Rullar runt i en S90 T8 årsmodell 2018. En oerhört trevlig bil som jag verkligen kan rekommendera till alla som redan har en kombi i sitt arsenal och vill komplettera med en glidarbil av rang. Hybriddriften är något som tilltalar mig väldigt mycket då jag bara har 15km till jobbet vilket gör att jag för det mesta kör på el på vardagarna, vilket gör att jag behöver tanka kanske 1 gång varannan månad. Lite värre är det när man ska åka långt, då är förbrukningen högre då batteriet inte räcker jättelångt. Tur då att den är fruktansvärt komfortabel, man hamnar i sin egna bubbla när man kör och en 7-timmarsresa avverkas på nolltid.
Mitt stora problem, och det är egentligen inget problem med bilen i sig utan själva biltypen, sedan. Som jag skrev innan så rekommenderar jag den inte om man skall ha den som sin enda bil, då det nätt och jämt får plats med 2 resväskor i bagageluckan. Jag själv ska ta en V60 nästa gång av den simpla anledningen att det är bättre med kombi. Man kanske utnyttjar det extra nödvändiga utrymmet 2 ggr/år men dom 2 gångerna så är man väldigt glad att man har det. Bara en sån grej som att frakta vinterdäcken till däckhotellet blir, handla gran, hämta och lämna släktingar på Landvetter blir väldigt jobbigt och kräver extra planering och ansträngning.
Jag hoppas att jag senare i livet kommer ha råd att ha en XC90, då det är den bästa bilen som jag har kört. Stor, rymlig, komfortabel och man känner sig som en kung på vägen när man kryssar förbi små futtiga Audis och Volkswagens. Hade turen att få köra föräldrarnas väldigt mycket mot att jag blev designated driver till ALLT. Men det var det värt när man tog den till skolan och man såg allas avundsjuka blickar. Detta var då den fortfarande var rätt ny (2015)
Tack för mig, avslutar med en bild på min blåa skönhet