Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Merca ligger i täten nu med bmw o audi efter sig.![]()
ÄLSKAR nya GT'n. Vet att det finns åtminstone en person på forumet som har hunnit att både äga och sälja en av dessa skönheter.
Nya tjänstepulkan <3 Konstaterar efter första 100 milen att den är go. Inte lika bra som min 911 Carrera S men ändå väldigt fin.
![]()
Känslan - den känns mer solid, kraftfullare, varvvilligheten, ljudet, ännu mer välbyggd, mer speciell. Svårt att sätta ord på det. Den är mer rolex typMycket trevlig - gillar dem verkligen. T är ju ett kul koncept också, gillar att Porsche återuppväckt det.
Vad är det du gillar bättre med Carreran?
Roliga moddar, säkert en riktigt rolig bil! Men den ökade downforcen med annan spoiler måste väl vara försumbar?Inget speciellt i detta forum.
GTI mark 7.5, dryga 300hk, med H&R sänkning akrapovic dämpare. Nästa uppdatering steg 2 trim, downpipe. Kanske en shortshifter och sedan nya spoilers fram för att få mer downforce och minska understyrning.![]()
Roliga moddar, säkert en riktigt rolig bil! Men den ökade downforcen med annan spoiler måste väl vara försumbar?
Ja säkert litegrann i 300 knyck ja - men vem behöver motverka understyrning i 300 knyck i en Golf?I 300 gör säkert en rejäl läpp lite skillnad.
När jag körde clubsport s, så fanns det inte mkt understyrning. Vilket var tanken att göra de missar så att den liknar den så mkt som möjligtJa säkert litegrann i 300 knyck ja - men vem behöver motverka understyrning i 300 knyck i en Golf?
Inget speciellt i detta forum.
GTI mark 7.5, dryga 300hk, med H&R sänkning akrapovic dämpare. Nästa uppdatering steg 2 trim, downpipe. Kanske en shortshifter och sedan nya spoilers fram för att få mer downforce och minska understyrning.![]()
Förstår! Lycka till, kan tänka mig att den är som en gokart redan nu.När jag körde clubsport s, så fanns det inte mkt understyrning. Vilket var tanken att göra de missar så att den liknar den så mkt som möjligt
Jo så är det troligen. Har kollat lite på andra justeringar i stötdämpning osv som gör att man kan få till mer kraft i framvagn
Labba med grovlek och hårdhet på krängningshämmare brukar kunna göra rätt stor skillnad på under/överstyrning också.Jo så är det troligen. Har kollat lite på andra justeringar i stötdämpning osv som gör att man kan få till mer kraft i framvagn
Kul att du lättat och grejer. Blev det stor skillnad med mappen, och vad var det för firma?Vw up gti! MAP till 148hk.
Forge insugskit, miltek min resonated.
Lättad med borttaget baksäte, sportstolar.
Vikt< 1000kg.
![]()
Hade denna roliga lilla sak fram tills igår, sedan blev det en ny bil. Bild kommer.
Ah, jag har inte lärt/läst så mkt om just fjädring, men det kam ju vara ett bra sätt. TackHårdare fjädrar bak om du vill få bort understyrning tycker jag vore det enklaste.
Jaha, kan man justera den? För den oinvigde VCDS, vad är det. Är inte det styrboxen?Kul att du lättat och grejer. Blev det stor skillnad med mappen, och vad var det för firma?
Har gjort lite VCDS-trix på en sån. Ändrat från "comfort" till "sport" på elservot och vridit ner volymen på fejkade motorljudet.
Bam!Äntligen!
Inte för att pissa på någons lycka. Men denna premium Skoda som dessutom är bland de dyraste i modellutbudet som premium Skoda har slår med en halv billängd teslas billigaste modell? Vore mer spännande att jämföra med X kanske.. RS6 är en brutal bil på alla sätt, snygg med.. men du förlorar en hel tesla 3 i värde bara du rullar ut från din lokala Skoda handlare med en ny RS6
Helt säkert. Men tror inte det är samma kundgrupp.Inte för att pissa på någons lycka. Men denna premium Skoda som dessutom är bland de dyraste i modellutbudet som premium Skoda har slår med en halv billängd teslas billigaste modell? Vore mer spännande att jämföra med X kanske.. RS6 är en brutal bil på alla sätt, snygg med.. men du förlorar en hel tesla 3 i värde bara du rullar ut från din lokala Skoda handlare med en ny RS6![]()
Nej men det har ju skapats ett fenomen bland motorjournalister på tuben att hitta något som slår en tesla i sprint. Visste ni att ett jetplan också är snabbare? Det hade varit mer intressant att jämföra Skodas egna konkurrent till biltypen..: E-tron..Helt säkert. Men tror inte det är samma kundgrupp.
Hur skulle det se ut när det svänger lite?
Nä, blir klart sportigare, men dörrarna är bra tungaTrevligt att du även kör tre-dörrars och inte fem-dörrars! Inte vanligt att se.![]()
Låt mig gissa, du kör en Tesla?Inte för att pissa på någons lycka. Men denna premium Skoda som dessutom är bland de dyraste i modellutbudet som premium Skoda har slår med en halv billängd teslas billigaste modell? Vore mer spännande att jämföra med X kanske.. RS6 är en brutal bil på alla sätt, snygg med.. men du förlorar en hel tesla 3 i värde bara du rullar ut från din lokala Skoda handlare med en ny RS6![]()
Varför kallar du den Skoda?Nej men det har ju skapats ett fenomen bland motorjournalister på tuben att hitta något som slår en tesla i sprint. Visste ni att ett jetplan också är snabbare? Det hade varit mer intressant att jämföra Skodas egna konkurrent till biltypen..: E-tron..
Du får ju lite mer i interör för pengarna med Audin också. Som hastighetsmätare framför föraren exempelvis..Inte för att pissa på någons lycka. Men denna premium Skoda som dessutom är bland de dyraste i modellutbudet som premium Skoda har slår med en halv billängd teslas billigaste modell? Vore mer spännande att jämföra med X kanske.. RS6 är en brutal bil på alla sätt, snygg med.. men du förlorar en hel tesla 3 i värde bara du rullar ut från din lokala Skoda handlare med en ny RS6![]()