Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med. Skönare säten i de gamlaKanske beror på vilken rygg man har.
Har långpendlat hundratals mil i Volvobilar och tycker dessa har passat mig bra.
Hade en V70 II som var gudomlig, V60 däremot var något sämre. Jag tycker faktist av V70 hade bättre stolar än dagens V90 mf. Bmw GT'n däremot får jag ont efter en timme. Det ska väl dock sägas att 5 serien är bättre än trean.
Jo, det klart att det säkert är skillnad mellan modellerna. Tänkte inte på detKanske beror på vilken rygg man har.
Har långpendlat hundratals mil i Volvobilar och tycker dessa har passat mig bra.
Hade en V70 II som var gudomlig, V60 däremot var något sämre. Jag tycker faktist av V70 hade bättre stolar än dagens V90 mf. Bmw GT'n däremot får jag ont efter en timme. Det ska väl dock sägas att 5 serien är bättre än trean.
Behöver lite hjälp här!
Hur mycket skulle denna kosta i förmånsvärde?
https://www.blocket.se/vi/84714516.htm
Påverkas priset om man betalar diesel själv vid privatbruk?
Kommer användas i tjänsten och privat. Över 3000 mil. El-firma.
Skatteverket har en kalkylator på sin hemsida för det. Kollat där ?Behöver lite hjälp här!
Ändras priset om man betalar diesel själv vid privat bruk?
På endera sätt måste du väl alltid betala bränslet för de mil du kör privat? Antingen genom någon form av löneavdrag, eller med förmånsvärde på bränslekostnaden.Behöver lite hjälp här!
Med en liten halvchansning på hur mycket extrautrustning bilen har (50tkr)och årlig fordonsskatt (12tkr) gav skatteverkets kalkylator 79.846kr om året i förmånsvärde vid 3000 mil tjänstekörning https://skatteverket.se/privat/skat...rmansberakning.4.3f4496fd14864cc5ac9539d.htmlBehöver lite hjälp här!
Nu är jag inte 100% på vad de olika modellerna heter men ”gamla V70”, alltså den som byggdes runt 2000-2007 hade verkligen sköna stolar, jag satt faktiskt bättre i dem än i V90, även om de också är väldigt sköna.Kanske beror på vilken rygg man har.
Visst, part i målet och det är inte en "äkta" opraktisk coupé, men nog fan är 4-serien GC snygg ...?
![]()
![]()
Alla får självklart tycka olika men i min bok är 4-GC ingen hitt. Har svårt för hela 4-serien och tar hellre en 3-serie sedan än en 4-GC. Ända bilen i GC/GT ligan som är sjysst, i min bok, är 6-GC.
Halvkombi är bra. Det visste Saab redan på 80-talet. Att de numera heter Gran Coupés och liknande kan vi bortse frånEn kombi var aldrig aktuell (min fru har en redan) och 3-serien GT är ful som stryk i mina ögon. Ser 4-serien GC som den optimala kompromissen, dvs nästan lika snygg som en renodlad coupé och nästan lika praktisk som en kombi.
![]()
Smaksak givetvis, men jag gick ifrån en 3-serie sedan till en 4-serie GC då jag behövde kunna få med hundarna i bak när jag pensionerade mig. En kombi var aldrig aktuell (min fru har en redan) och 3-serien GT är ful som stryk i mina ögon. Ser 4-serien GC som den optimala kompromissen, dvs nästan lika snygg som en renodlad coupé och nästan lika praktisk som en kombi.
![]()
Nya bilar är inga skönheter generellt sett oavsett fabrikat. Designidealen är mer riktat mot nya marknader som tillverkarna fokuserat på under senaste årtiondet. Dessutom har man har gjort bilarna så allsidiga att de ska vara bra på allt och inget oavsett om det är en sportbil eller SUV. Man börjar komma långt ifrån sina kärnideal.
ett helt irrelevant inlägg i denna tråden...
men ditt användarnamn gav mig flashbacks till en nattblind F14 pilot som sedan blev advokat efter ärbart avsked från flottan
Haha! Exakt! Kul att någon mer kollade på JAGmän mer offtopic är att han saknade bara Bratten. Det gula planet med propellermotor hade han redan.
ett helt irrelevant inlägg i denna tråden...
men ditt användarnamn gav mig flashbacks till en nattblind F14 pilot som sedan blev advokat efter ärbart avsked från flottan
Stämmer bra att användarnamnet är plockat från JAG serien när man vid något tillfälle skulle plocka ett användarenamn.
Vore jag dig hade jag funderat på vad ditt inlägg tillfört tråden. Är du någon form av moderator som bestämmer vad medlemmar ska skriva och inte på ett diskussionsforum i en tråd där folk uppenbarligen har lämnar ämnet för länge sedan?
Lycka till med dina bilplaner och funderingar på modernare Porsche 911. Frågor om dem borde vara offtopic också sett till trådens namn eftersom du uppenbarligen inte äger eller kör en.
Har inget behov att ens diskutera vad jag ”sportar” för bilar när man får den typen av respons.
JAG MINNS DESSUTOM ETT AVSNITT DÄR DE HADE ETT RESONEMANG som GÄLLDE JUST suv vs SPORTB ILAR.Haha! Exakt! Kul att någon mer kollade på JAG
Stämmer bra att användarnamnet är plockat från JAG serien när man vid något tillfälle skulle plocka ett användarenamn.
Vore jag dig hade jag funderat på vad ditt inlägg tillfört tråden. Är du någon form av moderator som bestämmer vad medlemmar ska skriva och inte på ett diskussionsforum i en tråd där folk uppenbarligen har lämnar ämnet för länge sedan?
Lycka till med dina bilplaner och funderingar på modernare Porsche 911. Frågor om dem borde vara offtopic också sett till trådens namn eftersom du uppenbarligen inte äger eller kör en.
Har inget behov att ens diskutera vad jag ”sportar” för bilar när man får den typen av respons.
Jag tror @Harmon Rabb missuppfattade ditt inlägg och att du menade att hans inlägg var irrelevant.wow. Jag vet inte ens hur jag ska bemöta detta.
så jag gör helt enkelt inte det och önskar dig en trevlig dag.
Så kanske det är. Editerar det då. För det var inte min mening. Min mening var att tydligt påvisa att mitt inlägg var irrelevant för tråden...Jag tror @Harmon Rabb missuppfattade ditt inlägg och att du menade att hans inlägg var irrelevant.
Jag tror @Harmon Rabb missuppfattade ditt inlägg och att du menade att hans inlägg var irrelevant.
Så kanske det är. Editerar det då. För det var inte min mening. Min mening var att tydligt påvisa att mitt inlägg var irrelevant för tråden...
Läst igenom ett gäng sidor i denna tråden nu, många verkar ha stenkoll på det mesta så jag drar en chansning och hoppas på att det är okej?
Står inför dilemmat med att skaffa ny bil om några månader, har idag en Qashqai Tekna-17 men förra vintern fick vi barn och det behövs således en bil med bättre lastutrymme. Behöver däremot inte vara så rackarns stor i sig för det.
Har hittills testat BMW 320 Touring Xdrive, MB CLA 180 Shooting Brake AMG Line och skrällde även till det med att testa en Skoda Kodiaq Sportline.
Lustigt nog av dessa så är Skodan 1400-1700 kr dyrare än de andra två bilarna. Jag har inget vidare intresse för bilar, mer än att vi behöver en med någorlunda lastutrymme (+500 liter) och att den såklart gärna får vara visuellt tjusig, som högst personlig preferens
Finns det några BMW/Mercedes/Skoda frälsta här som kan komma med sin högst personliga input på vad ni själva föredrar?
Jo...Inte riktigt svar på din fråga, men är inte CLA och 3-serie på sin höjd marginellt mer rymliga än Qashqai?
Som ovan redan påpekat.. Kollat in superb?Läst igenom ett gäng sidor i denna tråden nu, många verkar ha stenkoll på det mesta så jag drar en chansning och hoppas på att det är okej?
Står inför dilemmat med att skaffa ny bil om några månader, har idag en Qashqai Tekna-17 men förra vintern fick vi barn och det behövs således en bil med bättre lastutrymme. Behöver däremot inte vara så rackarns stor i sig för det.
Har hittills testat BMW 320 Touring Xdrive, MB CLA 180 Shooting Brake AMG Line och skrällde även till det med att testa en Skoda Kodiaq Sportline.
Lustigt nog av dessa så är Skodan 1400-1700 kr dyrare än de andra två bilarna. Jag har inget vidare intresse för bilar, mer än att vi behöver en med någorlunda lastutrymme (+500 liter) och att den såklart gärna får vara visuellt tjusig, som högst personlig preferens
Finns det några BMW/Mercedes/Skoda frälsta här som kan komma med sin högst personliga input på vad ni själva föredrar?
Skiljer faktiskt 75 liter på dom, otroligt nog! Jag har alltid sett den som en slags coupé-combi-hybrid men den rymmer mer än vad man trorJo...
Är CLA ens marginellt mer rymlig? Hade snarare sagt att den var mindre(?)
Yes, den har vi i åtanke! Men den kändes något "gubbig" hos bilhandlaren, dock kollade jag nu igen för sakens skull och den finns finns i sportutförande (nåja, ish). Däremot väldigt mycket bil för pengarna. Kul nog så har Kodiaq störst lastutrymme av nämnda bilar.Som ovan redan påpekat.. Kollat in superb?