte längre.
Garantierna från handlaren i Tyskland?

Priserna är i stort samma efter växling :(
 

Robbie

Omega
@Sjobedan Go get it! Du kommer inte ångra dig... Plus att Tyskland är alltid lika kul att ratta igenom... Min är Sv.såld, men jag kan inte tänka mig att du går miste om några garantier för att den är köpt i Tyskland? Vad är priserna i Tyskland nu jämfört med här hemma? Har du hittat någon som du är intresserad av?
IMG_8862.JPG
 

Sjobedan

Rolex
@Sjobedan Go get it! Du kommer inte ångra dig... Plus att Tyskland är alltid lika kul att ratta igenom... Min är Sv.såld, men jag kan inte tänka mig att du går miste om några garantier för att den är köpt i Tyskland? Vad är priserna i Tyskland nu jämfört med här hemma? Har du hittat någon som du är intresserad av?
IMG_8862.JPG
Man får en Carrera S för dryga 750k ca.
Har sett för mig en mörkblå met. Med det beigea skinnet.
Dottern vill dock att vi köper cab. Tycker att coupen är snyggare.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Skulle behöva lite input kring import.

Överväger att importera en 991 Carrera S från Tyskland. Gärna med mindre än 6k mil på mätaren. (Eller däromkring för att få den nyservad)

Vad är fördelarna kontra nackdelarna?
En uppenbar nackdel jag kan komma på är garantier och liknande. Samt att jag inte kan lägga upp en finansiell lösning på den utan den får betalas cash.

Något jag missat?
I alla fall Mercedes egen begagnatgaranti Junge Sterne gäller i hela EU. Kruxet är dock att man måste betala reparationen själv och sen begära pengarna tillbaka från Mercedes i Tyskland. Så var det för några år sen i alla fall.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Garantierna från handlaren i Tyskland?

Priserna är i stort samma efter växling :(
Utan att vara säker har jag för mig att garantin från ett PC är giltig även i Sverige. En annan fördel med Tyskland är att om den gått året runt har den sluppit saltslask.
En (troligen icke-märkbar) nackdel är väl att den gått lite hårdare i Tyskland.
 

Sjobedan

Rolex
Utan att vara säker har jag för mig att garantin från ett PC är giltig även i Sverige. En annan fördel med Tyskland är att om den gått året runt har den sluppit saltslask.
En (troligen icke-märkbar) nackdel är väl att den gått lite hårdare i Tyskland.
Men det är inte många som har verified by Porsche eller vad man kallar det.
 
Topp