• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

2k bara för njurarna till G20? Original? Finns ju billigare:
https://www.schmiedmann.se/sv/bmw-g20/1990873-ny?produkt=NSG20
Screenshot_20191017-191909-01.jpeg

Förvisso lite lång leveranstid, men finns ju andra aktörer. Köpt till min F31 för någon månad sedan, men inte monterat ännu.
IMG_20191017_191537.jpg
Tjänstebil så lämnar gärna tillbaka den med allt original och som sagt 2k med montage känns helt ok
 
Provat 2 burkar injector cleaner i tanken ?
Kan ju lösa upp lite.
Är spridarna dyra ?
Exakt vad som ligger i och gottar sig nu, två burkar injection cleaing:)

Men jag tror det är kört ändå, soppan jag dränerade från bilen var så nedrans dålig och full med elände så den satte nog igen spridarna rejält. Nya kostar 600kr/st så det är väl inte hela världen, men jag ska prova med en rengöring först. De går ju att testa också, vi får se om jag orkar göra det:)
 
Har du bytt bränslefilter också?

Exakt vad som ligger i och gottar sig nu, två burkar injection cleaing:)

Men jag tror det är kört ändå, soppan jag dränerade från bilen var så nedrans dålig och full med elände så den satte nog igen spridarna rejält. Nya kostar 600kr/st så det är väl inte hela världen, men jag ska prova med en rengöring först. De går ju att testa också, vi får se om jag orkar göra det:)
 
Har du bytt bränslefilter också?
Nope, jag tänker att filtret kanske sätts igen och ger sämre flöde, men filtreringen borde ju inte bli sämre även om filtret är fullt med gegga.

Och trycket förefaller helt ok, och jag tror att den får ok med bränsle med tanke på att den går alldeles för fett på tre burkar, och knappt alls på resterande tre.

Men, jag har köpt hem ett nytt filter och ska nog byta innan jag provar med nya/rengjorda spridare.

Ska köra en vända och försöka dränera tanken igen också, för och säkerställa att det som kommer fram till motorn nu är frisk och fräscht, är det fullt med rost och snusk får jag ju plocka ur tanken och rengöra den rejält.
 
Blev 330e idag, ska bli skoj att lära känna denna nya kompis:) 292hp med extra boost funktionen

Hmm såg att jag lagt detta under bilvård först :)

3FEA5AFF-77E6-43C4-871A-D4D62E5EE84C.jpeg

7544AFFF-6608-4951-9212-48793F43A8CE.jpeg

1E490537-30D4-48E3-BB02-D4FC844CD03C.jpeg

Hoppas du blir nöjd, hämtar ut min på fredag. Blev positivt överraskad då jag provkörde innan jag bestämde mig. Var nära att bli en stjärna på huven först men jag har en känsla att det här blir kanon.
 
Jag kör en 3 serie GT och gillar konceptet men den kräver rätt färg och utrustning för att inte se förjävlig ut, tex 19" och m-sport paket mm.
Kör en också. Håller med det där rejält. Jag har en svartmetallic typ-baskonfigurerad 3GT. Var leasingbil från början. Automatlåda och 320d, tonade rutor, elektrisk dragkrok men inte mycket mer än så. Standardfäljar på 17 tum också. Jag klagar inte, det är en mycket bra bil. Men fyfan vad välutrustade versioner av samma bil ser sååå mycket bättre ut.
 
Kör en också. Håller med det där rejält. Jag har en svartmetallic typ-baskonfigurerad 3GT. Var leasingbil från början. Automatlåda och 320d, tonade rutor, elektrisk dragkrok men inte mycket mer än så. Standardfäljar på 17 tum också. Jag klagar inte, det är en mycket bra bil. Men fyfan vad välutrustade versioner av samma bil ser sååå mycket bättre ut.
Jag tycker dock att det är en väldigt trevlig bil med grymt benuyrymme och sväljer mkt bagage. Det enda jag kan klaga på är stolarna som är i grymt behov av svankstöd. Sitter skitilla! Kommer iof från Volvo där stolarna är en klass för sig..
 
Jag tycker dock att det är en väldigt trevlig bil med grymt benuyrymme och sväljer mkt bagage. Det enda jag kan klaga på är stolarna som är i grymt behov av svankstöd. Sitter skitilla! Kommer iof från Volvo där stolarna är en klass för sig..
Det kanske har ändrat sig med säten på senare år. Jag har ofta läst att Volvostolarna höjs till skyarna, men aldrig tyckt det själv. Efter dryga hundra mil på autobahn föredrar jag BMW:s hårdare säten. Volvosäten känns som att sitta i en fåtölj i början, som att sitta i en zaccosäck efter många mil.
 
Det kanske har ändrat sig med säten på senare år. Jag har ofta läst att Volvostolarna höjs till skyarna, men aldrig tyckt det själv. Efter dryga hundra mil på autobahn föredrar jag BMW:s hårdare säten. Volvosäten känns som att sitta i en fåtölj i början, som att sitta i en zaccosäck efter många mil.
Kanske beror på vilken rygg man har.
Har långpendlat hundratals mil i Volvobilar och tycker dessa har passat mig bra.
Hade en V70 II som var gudomlig, V60 däremot var något sämre. Jag tycker faktist av V70 hade bättre stolar än dagens V90 mf. Bmw GT'n däremot får jag ont efter en timme. Det ska väl dock sägas att 5 serien är bättre än trean.
 
Tillbaka
Topp