• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Som teknisk förvaltningskonsult inom fastighetsbranchen kan du väl vara tvungen att köra några stora stenar imellanåt, då är ju pickup helt legitimt ända upp på regeringsnivå.. bara att beställa. :)

Vart rätt sugen på en Ram Night Hawk (eller vad paketet heter) då man kan leasea dom för 4k exkl. moms. Frågan är bara vad chefen säger om jag kommer med en spes på en Ram även om jag jobbar som Teknisk förvaltningskonsult inom fastighetsbranschen. :D

Som teknisk förvaltningskonsult inom fastighetsbranchen kan du väl vara tvungen att köra några stora stenar imellanåt, då är ju pickup helt legitimt ända upp på regeringsnivå.. bara att beställa. :)

Så sant. Problemet är bara att jag är konsult som levererar själva fastighetssystemet och jobbar då mot den tekniska förvaltnings delen. Inte själva förvaltningen av fastigheter. Alltså, jag är en "vanlig mjukvarukonsult" med ambitioner på att köra Amerikans miljöbil. :D

sadad.jpg

https://www.mestmotor.se/automotors...erie-ar-sa-stor-som-vi-befarat-eller-hoppats/

Har vi diskuterat detta tillräckligt? Jag tycker nog inte det...

BMW verkar mer och mindre fokusera enbart på Kina och Mellanöstern i sina modeller. Helt efter på elbilsfronten så man verkar inte bry sig om Europa alls längre. Visst, ett par pliktskyldiga hybrider finns ju, men inga efterföljare på i3 verkar ens vara nära. Var är i1, i5 och i7? Sen designgen - mer fläsk, krom, hattiga linjer åt alla möjliga håll. Finns ju ingen stil kvar längre.

BMW verkar mer och mindre fokusera enbart på Kina och Mellanöstern i sina modeller. Helt efter på elbilsfronten så man verkar inte bry sig om Europa alls längre. Visst, ett par pliktskyldiga hybrider finns ju, men inga efterföljare på i3 verkar ens vara nära. Var är i1, i5 och i7? Sen designgen - mer fläsk, krom, hattiga linjer åt alla möjliga håll. Finns ju ingen stil kvar längre.

Audi är ju (i mina ögon) inte mycket bättre på den fronten.. Känns underligt hur Tyskarna kan överge sin egen marknad i åtanke och sikta på Asien så hårt om det stämmer..

Ser jag glomde citera Mollgans inlagg

Om man koper en Hellephant eller Shelby sa ar sjavret sjalvklart Ja.
Finns val ingen dum nog att kopa en sadant annat an som rent hobbyfordon/alternativt pengar har noll betydelse.

Vad galler vanliga 1500 sa gar/gick det ju fa dessa miljoklassade och da med en vagskatt runt 4000. 2500/3500 blir ju C-reg och annu billigare.
Silverado/Sierra har ofta en FlexiFuel badge pa baklammen,antar det ar E85,sa den bor ocksa ga som miljobil.
Ford 150/250/350 vet jag inte om det klarar det branslet. Men det ar ju enkelt att ta reda pa for den intresserade

Audi är ju (i mina ögon) inte mycket bättre på den fronten.. Känns underligt hur Tyskarna kan överge sin egen marknad i åtanke och sikta på Asien så hårt om det stämmer..
Q7 och A8 kan jag hålla med om men exempelvis A4 och A6 kan jag inte tycka är nåt fel på designen. Visst är grillen stor men den är integrerad på ett bättre sätt i mina ögon.
e768e2d6d80080f4a91268243857e844.jpg

Audi_A6_Avant_TDI_quattro_S-line_%28C7%2C_Facelift%29_%E2%80%93_Frontansicht%2C_3._April_2015%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg

Q7 och A8 kan jag hålla med om men exempelvis A4 och A6 kan jag inte tycka är nåt fel på designen. Visst är grillen stor men den är integrerad på ett bättre sätt i mina ögon.
e768e2d6d80080f4a91268243857e844.jpg

Audi_A6_Avant_TDI_quattro_S-line_%28C7%2C_Facelift%29_%E2%80%93_Frontansicht%2C_3._April_2015%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg

A4 är ok men nu är det ju tyvärr förra generationens A6 du tog som exempel. Inge någon större skillnad iof men nya fronten med dess "bullar i grillen" är ingen hitt...

audi-a6-avant-2019-front.jpg

Ni ska då se åldern på Mustang/Miataägarna :D

Jo jag vet. Gjorde misstaget att åka med Mustang klubben en gång då farsan har några Mustanger.
40kmh på avfartsrampen från E18.
Jag att och kokade i Vipern.
Slutade med att jag, från längst bak i ledet, laddade på som en idiot förbi dom på ettan, tvåan! Trean! Fyran!
Och bara fortsatte :D

Dom pratar inte med mig längre.. :D
(Du vet ju hur högt den låter Mazik :D )

Jo jag vet. Gjorde misstaget att åka med Mustang klubben en gång då farsan har några Mustanger.
40kmh på avfartsrampen från E18.
Jag att och kokade i Vipern.
Slutade med att jag, från längst bak i ledet, laddade på som en idiot förbi dom på ettan, tvåan! Trean! Fyran!
Och bara fortsatte :D

Dom pratar inte med mig längre.. :D
(Du vet ju hur högt den låter Mazik :D )
Hahahaha bästa jag läst på länge. Kepsarna blåste av gubbhjässorna

Klämmer in ett klipp, sånt där som man avnjuter med whisky en lördagkväll eller en kopp kaffe en söndagseftermiddag. Någon gammal gubbe(?) som listar fem Porschear..

Tillbaka
Topp