Alltid luftfjädring på A6 AllroadHa den luftfjädring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltid luftfjädring på A6 AllroadHa den luftfjädring?
Då kan det kosta en slant om den är kef.....bör ju kollas.....Alltid luftfjädring på A6 Allroad
Sorry, men dina preferenser... Personligen lägger jag mer vikt vid motor, drivlina med växellåda, hjulupphängning, fjädring etc jämfört med rattmodell, pekskärm och instrumentering men visst, visst. All to his own...Absolut, menade mer att den känns väldigt modern och "ny" med digitala instrumentpanelen![]()
Vad hade blivit ditt val för 300? Årsmodell/motor/märke?Sorry, men dina preferenser... Personligen lägger jag mer vikt vid motor, drivlina med växellåda, hjulupphängning, fjädring etc jämfört med rattmodell, pekskärm och instrumentering men visst, visst. All to his own...Sedan kanske jag är färgad av en förkärlek till ”premiumtyskar”. Må så var då!
Jämförelsen Mondeo-Focus är ju lite som A6-Polo, men visst. Ford är ju inte premium direkt. Men det är inte någonting för under 300 lök. Att köpa en MB eller BMW löser nog den skallrande inredningen men det är ju en helt annan prisbild på service och rep.
Annars har jag sett att du har en schysst BMW som jag misstänker är fin i både inredning och stereo.![]()
Vad hade blivit ditt val för 300? Årsmodell/motor/märke?
Krav är 4wd kombi/suv som är rymlig. Dvs ej 3-serie-size.
Hade gått på bättre beggad a6, 520, X3 alla dagar. Med risk för att klassas som en osäker märkesb...Vad hade blivit ditt val för 300? Årsmodell/motor/märke?
Du kanske inte vill ha volvo.Vad hade blivit ditt val för 300? Årsmodell/motor/märke?
De håller på bra på Allroaden lyckligtvis. Själva luftbälgarna är inte mycket dyrare än stålfjädrar heller. Däremot finns det en pump och ett styrsystem förstås extra jämfört med konventionell fjädring.Då kan det kosta en slant om den är kef.....bör ju kollas.....
A6 3.0 tdi, eventuellt Allroad för att det finns flerVad hade blivit ditt val för 300? Årsmodell/motor/märke?
Japp min skakar!A6 3.0 tdi, eventuellt Allroad för att det finns fler
BMW 530xd
V90CC kanske men då måste man provköra noga så man inte får en som skakar. De har tyvärr kvalitetsproblem.
Passat TDI190 eller Skoda Superb är två bra bilar i klassen också med något lägre prisbild också
Japp min skakar!
Min vart bra efter nya dämpare i somras.
Så trist att de inte får ordning på det
Faceliften? Den finns hos handlare nu.När kommer nya Q7 ? Sugen på köra en
Ja precis.Faceliften? Den finns hos handlare nu.
Vet inte exakt men eftersom den precis uppdaterats så är den nog med ett gäng år till. Gamla generationen såldes i 10 årsmodeller, nuvarande är inne på årsmodell nr5. Om jag får spekulera så tror jag dock inte den här generationen kommer vara aktuell lika länge. Elektrifieringen driver på modellskiftena.Ja precis.
Hur länge kommer den vara innan ny modell kommer.
Ett par år ?
Bra. Hoppas den är så bekväm som jag läat. Q8 och den är likvärdiga i komfort?Vet inte exakt men eftersom den precis uppdaterats så är den nog med ett gäng år till. 3-4 kanske?
Q8 är nog sämre eftersom den är hårdare fjädrad. Jag har kört Q7 ett tag och helt ärligt - nåt komfortmonster är det inte. Iofs 21" på den. En vanlig A6 Allroad har lika bra fjädringskomfort. Och det är ju inte så konstigt, är ju samma delar under skalet.Bra. Hoppas den är så bekväm som jag läat. Q8 och den är likvärdiga i komfort?
Måste testa en Audi nångång..
Jag vill testa en ny typ av biltyp. Från v90 cc tilö a6 allroad blir för lika i stil.Q8 är nog sämre eftersom den är hårdare fjädrad. Jag har kört Q7 ett tag och helt ärligt - nåt komfortmonster är det inte. Iofs 21" på den. En vanlig A6 Allroad har lika bra fjädringskomfort. Och det är ju inte så konstigt, är ju samma delar under skalet.
![]()
Känns dumt ekonomiskt att köpa så ny bil (?)Slänger in en lågoddsare
Går att hitta för lägre än den jag länkar till.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Mazda 6 Wagon A6 2.2 DE Optimum 184 hk Signat https://www.blocket.se/vi/86055554.htm
X3 är för liten. 520 gillar jag och jag har 3-serie kombi idag. Dock tycker jag en 5-serie för under 300k ofta känns som en 520 som är 7 år gammal.. Måste typ ha stora navi och m-ratt för att kännas lite nyare imo..Hade gått på bättre beggad a6, 520, X3 alla dagar. Med risk för att klassas som en osäker märkesb...
Gillar den!Du kanske inte vill ha volvo.
Men du får.
Awd
Säker och modern bil.
Rymlig.
Rimliga servicepriser etc
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volvo V90 D3 AWD Business Advanced https://www.blocket.se/vi/87367933.htm
Går det att få in en a6'a utan sneak-paket under 300 som inte känns 10 år gammal? Dvs ej äldre än -15 Iaf.A6 3.0 tdi, eventuellt Allroad för att det finns fler
BMW 530xd
V90CC kanske men då måste man provköra noga så man inte får en som skakar. De har tyvärr kvalitetsproblem.
Passat TDI190 eller Skoda Superb är två bra bilar i klassen också med något lägre prisbild också
Beror lite på vad du vill ha https://www.wayke.se/objekt/7d2e248...-avant-20-tdi-quattro-s-line-panorama-automat De flesta A6or är sålda som leasingbilar och ser inte ut som julgranar invändigt. Det är bara enstaka exemplar som avviker från normen. Men det vanligaste finns ju.Går det att få in en a6'a utan sneak-paket under 300 som inte känns 10 år gammal? Dvs ej äldre än -15 Iaf.
Den va trevlig. Vill helst hålla mig under 300 dockBeror lite på vad du vill ha https://www.wayke.se/objekt/7d2e248...-avant-20-tdi-quattro-s-line-panorama-automat De flesta A6or är sålda som leasingbilar och ser inte ut som julgranar invändigt. Det är bara enstaka exemplar som avviker från normen. Men det vanligaste finns ju.
Finns såna också https://www.wayke.se/objekt/1c531d3...nt-20-tdi-quattro-s-line-euro-6-190hk-automatDen va trevlig. Vill helst hålla mig under 300 dock
Ursäkta att jag stör Fård-snacket!
![]()
Så, nu kan ni fortsätta igen.
Ursäkta att jag stör Fård-snacket!
![]()
Så, nu kan ni fortsätta igen.
Snygg bild men vad är det orangea som lyser?
Snygg bild men vad är det orangea som lyser?
Från en bmw förare till en annanSnygg bild men vad är det orangea som lyser?