• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Hade man kört mycket så är
Det ju ännu viktigare. Ska ma stå ut med någon form av pelletsbrännare under huven så bör det vara väldigt få mil.
Kör man under 14mil per år såå kan man nog gå för diesel. Över 14mil så gör man bäst i att välja bensin
Mkt men en Diesel mår bäst av att rulla o regenering hinner knappt göras om man bara kör lite.

En heldag med lek på Fällfors racerbana utanför Skellefteå idag tillsammans med Cupra och PWR Racing.

7DAF2FB2-AB1D-479B-B058-6A689D86C250.jpeg

1997641E-F3AD-4962-95EF-E70135715967.jpeg

33B504F3-B541-44E0-87E0-1BCC0C4D010F.jpeg

703D251D-9531-46BB-94A8-5AA7DDBDBD7F.jpeg

630A953E-9AD5-4E77-9705-B2998473B2EB.jpeg

På tal om dragvikter,
Har ni också någon i bekantskapskretsen som verkligen går igång på att försöka reda ut behörigheter, tågvikt, dragvikt, totalvikt, och framför allt konsekvensen om man skulle bryta mot något av detta.
Varje gång jag hör någon dra igång så vill jag bara kasta mig ut från fönstret oavsett vilken våning jag befinner mig på. :mad::mad::rage:

På tal om dragvikter,
Har ni också någon i bekantskapskretsen som verkligen går igång på att försöka reda ut behörigheter, tågvikt, dragvikt, totalvikt, och framför allt konsekvensen om man skulle bryta mot något av detta.
Varje gång jag hör någon dra igång så vill jag bara kasta mig ut från fönstret oavsett vilken våning jag befinner mig på. :mad::mad::rage:
Har en sådan idiot här på jobbet, men han går även igång på när någon har skyltat fel.

På tal om dragvikter,

Har?
Jag har haft sådant folk i umgängeskretsen.

På tal om dragvikter,
Vadå du vill väl inte begå en olovlig körning ;)

På tal om dragvikter,
Bjuder på en lastviktshistoria, för att se om du blir glad eller arg.
För något år sedan skulle jag hämta en pall stallpellets med min pickis. Lastvikt 1050, säckarna väger totalt 960. En pall väger väl 20, tänkte jag, så jag har marginalerna på min sida. Sagt och gjort, åker ut på riktiga bonnavishan och hämtar. Får den på flaket, spänner fast enlogt konstens alla regler.
Brum, kurs mot staden, för att jobba.
Då jag kommer närmare stan ser jag att det är poliskontroll, och jag blir invinkad.
Polisgubben rycker upp dörren, glömmer både alkotestare och körkortskoll (och till och med ”Hej”).
-HUR MYCKET VÄGER PALLEN?!?!?!
-Eh, 960 kg, plus en pall.
-Mmm..
Sedan går den allvarliga mannen varv på varv runt bilen och kollar allt som finns att kolla. Till slut tittar han på körkortet och säger argt ”Du vet att du blir av med varenda behörighet om du åker dit på lastsäkring eller överlast!!”
Sen gnällde han en massa, och avslutade med att säja åt mig att köpa ett nytt spännband för det ena var blekt, och då kan hållfastheten försämras.

Slut anekdot.

Tillbaka
Topp