• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Min R som jag hade drog ALDRIG under 1 liter milen, oavsett hur jag körde. Fast är ju helt fel bilar att ha om man oroar sig över bränsleförbrukningen!

Den går faktiskt att köra snålt (0,7), men det kanske inte är så snålt med dagens mått....? Kommer inte köra mer än 500 mil per år ändå så kan ta att den drar en del :)

Jag har svårt att komma under 2L/mil med den bilen men det kan bero på att jag inte ens försöker :D

Men 0.7?
Ligger jag landsväg med den så känns det som att det är få gånger som den ens visar under litern. Och det är inget sönderkört exemplar, den är som sprillans ny.

Hade oerhört gärna haft en R32 som praktisk entusiastbil men alla är tamig*** ruttna vid det här laget. Rost, rost, rost överallt.

Ge ett bra bud på polarens. Den är i helt perfekt skick. Den är som ny. 8500mil tror jag, enda gångerna den gått hårt är när jag kört den :D han själv kör inte hårt med den.
Har sagt åt honom länge att det är dags för en Camaro ZL1.... Så ge honom ett bra bud på den!

Trodde han mena Golf R. Dvs 2,0 R4 turbo

Stämmer, var den jag menade. Tror att jag kom under 1 liter någon gång, när jag legat 110 på motorväg halva dagen för att testa, men så fort man låg i 140 eller körde stad så var den 1,1 eller liknande.

Men jag tänker , 4 dl mer per mil, kör max 1 500 mil per år, blir ca 9 600 kr per år. 800 kr per månad. 800 kr ska väl inte få påverka om man köper en rolig eller en tråkig bil? När värdeminskningen är 30-50 000 kr per år. En del av ekvationen iaf!

Stämmer, var den jag menade. Tror att jag kom under 1 liter någon gång, när jag legat 110 på motorväg halva dagen för att testa, men så fort man låg i 140 eller körde stad så var den 1,1 eller liknande.

Men jag tänker , 4 dl mer per mil, kör max 1 500 mil per år, blir ca 9 600 kr per år. 800 kr per månad. 800 kr ska väl inte få påverka om man köper en rolig eller en tråkig bil? När värdeminskningen är 30-50 000 kr per år. En del av ekvationen iaf!
Precis. Klart att bensinförbrukningen blir försumbar då. Jag kör 5000 mil/år så det spelar lite större roll och helt ärligt kör jag mest motor- och landsväg (lagligt).

En kollega på jobbet blev nyligen tvungen att byta en slang i motorn på sin rimligt nya 520.....10k!!!

Hoppas toppen inte är sned bara...

Detta är droppen dock. Skroten imorgon för att leta kylarslang, hoppas toppen är rak och sedan säljs den.
20191218_194048.jpg

Senast ändrad:
3147A3A6-2FC2-4AEA-BB2E-C9F835487C0A.jpeg

Har också läst det någonstans, men läste det här i villkoren. Men kanske bara är på tävling denna gäller.
Din bild stämmer! :)

Dock! När Porsche anordnar en körning brukar det stå med information att den är undantagen från den regeln. All annan körning på bana sker helt på egen risk.

Här är till exempel vad som gäller för deras driving school. Brukar vara liknande vid andra körningar.
http://www.porsche.se/globalassets/...orsche-sport-driving-school-8-11-maj-2017.pdf

Aha okej, då är jag med! Då är det bara att gå med i den klubben, tack för hjälpen :)
Inga problem. Tror inte du behöver vara med i Porsche-klubben för att teckna försökringen (jag är det inte och har försäkringen, dock företag). Finns såklart andra fördelar med att vara med i klubben ändå :)

Inga problem. Tror inte du behöver vara med i Porsche-klubben för att teckna försökringen (jag är det inte och har försäkringen, dock företag). Finns såklart andra fördelar med att vara med i klubben ändå :)
Men man måste vara medlem i PCS för att delta på deras bankörningar och ha Porsche original försäkring för att vara försäkrad, om du inte bor i Östergötland då finns det andra alternativ :)

Hur vet man när det är bandagar/arrangerade träffar då? o_O

Men man måste vara medlem i PCS för att delta på deras bankörningar och ha Porsche original försäkring för att vara försäkrad, om du inte bor i Östergötland då finns det andra alternativ :)

För att vara med på PCS bankörningar, yes! Jag har dock bara varit med på bankörningar som arrangerats av Porsche Stockholm. Vet inte om de bara bjuder in sina kunder eller hur det fungerar ärligt talat. Väldigt ny i Porsche-världen :)

Tillbaka
Topp