• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tapiren

Cartier
350 SE, alltid gillat mercas sexor. Rullat i 6 år nu, bara köra tills den faller ihop, då de knappt är värda nåt på marknaden idag.
Fantastisk komfort och rätt pigg med tanke på sin storlek.

2DD43937-216D-43C7-8475-6EF06F5E4B5A.jpeg

Jag gillar de där!

Har den varit pålitlig?
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Jag gillar de där!

Har den varit pålitlig?
Jodå, varit lite grejor framvagnen är lite klen så bytt nåt där och så var det nåt annat med avgasreningen men med tanke på vilken grym komfort det är och att de är relativt billiga beggade så skulle jag inte tveka. S klass är nåt speciellt.
 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Var inne hos min BMWsäljare en torsdag i mitten på oktober och specade upp en ny 1-serie
Screenshot_20191207-093544_QuickPic.jpg

Stod i valet och kvalet om jag skulle beställa den eller köpa en 320 som de hade i hallen. H
ade fram till tisdagen veckan därpå på att bestämma mig.

På fredagsnatten så får jag inbrott i min bil, otroligt dåligt planerat av de kriminella

Screenshot_20191207-093327_QuickPic.jpg

Fixar och donar med Trygg-Hansa, BMW och bärgare. Reparationen kommer ta upp till en månad. Blir sur och knyter näven och tänker "nej nu jävlar överger jag BMW (har ägt 7 BMW) och köper en annan bil"

Efter mycket provkörande och funderande så bestämmer jag mig för en Kia, antingen en Proceed eller en Ceed.
Två veckor senare hämtar jag ut min nya Ceed.
Screenshot_20191207-093732_QuickPic.jpg

Screenshot_20191207-093218_QuickPic.jpg

Screenshot_20191207-093138_QuickPic.jpg

Känner mig faktiskt nöjd med Kian trots att jag är van vid BMW. Mycket bil för pengarna.
BMWn jag specade upp hade kostat ca 140k mer trots att den inte hade så mycket utrustning.
Riktigt bra byggkvalite på Kian, enda negativa hittills är att den bullrar betydligt mer än en BMW i hastigheter över 90 km/h.
Känner mig riktigt vuxen, för en gång skull =)

KIA's bilar är rätt fula (ful grill, alltid på alla modeller) men de är rätt sköna att köra. Allemansbil. Lite som en hur Volvo kändes på 80-90 talet :) Prisvärda som sagt.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Sorry @Norrlänningen för att göra tråden tråkig men behöver komplettera min roliga bil med något som har dragkrok. Dragbil/nyttobil på sommaren och vinterbil på vintern. Billig att äga och billig att köpa är prio, har dåligt ‭med‬ mekmöjligheter så gärna något med låg servicekostnad och som håller ihop hyfsat. Däremot får den gärna vara mer snygg än ful och kanske till och med roligare än dötråkig :D

Budget max 50k men helst snarare neråt 30k.

Klurar lite på en Saab 9-3 sportcombi runt 2008? Ford Focus klarar väl också alla kriterier förutom att vara snygg och inte dötråkig..

Kompenserar tråkigt inlägg med en bild på min riktiga bil från där den vilar och väntar på våren :happyhappy:

3BE9A4B4-A94A-466E-8E7F-3BF9A6486C8C.jpeg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sorry @Norrlänningen för att göra tråden tråkig men behöver komplettera min roliga bil med något som har dragkrok. Dragbil/nyttobil på sommaren och vinterbil på vintern. Billig att äga och billig att köpa är prio, har dåligt ‭med‬ mekmöjligheter så gärna något med låg servicekostnad och som håller ihop hyfsat. Däremot får den gärna vara mer snygg än ful och kanske till och med roligare än dötråkig :D
Svårt att slå en Volvo S60/V70N typ 2002-2005. Alla har dragkrok. De går inte sönder på något dyrt sätt och de rostar inte. Faller på "kul" punkten men går lätt att flippa när behovet kommer. Alla "roliga" bilar i den prisklassen har en förmåga att vara vrak vid det här laget. För 50k kan du iofs få en BMW E60 men du kan ju fråga @BadkarsPiraten hur problemfri han tycker de är :D Fast alla behöver inte vara så, min brorsas är helt felfri förutom lite fuktande ventilkåpspackning. I övrigt inga reparationer. Man kan ha tur också.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Det var inte så jag menade! Motorväg :D :bag:

Det där måste vara helt stört att köra!
:D

Ja den lär vara sjuk. Finns en firma i USA som heter Flyin Miata som säljer kit, men också turn-keybilar. Tror dock inte att de tar in några fler sådana jobb för tillfället. Jag är osäker på den här svenska bilen var byggd i Sverige eller om den är byggd någon annanstans. Men fan va ball med en MX-5 med 500 häst hahaha
 
Sorry @Norrlänningen för att göra tråden tråkig men behöver komplettera min roliga bil med något som har dragkrok. Dragbil/nyttobil på sommaren och vinterbil på vintern. Billig att äga och billig att köpa är prio, har dåligt ‭med‬ mekmöjligheter så gärna något med låg servicekostnad och som håller ihop hyfsat. Däremot får den gärna vara mer snygg än ful och kanske till och med roligare än dötråkig :D

Budget max 50k men helst snarare neråt 30k.

Klurar lite på en Saab 9-3 sportcombi runt 2008? Ford Focus klarar väl också alla kriterier förutom att vara snygg och inte dötråkig..

Kompenserar tråkigt inlägg med en bild på min riktiga bil från där den vilar och väntar på våren :happyhappy:

3BE9A4B4-A94A-466E-8E7F-3BF9A6486C8C.jpeg
Saaben blir ett perfekt komplement. Lite plastig interiör men snygg och kan vara rolig att köra också. Sen så kostar den nada att serva och dem håller generellt sett väldigt bra.

Riktigt trevlig sommarbil! :)
 
  • Like
Reactions: LS

BadkarsPiraten

Vacheron
Svårt att slå en Volvo S60/V70N typ 2002-2005. Alla har dragkrok. De går inte sönder på något dyrt sätt och de rostar inte. Faller på "kul" punkten men går lätt att flippa när behovet kommer. Alla "roliga" bilar i den prisklassen har en förmåga att vara vrak vid det här laget. För 50k kan du iofs få en BMW E60 men du kan ju fråga @BadkarsPiraten hur problemfri han tycker de är :D Fast alla behöver inte vara så, min brorsas är helt felfri förutom lite fuktande ventilkåpspackning. I övrigt inga reparationer. Man kan ha tur också.

Vill man lära sig meka är E60 mycket bra!
Kan man redan meka så är det bra bil att utnyttja sina kunskaper på :D
 
  • Like
Reactions: LS

LS

Panerai
2-Faktor
Svårt att slå en Volvo S60/V70N typ 2002-2005. Alla har dragkrok. De går inte sönder på något dyrt sätt och de rostar inte. Faller på "kul" punkten men går lätt att flippa när behovet kommer. Alla "roliga" bilar i den prisklassen har en förmåga att vara vrak vid det här laget. För 50k kan du iofs få en BMW E60 men du kan ju fråga @BadkarsPiraten hur problemfri han tycker de är :D Fast alla behöver inte vara så, min brorsas är helt felfri förutom lite fuktande ventilkåpspackning. I övrigt inga reparationer. Man kan ha tur också.

Sant. Härligt tråkigt, svensson och praktiskt :) Lättflippat är en stor fördel. Lite högre skatt jämfört med en Saab biopower men en dryg hundring i månaden är en liten post i sammanhanget. Lägger till på bevakningslistan.

Saaben blir ett perfekt komplement. Lite plastig interiör men snygg och kan vara rolig att köra också. Sen så kostar den nada att serva och dem håller generellt sett väldigt bra.

Riktigt trevlig sommarbil! :)

Tack! Ja saaben sneglar jag på en del. Hade en gång i tiden en 9-3 2.0t från 2003 (första modellåret med nya karossen) som var helt ok.

Vill man lära sig meka är E60 mycket bra!
Kan man redan meka så är det bra bil att utnyttja sina kunskaper på :D

Haha! Anlitar dig som expertmekaniker om jag köper E60. Eller ställer mig i kö att köpa din när du lagat allt ;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sant. Härligt tråkigt, svensson och praktiskt :) Lättflippat är en stor fördel. Lite högre skatt jämfört med en Saab biopower men en dryg hundring i månaden är en liten post i sammanhanget. Lägger till på bevakningslistan.
Skulle aldrig köpt varken 9-5 eller 9-3. Låg kvalitet och vid det här laget är alla rostiga. 9-5 vid nedre bakre skärmkant och 9-3 överallt :(
 
  • Like
Reactions: LS

Edin

Panerai
Vill man lära sig meka är E60 mycket bra!
Kan man redan meka så är det bra bil att utnyttja sina kunskaper på :D

Du måste ju fått ett redigt måndagsexemplar eller bli bestraffad för andra synder på något vis. Min 325 (e92) tuggar på som bara den och har rullat 200 mil bara i veckan. Ända jag har haft strul med är småskit som var när jag köpte, bältessträckare som inte tar med bältet (bytt/fixat) spegelglas som blivit dåliga (bytt/fixat) och nån pixel som dött i radion. Har dock en ny med inbyggd bluetooth (alltså en nyare Bmw Professional stereo med bluetooth modulen i huvudenheten) som ska in så fort jag får hem mikrofonen och sladden till den.

Appropå vinterbil, hur gick det för @LI0N att hitta en ?
 
  • Like
Reactions: LS
Topp