• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Apropå franska bilar. När jag var 23 år så köpte jag en ny 206 RC. Det var en uppskrämd Gti med 180 hk, 17-tumshjul och riktigt juste stolar mm. Den var kul - riktig gokart-känsla. Kvaliteten var väl hygglig, men jag minns att jag fick svetsa ihop avgassystemet efter knappt 4000 mil...
C2414749-6BBA-4091-80BB-5AEB79C3132C.jpeg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Apropå franska bilar. När jag var 23 år så köpte jag en ny 206 RC. Det var en uppskrämd Gti med 180 hk, 17-tumshjul och riktigt juste stolar mm. Den var kul - riktig gokart-känsla. Kvaliteten var väl hygglig, men jag minns att jag fick svetsa ihop avgassystemet efter knappt 4000 mil...
C2414749-6BBA-4091-80BB-5AEB79C3132C.jpeg

Har länge velat bygga en budget banbil av en sådan.

På med Kina-coil overs, större fälgar och Kina R däck, riv ur all inredning och på med riktigt bra kvalité på skivor, belägg och olja.
Fyfan vilken bandräpare!
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Är det någon som vet hur det ligger till med motoroptimering på privatleasingbilar...? Vågar man eller är det dumt?

Firmor som t.ex tuningchip.se som verkar seriösa skriver t.ex

"När du ska lämna tillbaka eller byta in bilen så hjälper vi dig med att återställa den till original kostnadsfritt om du önskar"

Ang nybilsgarantin:
"Enligt EUs helbilsgodkännande får du inte ens byta hjul muttrar eller göra några förändringar alls. Vi lämnar livstids garanti på programvaran, montering, de ev. delar som vi använder och hjälper självklart till om det skulle uppstå något problem. Vi har många goda kontakter med alla stora återförsäljare. Kravet är bara att du kontaktar oss först. Vi kan tyvärr inte hjälpa dig om du själv påbörjat något arbete"
 

Minuten

Cartier
Jo absolut, det har jag koll på. Tycker inte den verkar vara någon riktig höjdare. Känns som att man lika gärna kan åka Golf då.

Hehe, lite så jag tänkte oxå, det blir ju typ som en Golf med flashig inredning(M-sport) .
Dessutom med den av 80-talets USA bilsinspirerade grillen, jag skulle fundera rätt länge innan det blir aktuellt med en ny Bimmer, bättre att hålla liv i gamla, utan turbo, automatlådor, elservo, RFT.....
Den gamla 1:an blir nog riktigt bra..... Utan automat! ;)
 
https://www.mestmotor.se/automotors...stens-favorit-passat-gte-gar-nu-att-bestalla/

Yeeey, 95% av alla i tråden jublar. Nu kan man äntligen beställa den tråkigaste bil som existerat, specifikt designad till perfektion för att attrahera människor helt utan egen identitet eller vilja.
Grattis Sverige, nu kan alla ta ytterligare ett steg närmre till att känna sig totalt säker på att ingen någonsin kommer att lägga märke till den bil du kör.
 

Owaysis

Cartier
Hehe, lite så jag tänkte oxå, det blir ju typ som en Golf med flashig inredning(M-sport) .
Dessutom med den av 80-talets USA bilsinspirerade grillen, jag skulle fundera rätt länge innan det blir aktuellt med en ny Bimmer, bättre att hålla liv i gamla, utan turbo, automatlådor, elservo, RFT.....
Den gamla 1:an blir nog riktigt bra..... Utan automat! ;)
Håller med!! Det som var så nice med 1-serien var att den var bakhjulsdriven och att man kunde få den med en längsmonterad rak sexa. Nya M-modellen blir slöare än den gamla vilket känns oerhört tråkigt.
Dessutom så får den en oerhört genereisk "liten sportig bil" design, varför spendera mer pengar när den ser ut och har samma körkänsla som en Ford Focus.

2019-bmw-m135i-xdrive.jpg


ford-focus-2019.jpg



Vill man snåla och få den looken så finns ju även kia ;)

kia-ceed-handling.jpg
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
På tal om VW @Norrlänningen

Denna bil går verkligen emot en stark princip av mig, vägra VW.
Helvete vad den är snygg alltså. Ännu bättre i verkligheten med!

Den var faktiskt ganska snygg! :)

VAG har onekligen några bilar som lockar, men när jag för några år sen körde Audi så blev jag lite avskräckt av märkesverkstäderna här i stan för just VAG - på den ena kände man sig alltid lite lurad och den andra var ganska klantig och gjorde fler misstag än jag gillade... :( Men de kanske skärper upp sig till nästa gång jag ska byta bil. :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tja ..., hade två sådana här under en 5-6 år, dvs Peugeot 406 Coupé. Den första (blå) fick jag lov att byta bromsskivor fram på garanti (vinda), men det var väl allt på båda två. Ritad och byggd av Pininfarina och med en 3-liters V6'a. Brukade kallas "fattigmansferrarin". ;)

P406B-1.jpg

P406B-2.jpg

P406B-3.jpg
Också Pininfarina. Kallas dock aldrig för fattigmansferrari...
5CCE0F1D-59C7-4697-A9C2-692D9F8BDD4F.jpeg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Den var faktiskt ganska snygg! :)

VAG har onekligen några bilar som lockar, men när jag för några år sen körde Audi så blev jag lite avskräckt av märkesverkstäderna här i stan för just VAG - på den ena kände man sig alltid lite lurad och den andra var ganska klantig och gjorde fler misstag än jag gillade... :( Men de kanske skärper upp sig till nästa gång jag ska byta bil. :)

Jag tycker den är bland de snyggaste, vanliga, bilarna som produceras idag. Den och Kia Stinger.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Den där är inte HBTQ-certifierad.
Kör man en sådan så lägger man inte ut en bild på sin chiapudding på instagram
Well, den mest öppna homosexuelle mannen här i bygda’ är storbonde, men han har å andra sidan alltid varit mer Fendt än Fiat. I övrigt håller jag med.
Lustigt nog så är de som är mest benägna att äta lokalproducerat (och berätta om det!) de som är minst benägna att lägga upp bilder på hur mat produceras. Utan hellre på chiapudding. Eller illasittande kepsar.
 
Kört ca 200 mil med min kära Saab 9-5:a den senaste veckan och kan inte annat än njuta av varje mil, denna underbara skapelse vinner över silvriga passater alla dagar i veckan. :cool:
IMG_5488.jpg

IMG_7180.jpg

Visst är det så.
Även om jag njuter fullt ut när jag tänker på att vi slipper fler SAAB på vägarna så är det ändå en bil som den nervöse 7,5bb-ägaren aldrig skulle välja.

Tvivelaktig kvalitet i kombination med obefintliga service och reparationsmöjligheter är något man vanligtvis ser på renodlade entusiastbilar.
 
Visst är det så.
Även om jag njuter fullt ut när jag tänker på att vi slipper fler SAAB på vägarna så är det ändå en bil som den nervöse 7,5bb-ägaren aldrig skulle välja.

Tvivelaktig kvalitet i kombination med obefintliga service och reparationsmöjligheter är något man vanligtvis ser på renodlade entusiastbilar.

Det fina med Saab jämfört med ett visst tyskt märke är att man slipper spontana bränder.
Sen så är service inte något problem än iaf.

Sen så har jag svårt att se varför en kan njuta av dessa härliga skapelser blir allt färre.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Vad är jag glad för just nu?

Att min BMW äntligen är näst intill perfekt i framvagnen och går spikrakt!
Det enda jag har kvar på min "att göra" lista är nya Sommardäck. Och egentligen dämpare bak men det är inte hela världen...
Hoppas skiten håller sig nu! Skön att köra nu när den äntligen går som den ska.
IMG_20190823_165510_1.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Vad är jag glad för just nu?

Att min BMW äntligen är näst intill perfekt i framvagnen och går spikrakt!
Det enda jag har kvar på min "att göra" lista är nya Sommardäck. Och egentligen dämpare bak men det är inte hela världen...
Hoppas skiten håller sig nu! Skön att köra nu när den äntligen går som den ska.
IMG_20190823_165510_1.jpg
Oroa dig inte.
Stabilisatorstagen är slitna om några månader igen :)
Provade diverse varianter men vart fan aldrig helt tyst.
 
Topp