• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.

Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
  • Är ca 199 cm lång och +130 kg, för små bilar där det är svårt att komma ner i stolen ordentligt går tyvärr inte. Min SL55 är på gränsen som referens.
  • Det bör vara någon mustig historia.
  • Tillägg ang ”finåkning”. Min, kanske felaktiga definition är inte bara söndagsåkande till godset i Sörmland för annalkande rävjakt med herrklubben utan snarare ren och skär busåkning med lite rödljusriviga gaspådrag och bredställ. Men jag är ingen Ayrton Senna så det behöver inte vara en supersportbilshistoria. Bara det finns rejält med pulver under motorn liksom.:)
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)
 
Senast ändrad:
Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.
Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)

Då är det definitivt Porsche som gäller. Köpte själv en Porsche 911/997 turbo coupé från år 2007 häromåret. Finns ju motsvarande och nyare med cab förstås.
Det är bilar som håller värdet mycket bra! En modern samlarbil med ordentligt krut i förutom hög kvalitet och vacker klassisk design.
 
Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.

Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)

En Gallardo kanske?
Har hört att motorn är riktigt stabil, speciellt de senare modellerna.
Perfekt som en bil för speciella tillfällen och ligger rätt stadigt i pris.
Exempel:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/lamborghini_gallardo_lp_560_4_spyder/85381420

Ett alternativ annars är kanske en R8?
Delar stora delar med Lambo syskonen men rimligare prisbild och du får en nyare bil.
Exempel:
https://www.blocket.se/annons/skane/audi_r8_v10_plus___b_o___nyservad/86923768
 
Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.

Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)
Kul! En italiensk bubblare eller en stadig tysk. Lite roligare med klipp. Lycka till med jakten!

 
Tack för tipsen!

Skall dock tilläggas att jag redan har en STOR familjebil, behöver ingen 4-dörrars. Även om de kan vara snygga/snabba/fräsiga så blir det lite kaka på kaka.
 
En Gallardo kanske?
Har hört att motorn är riktigt stabil, speciellt de senare modellerna.
Perfekt som en bil för speciella tillfällen och ligger rätt stadigt i pris.
Exempel:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/lamborghini_gallardo_lp_560_4_spyder/85381420

Ett alternativ annars är kanske en R8?
Delar stora delar med Lambo syskonen men rimligare prisbild och du får en nyare bil.
Exempel:
https://www.blocket.se/annons/skane/audi_r8_v10_plus___b_o___nyservad/86923768
R8 kanske, en Gallardo är inte aktuellt. Jag är en vit medelålders gubbe liksom och lite fördomsfull. ;)

Gallardo är inte jag helt enkelt. :)
 
Tack för tipsen!

Skall dock tilläggas att jag redan har en STOR familjebil, behöver ingen 4-dörrars. Även om de kan vara snygga/snabba/fräsiga så blir det lite kaka på kaka.

Det där är ju bruksbilar. Dit faller även alla tyskar som är yngre än 30 år.

Ska man bara finåka några få mil om året bör det vara något italienskt eller engelsk och med riktig växelpinne.
Förståeligt. Ryktas om en 2 dörrars Alfa GTV med 600+hk men vettefan vad som hände med den.

Maserati, Corvette, Nissan GT-R?
 
Körjournal i iphone typ VolvoOnCall, nåt bra tips? Vill minnas funktionen finns i Google maps men får de inte funka.
Vill helst sätta mig i bilen tryck igång ”tracking” för att sedan bara behöva avsluta när jag kommer hem.
 
Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.

Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)

Dodge Viper 2013+?
Lär inte rasa i värde precis.
Kostar piss och ingenting att äga. Finns inga dyra komponenter.
Just 2013+ är riktigt trevliga inuti faktiskt.

Blåser rätt mycket bilar på gatan :D
 
Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.

Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)
Cayman GT4?
 
Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.

Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
  • Är ca 199 cm lång och +130 kg, för små bilar där det är svårt att komma ner i stolen ordentligt går tyvärr inte. Min SL55 är på gränsen som referens.
  • Det bör vara någon mustig historia.
  • Tillägg ang ”finåkning”. Min, kanske felaktiga definition är inte bara söndagsåkande till godset i Sörmland för annalkande rävjakt med herrklubben utan snarare ren och skär busåkning med lite rödljusriviga gaspådrag och bredställ. Men jag är ingen Ayrton Senna så det behöver inte vara en supersportbilshistoria. Bara det finns rejält med pulver under motorn liksom.:)
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)
Förvisso inga tyskar men tycker du kan överväga att kika på något jänkejärn också :)
Corvette C7 Z06,Camaro ZL1, Dodge Challenger Hellcat.. De två förstnämda går ju att få som cab också!
 
Då är det definitivt Porsche som gäller. Köpte själv en Porsche 911/997 turbo coupé från år 2007 häromåret. Finns ju motsvarande och nyare med cab förstås.
Det är bilar som håller värdet mycket bra! En modern samlarbil med ordentligt krut i förutom hög kvalitet och vacker klassisk design.

Håller helt med, en riktigt fin 997 turbo cab, går att få för runt 700k, bockar av samtliga av dina krav @FC St. Pauli
 
C7 Z06 finns med på listan, absolut. Jag blir bara bedrövad över hur sjukt plastig inredningen kan se ut på en bil som kostar +1 000 000 kr ny. Som en Toyota Camry från -83...

Camaro ZL1 ser mindre rolig ut i designen tycker jag, för mycket jänkestuk för mig. Z06 är en strykare det med, men ok, den är med. Hellcat, här tror jag frugans veto slår in men jag fattar, det är fläskig. :D
 
Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.

Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
  • Är ca 199 cm lång och +130 kg, för små bilar där det är svårt att komma ner i stolen ordentligt går tyvärr inte. Min SL55 är på gränsen som referens.
  • Det bör vara någon mustig historia.
  • Tillägg ang ”finåkning”. Min, kanske felaktiga definition är inte bara söndagsåkande till godset i Sörmland för annalkande rävjakt med herrklubben utan snarare ren och skär busåkning med lite rödljusriviga gaspådrag och bredställ. Men jag är ingen Ayrton Senna så det behöver inte vara en supersportbilshistoria. Bara det finns rejält med pulver under motorn liksom.:)
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)
Porsche 911 gt3 RS. 500 Hk sugmotor, blir inte bättre
 
C7 Z06 finns med på listan, absolut. Jag blir bara bedrövad över hur sjukt plastig inredningen kan se ut på en bil som kostar +1 000 000 kr ny. Som en Toyota Camry från -83...

Camaro ZL1 ser mindre rolig ut i designen tycker jag, för mycket jänkestuk för mig. Z06 är en strykare det med, men ok, den är med. Hellcat, här tror jag frugans veto slår in men jag fattar, det är fläskig. :D

Tesla model 3 performance?

*Billigare
*Du kan ta den till Ica och dagis.
*Greta kommer inte hata dig.
*Du spöar alla bilar ovan i rödljusen.

Behöver jag skriva att den inte drar 24 liter milen och att ett oljebyte kostar 20 bananer?
 
911 Gt3, finns några strax över miljonen hos handlare. Ring o pruta:) tex:
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/porsche_911_991_gt3_clubsport_3_8___pdk/87003392
"Bara" 475hk men fortfarande skapligt snabba 0-100 3.5sek, vmax 315kmh.
Porsche i allmänhet och kanske Gt3 i synnerhet har väl varit väldigt prisvärda och prisstabila om man ser bakåt.


Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.

Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
  • Är ca 199 cm lång och +130 kg, för små bilar där det är svårt att komma ner i stolen ordentligt går tyvärr inte. Min SL55 är på gränsen som referens.
  • Det bör vara någon mustig historia.
  • Tillägg ang ”finåkning”. Min, kanske felaktiga definition är inte bara söndagsåkande till godset i Sörmland för annalkande rävjakt med herrklubben utan snarare ren och skär busåkning med lite rödljusriviga gaspådrag och bredställ. Men jag är ingen Ayrton Senna så det behöver inte vara en supersportbilshistoria. Bara det finns rejält med pulver under motorn liksom.:)
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)
 
Importera in den nya Mustang GT500an, kör ifrån det mesta rakt fram och på bana :)

Eller så skiter du i muskler och beställer nya Boxster 718 GTS 4.0 som presenterades igår.

Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.

Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
  • Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
  • Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
  • Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
  • Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
  • Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
  • Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
  • Kommer inte åka bana eller liknande.
  • Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
  • Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
  • Är ca 199 cm lång och +130 kg, för små bilar där det är svårt att komma ner i stolen ordentligt går tyvärr inte. Min SL55 är på gränsen som referens.
  • Det bör vara någon mustig historia.
  • Tillägg ang ”finåkning”. Min, kanske felaktiga definition är inte bara söndagsåkande till godset i Sörmland för annalkande rävjakt med herrklubben utan snarare ren och skär busåkning med lite rödljusriviga gaspådrag och bredställ. Men jag är ingen Ayrton Senna så det behöver inte vara en supersportbilshistoria. Bara det finns rejält med pulver under motorn liksom.:)
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.

Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för. :)
 
Tillbaka
Topp