• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

330e skall få en total kombinerad knuff till 400hk enligt BSR ... Skall man ....

Lite oklarheter kring vilken version av motorn som sitter i..

Senast ändrad:
330e skall få en total kombinerad knuff till 400hk enligt BSR ... Skall man ....

Lite oklarheter kring vilken version av motorn som sitter i..
Gör det, var nära på att göra det på min gamla 330e f30 men var lite nojjig över hur samspelet med elmotorn skulle bli. Ångrar mig nu i efterhand.

Gör det, var nära på att göra det på min gamla 330e f30 men var lite nojjig över hur samspelet med elmotorn skulle bli. Ångrar mig nu i efterhand.
Riktigt grym bil, saknar den ibland. Mest imponerad över förbrukningen på 0.6l/mil i stadstraffick, jag laddade aldrig den. Det jag inte alls gillade med den var fördröjningen av övergången mellan el och bensinmotorn.
330e.jpg

Keramiska bromsar, hur är det att leva med det i en "vardagsbil"? Sugen på att kränga allt och beställa nya RS6 med allting kryssat. Jag har bara kört ett par R8 med keramik och det tyckte jag gnissla nått fruktansvärt så länge man körde lagligt..

Har kört endel RS5 med keramiska bromsar. Inga oljud alls. Dock svårt att hålla lagstadgad hastighet med en RS.;)
Det hemskaste är väl fortfarande priset när/om man behöver byta skivor :greedy:

Keramiska bromsar, hur är det att leva med det i en "vardagsbil"? Sugen på att kränga allt och beställa nya RS6 med allting kryssat. Jag har bara kört ett par R8 med keramik och det tyckte jag gnissla nått fruktansvärt så länge man körde lagligt..

Kommer troligtvis behöva sälja min kära gokart då jag egentligen ej behöver bil och dessutom saknar fast parkering efter flytt nyligen.

Några tips på handlare eller dylikt att vända sig till för att slippa blockets idioter och dessutom slippa logistikproblemet att visa upp bilen för alla intressenter när den står en bit bort. Såg att någon nämnt Kamux, de verkar tyvärr inte ha någon filial nära mig. Bor några mil norr om Göteborg.

Screenshot_43.png

Kommer troligtvis behöva sälja min kära gokart då jag egentligen ej behöver bil och dessutom saknar fast parkering efter flytt nyligen.

Några tips på handlare eller dylikt att vända sig till för att slippa blockets idioter och dessutom slippa logistikproblemet att visa upp bilen för alla intressenter när den står en bit bort. Såg att någon nämnt Kamux, de verkar tyvärr inte ha någon filial nära mig. Bor några mil norr om Göteborg.

Screenshot_43.png
Sälj den här? Verkar som folk lägger up bilar ibland

Hoppa över det. Behövs inte vid annat än konstant bankörning. Vid vardagstrafik gnisslar det och känslan i pedalen är konstig. Först kommer ingenting sen PANG tvärnit.

Så inga oljud alls alltså, det bådar ju gott.. lite det jag menade med hastigheten, när man väl gasa och körde hårt så försvann ljudet. Därav att jag fått förmig att bromsarna måste vara varma för att fungera.
Har kört endel RS5 med keramiska bromsar. Inga oljud alls. Dock svårt att hålla lagstadgad hastighet med en RS.;)
Det hemskaste är väl fortfarande priset när/om man behöver byta skivor :greedy:

Hoppa över det. Behövs inte vid annat än konstant bankörning. Vid vardagstrafik gnisslar det och känslan i pedalen är konstig. Först kommer ingenting sen PANG tvärnit.
Haha, typ exakt så jag minns bromsarna..
Jag tänkte om det hade utvecklats något under åren.

Kolla med HRM Bil i Lidköping, dom har tagit in säljuppdrag tidigare iaf.

Screenshot_43.png

Vilken bil har du kört? Den rs5 jag provade var en -18. Inget oväsen men den hade högre initial bromsverkan(mer bromskraft) vid likvärdigt pedaltryck, än andra bilar som har stålskivor.
Fördelen är väl att dom tål mer värme än stål men det känns väl som att man kan strunta i just det krysset i listan när man köper ny bil.

Många som åker bana med Porsche kör stålskivor pga kostnaden.

Screenshot_43.png

Du har ju Kamux i Borås, men det är kanske för långt?

Du kan alltid skicka iväg en förfrågan via deras hemsida för att se hur mycket de skulle ge för din bil.

Efter att jag sålde min till Kamux innan jul så hjälpte jag min svåger att göra samma sak förra veckan. Allt gick väldigt smidigt och pengarna på kontot dagen efter. Sjukt skönt att slippa blocket.

Vilken bil har du kört? Den rs5 jag provade var en -18. Inget oväsen men den hade högre initial bromsverkan(mer bromskraft) vid likvärdigt pedaltryck, än andra bilar som har stålskivor.
Fördelen är väl att dom tål mer värme än stål men det känns väl som att man kan strunta i just det krysset i listan när man köper ny bil.

Många som åker bana med Porsche kör stålskivor pga kostnaden.
Gallardo

Skrev från mobilen så hela storyn kom inte med. Det jag borde ha tillagt är ju att skrivorna kan ha utvecklats senaste åren. Men jag hävdar ändå att en RS6 i vanlig trafik inte behöver något annat än de alldeles utmärkta stålbromsarna. Ska den användas som Ringtaxi är det förstås annorlunda.

Har du kollat in M340i?

Yes lite halvt, men det är en 5 serie jag vill ha.

Jag tycker är konstigt att 2019 års 530i har lika mycket hästkrafter som min gamla 2004 530i...
Samt att 530i hade 272hk 2010, men runt 230 år 2019.
Jag förstår inte riktigt hur BMW tänkt igenom det där.

Jag har svårt för dom här 4-cylindriga helt klart. Väntar med spänning på att få provköra 540

Tillbaka
Topp