Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja....för sådär 2000 mil sedan....Mina vinterdäck passerar 5000 mil när som, kanske dax att byta... ? *ej dubb
Men fortfarande bra mönster....Ja....för sådär 2000 mil sedan....
Efter 5K mil hade jag bytt oavsett om de ser fabriksnya ut......Men fortfarande bra mönster....
Men fortfarande bra mönster....
Åldern på gummit är väl en faktor att ha med.Men fortfarande bra mönster....
Borde rimligen hänga ihop med hur gamla de är? Mesta möjliga fäste beror ju helt på underlag och däcktyp.Hjälps inte tyvärr, om du vill ha ut det mesta möjliga av fäste.
Nej det görs bara vid behovHur är det med balansering - är detta något man måste göra vid varje däckbyte?
Fast man testar väl alltid balansen efter man krängt på däcken? Vikterna har alltid flyttats när jag har varit med om att kränga däck. Är inte mycket av obalansen i däcken?Nej det görs bara vid behov
Nej det görs bara vid behov
Fast man testar väl alltid balansen efter man krängt på däcken? Vikterna har alltid flyttats när jag har varit med om att kränga däck. Är inte mycket av obalansen i däcken?
Men fortfarande bra mönster....
Då är de inte i obalansKan däcken vara i obalans fastän man inte känner av vibrationer?
Självklart men jag tolkade från som att man var tvungen att balansera efter däcksskifte. Det kanske var felläst?Fast man testar väl alltid balansen efter man krängt på däcken? Vikterna har alltid flyttats när jag har varit med om att kränga däck. Är inte mycket av obalansen i däcken?
Aha, alltid tänkt däckbyte som att kränga och hjulbyte som att byta däck+fälg men så kanske inte verkligheten ser ut.Självklart men jag tolkade från som att man var tvungen att balansera efter däcksskifte. Det kanske var felläst?
Om man kränger av däcket från fälgen och sätter på nytt måste man alltid utan undantag balansera igen. Där kan man aldrig återanvända en gammal balansering för precis som du säger finns både en obalans i själva fälgen och sen en som är unik per däck.
Du ska inte kränga av däcket utan bara byta ut hela hjulet (däck+fälg)?En del verkstäder tar extra för det.
Tror till och med att de formella termerna är däcksskifte (för byte helt hjul på bilen) och däckomläggning (för byta däck på fälg). Står i alla fall så på prislistan hos min gamla gummigubbe.Aha, alltid tänkt däckbyte som att kränga och hjulbyte som att byta däck+fälg men så kanske inte verkligheten ser ut.
Du ska inte kränga av däcket utan bara byta ut hela hjulet (däck+fälg)?
Byter du däck så ja, byter du hjul så nejHur är det med balansering - är detta något man måste göra vid varje däckbyte?
Aha, alltid tänkt däckbyte som att kränga och hjulbyte som att byta däck+fälg men så kanske inte verkligheten ser ut.
Du ska inte kränga av däcket utan bara byta ut hela hjulet (däck+fälg)?
Två år gamla, går in på tredje vintern nu.Åldern på gummit är väl en faktor att ha med.
Om de inte vibrerar så behövs det inteJa, hela hjulet men häromdagen frågade de på verkstaden om jag ville ha balansering.
Kul däcksdiskussion nu.
![]()
Nyköp?Kul däcksdiskussion nu.
![]()
Åååååh vad bra! Blir inte mycket bättre i bilväg!Kul däcksdiskussion nu.
![]()
Men va fan....Kul däcksdiskussion nu.
![]()