• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Terapi.

A2B3E4ED-E82D-4CF5-93E6-A7B0515441A3.jpeg

Måste säga att när jag såg grillen på nya 7-serien så undrade jag vad de rökt. Idag gillar jag den faktiskt och då har jag inte rökt något. Tror det växer fram sakta men säkert och det är nog tanken också. :D
Va!?!?!?!? Har vi inte sluta bekymra oss om BMW:s grillar med växtvärk sedan Bentley satte ned foten och visade världen vem som minsann kan göra de mest groteska gigantiskta grillarna?:D
BNT.jpg

Bilagor

• Bentley-EXP100GT-3.jpg
    Bentley-EXP100GT-3.jpg
    125.7 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Va!?!?!?!? Har vi inte sluta bekymra oss om BMW:s grillar med växtvärk sedan Bentley satte ned foten och visade världen vem som minsann kan göra de mest groteska gigantiskta grillarna?:D
BNT.jpg
Den här påminner inte mycket om en av mina favorit bilar. På 50-talet köpte färälfrarna en Fiat 500. 2+knappt 2-sitsig. Det roliga med bilen var att den var halvsynkad dvs man fick dubbeltrampa när man växlade nerbär man hjälpligt musikalisk var det inget problem, men ingen av mina kompisar kunde dubbeltrampaa.

Den här påminner inte mycket om en av mina favorit bilar. På 50-talet köpte färälfrarna en Fiat 500. 2+knappt 2-sitsig. Det roliga med bilen var att den var halvsynkad dvs man fick dubbeltrampa när man växlade nerbär man hjälpligt musikalisk var det inget problem, men ingen av mina kompisar kunde dubbeltrampaa.
Inte mycket??? Misstänker att det blev lite fel där och att du menar att den påminner mycket om en av dina favoritbilar?
Yahooade lite på Fiat 500 och hittade denna fantastiska uppenbarelse! Är det denna du menar? Jag skulle vilja säga att denna bil har mer klass än Bentleys konceptbil och BMW:s tafatta försök att tilltala den kinesiska marknaden ("Vad du tycker om utvecklingen spelar mindre roll, det här är ett krav från den kinesiska marknaden. Där säljs 40 procent av alla 7-seriebilar, och kineserna tycker att det ska synas ordentligt att man har råd med en 7-serie. Då lyssnar BMW".). Grillen passar faktiskt in i den övriga formgivningen, till skillnad från t ex BMW där det tydligen bara är en statusmarkör, skit samma om det är snyggt!
fiat_topolino_01.jpg

Inte mycket??? Misstänker att det blev lite fel där och att du menar att den påminner mycket om en av dina favoritbilar?
Yahooade lite på Fiat 500 och hittade denna fantastiska uppenbarelse! Är det denna du menar? Jag skulle vilja säga att denna bil har mer klass än Bentleys konceptbil och BMW:s tafatta försök att tilltala den kinesiska marknaden ("Vad du tycker om utvecklingen spelar mindre roll, det här är ett krav från den kinesiska marknaden. Där säljs 40 procent av alla 7-seriebilar, och kineserna tycker att det ska synas ordentligt att man har råd med en 7-serie. Då lyssnar BMW".). Grillen passar faktiskt in i den övriga formgivningen, till skillnad från t ex BMW där det tydligen bara är en statusmarkör, skit samma om det är snyggt!
fiat_topolino_01.jpg
Jovisst är det den! Hur kul som helst att köra, utom på vintern, hade inga vinterdäck. Man la sig i ett spår o hoppades att spåret höll sig på vägen! Tyvärr är. Min erfarenhet av Bentley försumbar. Det fanns en -48 till salu på min arbetsplats, men farsan vägrade att låna mig de 12500 som behövdes. Tur var nog det,

För er som inte hänger med i bilnyheterna så kommer här en liten sammanfattning från den senaste tiden.

- Nya 3-serien är en formidabel succé enligt en enig journalistkår.
- Volvos laddhybrider har helt galna (på ett dåligt sätt) motorkombinationer och kass räckvidd på el - samt felaktig prissättning.
- Tesla Model 3 dras med allvarliga kvalitetsproblem.
- Skitmärken som Peugeot, SEAT, KIA och Volkswagen släpper ett antal bilmodeller som laddhybrid (intresseklubben antecknar)
- Mercedes EQC är den tystaste bilen som testats enligt många Youtube-testare. Det verkar för övrigt vara en mycket fin bil på alla sätt.
- Polestar släpper nyheter som gör att de framstår som oseriösa, samt tar i drift en fabrik i Kina.
- "Miljömedvetna" människor som köpt Tesla model 3 endast för att passa in i sin sällskapskrets framstår som efterblivna på diverse FB-grupper och forum då dom kan lite och ingenting om amerikanska bilar och vad man kan förvänta sig av en sådan.
- Porsche Taycan verkar bli den mest intressanta bilen som tillverkats iaf de senaste 40 åren. Det är ett komplett paket av allt och lite till. Detta är förmodligen den viktigaste och mest uppseendeväckande bilen vi kommer att få se på mycket länge. Den är enligt många den finaste bil som byggts sedan Bmw byggde E28an.

Jag har säkert missat något, men håll till godo tills vidare. :)

p26mjxy.jpg
py3jt0.jpg

Jag bjussar på två bilder där man har P-shoppat bort mycket av alla klistermärken och småkrafs från en testmula.
Som sagt. Detta är A-kvalitet. En revolution på många sätt, men där den största kanske är att det är den enda bil med fyra dörrar som inte ser ut som en cancersvulst. Mycket bra jobbat må jag säga. :)

För er som inte hänger med i bilnyheterna så kommer här en liten sammanfattning från den senaste tiden.

- Volvos laddhybrider har helt galna (på ett dåligt sätt) motorkombinationer och kass räckvidd på el - samt felaktig prissättning.
- Skitmärken som Peugeot, SEAT, KIA och Volkswagen släpper ett antal bilmodeller som laddhybrid (intresseklubben antecknar)
- Mercedes EQC är den tystaste bilen som testats enligt många Youtube-testare. Det verkar för övrigt vara en mycket fin bil på alla sätt.
- Polestar släpper nyheter som gör att de framstår som oseriösa, samt tar i drift en fabrik i Kina.
- "Miljömedvetna" människor som köpt Tesla model 3 endast för att passa in i sin sällskapskrets framstår som efterblivna på diverse FB-grupper och forum då dom kan lite och ingenting om amerikanska bilar och vad man kan förvänta sig av en sådan.
- Porsche Taycan verkar bli den mest intressanta bilen som tillverkats iaf de senaste 40 åren. Det är ett komplett paket av allt och lite till. Detta är förmodligen den viktigaste och mest uppseendeväckande bilen vi kommer att få se på mycket länge. Den är enligt många den finaste bil som byggts sedan Bmw byggde E28an.
För er som inte orkar ta er igenom @Norrlänningens wall of text bjuder jag på en elegant sammanfattning: BMW, Mercedes och Porsche är jättebra, allt annat är skit.:rolleyes:

Ja, Volvos prissättning är ett mysterium. Kollegan beställde en XC60 T8 nyligen och det är 12 månaders leveranstid (!). Varför rear de ut produkterna?

Kass räckvidd på el, absolut, men vem köper ens hybrid för att köra på el?

Vi har sex-sju stycken på företaget och flera har dekalerna ”Vi kör på el, för miljön bla bla bla”, men ingen har någonsin laddat eländet :)

Haha skön sammanfattning!

Ja, Volvos prissättning är ett mysterium. Kollegan beställde en XC60 T8 nyligen och det är 12 månaders leveranstid (!). Varför rear de ut produkterna?

Kass räckvidd på el, absolut, men vem köper ens hybrid för att köra på el?

Vi har sex-sju stycken på företaget och flera har dekalerna ”Vi kör på el, för miljön bla bla bla”, men ingen har någonsin laddat eländet :)
Det jag tycker är sämst av Volvo gällande deras hybrider är ju dels räckvidden som är ganska kort för att lanseras så här "sent" men framförallt prispåslaget, det är ju ganska ordentligt saftigt vilket är synd. Leveranstiden är också illa och i nivå med Kia E-niro.

Sen kan jag inte hålla med om att man inte skulle ladda hybrider, vi tittar på hyrbridalternativ nu främst pga det finns för få elbilar som klarar av relevanta krav som vi har dvs dragkrok, hyfsat med plats/bagage och gärna awd dock inget krav samt till en kostnad under Tesla. Vi har 3,5 mil till jobb där vi kan ladda och vi har 3 mil till sommarhuset där vi kan ladda utöver det kör vi mest i stan. Från vårt perspektiv vet jag knappt när jag inte skulle köra på el??? Tar mig alltså "gratis" till och från jobbet och till stugan kostar det några kr.

• Like
Reactions: PIC
Tillbaka
Topp