Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lätt konisk med coin edge-ish?Vad kallas denna form på bezel?
Nu vet jag inte hur pass mkt skillnad det egentligen gör, men du kan ju testa bredare framdäck än bakdäck.Jo så är det troligen. Har kollat lite på andra justeringar i stötdämpning osv som gör att man kan få till mer kraft i framvagn
Aj fasen trodde jag va i en annan tråd hahaLätt konisk med coin edge-ish?Dock fel tråd..
Teslafans känns precis som tidiga Apple fanboys.
Många likheter.
Var väll snarast en Tesla-fan boy som startade snacket?Och det gör fossilisar till vad? Windows mobile fanboys?
RS är coolt, accet är uppenbarligen mäktigt. Fan vore väl annars, med över 100 års utveckling av drivkällan. Ändå få här som får in den i tjänstebilskalkylen, och det gör inte basbelopps diesel-A4:an snabbare.
Coolt som fan, fanboytjat mest rätt trött.
Var väll snarast en Tesla-fan boy som startade snacket?
Möjligtvis Android då.Och det gör fossilisar till vad? Windows mobile fanboys?![]()
Formodligen for att Audi VW Skoda (VAG) ar i stort samma bil med olika prislappar...Ja givetvis skiljer det detaljer finish och utrustning.Varför kallar du den Skoda?
Har aldrig stämt och för tillfället är skillnaderna mellan märkena större än någonsin. Bilar blir inte lika för att de har samma startnyckel. Att Skoda+VW+Audi är samma bil är ett extremt tröttsamt tjat när man vet hur mycket av delarna som är specifika.Formodligen for att Audi VW Skoda (VAG) ar i stort samma bil med olika prislappar...Ja givetvis skiljer det detaljer finish och utrustning.
Rolls Royce ägs av BMW så en RR är egentligen bara en BMW höhöhö.....Har aldrig stämt och för tillfället är skillnaderna mellan märkena större än någonsin. Bilar blir inte lika för att de har samma startnyckel. Att Skoda+VW+Audi är samma bil är ett extremt tröttsamt tjat när man vet hur mycket av delarna som är specifika.
Har aldrig stämt och för tillfället är skillnaderna mellan märkena större än någonsin. Bilar blir inte lika för att de har samma startnyckel. Att Skoda+VW+Audi är samma bil är ett extremt tröttsamt tjat när man vet hur mycket av delarna som är specifika.
Precis så.Rolls Royce ägs av BMW så en RR är egentligen bara en BMW höhöhö.....![]()
Det delas vissa delar absolut men inte i alls den utsträckning som Skodaförarna vill få det till. Stolar, ljudisolering, infotainment, motorer, växellådor mm skiljer (eftersom de inte ens sitter åt samma håll exempelvis) och dessutom monteras bilarna med olika noggrannhet. Det tar exempelvis mycket längre tid att bygga en A6 jämfört med en Superb eftersom det är mer kvalitetsuppföljning.Da far vi vara ense om att vara oense![]()
Det delas vissa delar absolut men inte i alls den utsträckning som Skodaförarna vill få det till. Stolar, ljudisolering, infotainment, motorer, växellådor mm skiljer (eftersom de inte ens sitter åt samma håll exempelvis) och dessutom monteras bilarna med olika noggrannhet. Det tar exempelvis mycket längre tid att bygga en A6 jämfört med en Superb eftersom det är mer kvalitetsuppföljning.
Ah, dey kan ju vara ngt också.Nu vet jag inte hur pass mkt skillnad det egentligen gör, men du kan ju testa bredare framdäck än bakdäck.
Audi har ju gjort just detta för att minska understyrningen på RS3an![]()
Formodligen for att Audi VW Skoda (VAG) ar i stort samma bil med olika prislappar...Ja givetvis skiljer det detaljer finish och utrustning.
Jepp, den står i något "cityläge" och man kan ställa den i ett lite mer sportigt läge. Så den blir lite mer tungstyrd.Jaha, kan man justera den? För den oinvigde VCDS, vad är det. Är inte det styrboxen?
Jag pratade med flera, stertmans, BSR och slutligen bilmodecenter. Stertmans har mitt förtroende;-)
Nej det tror jag val inte att nagon pastar.Så Mercedes och Smart är typ samma bil då? (Daimler AG)
Nej det tror jag val inte att nagon pastar.
Finns (val?) ingen modell i MB's program som konkurerar i samma storleksklass som Smart?
Nej det vore ju lite knepigt om man byggde tva helt identiska bilar med ett enda undantag. Market i nosen och pa bakluckan.Vad jag menar är att bara för att 2 märken ägs av samma bolag innebär det inte per automatik att det är samma bil.
Kör själv Skoda och nej, det är absolut inte samma bil som Audi. Däremot är motorer, växellådor och drivlinan samma som i VW. Dock betydligt bättre inredning i Skodan (mindre hårdplast). Kollade först på en Tiguan Allspace men gillade inte inredningen. Kodiaqen var kanske 20k billigare men framförallt förvånadsvärt bättre interiör och smarta lösningar.Det delas vissa delar absolut men inte i alls den utsträckning som Skodaförarna vill få det till. Stolar, ljudisolering, infotainment, motorer, växellådor mm skiljer (eftersom de inte ens sitter åt samma håll exempelvis) och dessutom monteras bilarna med olika noggrannhet. Det tar exempelvis mycket längre tid att bygga en A6 jämfört med en Superb eftersom det är mer kvalitetsuppföljning.
Jepp, den står i något "cityläge" och man kan ställa den i ett lite mer sportigt läge. Så den blir lite mer tungstyrd.
Ja, ska kolla med dem att göra golfen tänkte jag.
VCDS står för något coolt, men VAGCOM annars. Program för att läsa ut felkoder och koda. Mjukvarutrixande.
Bra val med Stertman!
Växellådan är inte samma mellan Skoda+VW och Audi. Det finns inga fysiska möjligheter överhuvudtaget att plocka lådan från en Audi och stoppa den i en Skoda eller VW eftersom ingenting passar eller är samma (vi kan ju börja med att utgående axel är riktad åt fel hållKör själv Skoda och nej, det är absolut inte samma bil som Audi. Däremot är motorer, växellådor och drivlinan samma som i VW. Dock betydligt bättre inredning i Skodan (mindre hårdplast). Kollade först på en Tiguan Allspace men gillade inte inredningen. Kodiaqen var kanske 20k billigare men framförallt förvånadsvärt bättre interiör och smarta lösningar.
Har aldrig stämt och för tillfället är skillnaderna mellan märkena större än någonsin. Bilar blir inte lika för att de har samma startnyckel. Att Skoda+VW+Audi är samma bil är ett extremt tröttsamt tjat när man vet hur mycket av delarna som är specifika.
Skrev nog lite oförståeligt, menade att det är samma i Skoda och VW, inte Skoda+VW+Audi.Växellådan är inte samma mellan Skoda+VW och Audi. Det finns inga fysiska möjligheter överhuvudtaget att plocka lådan från en Audi och stoppa den i en Skoda eller VW eftersom ingenting passar eller är samma (vi kan ju börja med att utgående axel är riktad åt fel håll). Audi lådorna har mycket mer gemensamt med Porsche PDK. Motorerna har mer gemensamt men är inte heller identiska, främst vad gäller kringutrustning.
I valet mellan Kodiaq och Tiguan Allspace hade jag också i alla lägen valt en Kodiaq men det är har inget med vilka delar som är gemensamma att göra utan att bilen från början är designad för att ha 7-säten så den ser inte lika utdragen ut som Allspace. Om den dessutom är billigare så är det bara en bonus. Skoda är finfina bilar i sin egen rätt.
well till alla Audi fan boys kan sluta läsa nu. Jobbar tillsammans med BOSCH som är världens största OEM leverantör inom automotive och skillnaderna mellan många bilar inom VAG gruppen är mindre nu en någonsin och mer lika ska de bli efter diesel skandalen. Tro mig jag vet... betyder det att någon av bilarna inom VAG är dåliga? Nej absolut inte. Har självt ägt volkswagen, Skoda och tre olika Audi ( A4 DTM, A6 3.0 Biturobo och nya karossen av S4) men grejen är att varje gång jag ägt en Audi så blir suget att köpa BMW störreundrar du vilket märke som ligger i framkant i egen utveckling?...Mercedes Benz...Obs.. kör själv tesla 3 och BMW X5( som är till salu)