• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Sedan igår en A4 2,0 tfsi Quattro från 2010 (kanske mest hatade motorn någonsin?) :D behovet av en bruksbil blev för stort efter flytt till hus. Finns 100% inte roligare bil för pengen, kvick och otrolig fyrhjulsdrift!
Nu får m2 välbehövlig vila och får komma fram fina dagar :cool:

well till alla Audi fan boys kan sluta läsa nu. Jobbar tillsammans med BOSCH som är världens största OEM leverantör inom automotive och skillnaderna mellan många bilar inom VAG gruppen är mindre nu en någonsin och mer lika ska de bli efter diesel skandalen. Tro mig jag vet... betyder det att någon av bilarna inom VAG är dåliga? Nej absolut inte. Har självt ägt volkswagen, Skoda och tre olika Audi ( A4 DTM, A6 3.0 Biturobo och nya karossen av S4) men grejen är att varje gång jag ägt en Audi så blir suget att köpa BMW större :) undrar du vilket märke som ligger i framkant i egen utveckling?...Mercedes Benz...Obs.. kör själv tesla 3 och BMW X5( som är till salu)

Stackare....jag forstar att du drommer om att fa kora bilen du har som avatar.

Yugo GS...en sadan har jag kapat taket av och anvant som golfbil en gang.
Komfort vaghallning och acceleration var nog battre i den riktiga golfbilen. Pa slutet gav man ju bort en Yugo om du kopte en ny Cadillac....

37C3F56A-F864-490F-A376-A27989C32C2E.jpeg

Plus att den är för jävla snygg! B8 är utan tvekan Audis bästa modell. Helvete vad jag älskar Audi <3

well till alla Audi fan boys kan sluta läsa nu. Jobbar tillsammans med BOSCH som är världens största OEM leverantör inom automotive och skillnaderna mellan många bilar inom VAG gruppen är mindre nu en någonsin och mer lika ska de bli efter diesel skandalen. Tro mig jag vet... betyder det att någon av bilarna inom VAG är dåliga? Nej absolut inte. Har självt ägt volkswagen, Skoda och tre olika Audi ( A4 DTM, A6 3.0 Biturobo och nya karossen av S4) men grejen är att varje gång jag ägt en Audi så blir suget att köpa BMW större :) undrar du vilket märke som ligger i framkant i egen utveckling?...Mercedes Benz...Obs.. kör själv tesla 3 och BMW X5( som är till salu)

Sista vettiga Audi byggde var S2an :D Åker min första Audi och det är en förbaskat trevlig bil och mitt hjärta bilar egentligen hos BMW. Nya A6n är i mitt tycke snyggare än nuvarande 5 serie och vissa saker är absolut sämre, växellåda är en sådan sak. Den här lilla fördröjningen som konstant irriterar...den är absolut trevligare än skodans (haft tre ny superb på raken innan) men premium.....vete fan.

Sedan igår en A4 2,0 tfsi Quattro från 2010 (kanske mest hatade motorn någonsin?) :D behovet av en bruksbil blev för stort efter flytt till hus. Finns 100% inte roligare bil för pengen, kvick och otrolig fyrhjulsdrift!
Nu får m2 välbehövlig vila och får komma fram fina dagar :cool:
Hatad motor för att den drar olja som ingen annan. Hoppas du fått ett bra exemplar. Vår 2.0:a vi hade i vår Q5 från 2009 drog 3.1L per 100 mil. Audis redan mycket höga maxgräns ligger på 0.5L.

Ska hämta ut en ny BMW G31, inte kört BMW tidigare, något man ska be säljaren fixa vid leverans? Är det lätt att få ihop navigator mm till IPhone? Bilen har carplay och allt annat gällande navigation mm.

Hatad motor för att den drar olja som ingen annan. Hoppas du fått ett bra exemplar. Vår 2.0:a vi hade i vår Q5 från 2009 drog 3.1L per 100 mil. Audis redan mycket höga maxgräns ligger på 0.5L.

Servad för 80k 2015, då drog den 3 liter på 100 mil :D
Tycker ändå den är otroligt rolig att köra, går inte att jämföra med tex en bmw 320

Ska hämta ut en ny BMW G31, inte kört BMW tidigare, något man ska be säljaren fixa vid leverans? Är det lätt att få ihop navigator mm till IPhone? Bilen har carplay och allt annat gällande navigation mm.

Inget speciellt att tänka på. Om du har key-less entry så kan du be dem fixa kod så du kan öppna och stänga bilen med mobilen via NFC.
I övrigt är det bara att köra på, det mesta är relativt enkelt att sätta upp. Jag har inte Iphone, har hört att vissa haft strul med Apple carplay - trådlöst.

Sen givetvis som alltid vid leverans gå igenom bilen noggrant så att det inte uppstår något tjafs efter det att du kommit hem.

Servad för 80k 2015, då drog den 3 liter på 100 mil :D
Tycker ändå den är otroligt rolig att köra, går inte att jämföra med tex en bmw 320
Ja men då är ju motorn renoverad. Borde inte vara några problem då.
Den är kul, den var rolig i Q5:an så den är säkert ännu roligare i A4:an. Men att Audi så oförskämt släppt motorn med de problem den hade får mig att inte välja Audi i framtiden. Iallafall inte i första hand.

Varför kör man Tesla 3 ist för den snygga modellen ? S heter den va?
Seriös fråga.
Provkörde båda, men S:en gav mig ingen magisk känsla. Det var en stor bil och kändes som en sådan. 3an kändes sportigare, mer responsiv och smidig. När den kom med dragkrok blev det en beställning och den fick ersätta min V60. Supernöjd efter 8 månader och jag njuter av varje åktur. Förutom när det regnar, då stör man sig på regnsensorn :)

Bilagor

• 20190612_185131.jpg
    20190612_185131.jpg
    597.6 KB · Visningar: 3
Provkörde båda, men S:en gav mig ingen magisk känsla. Det var en stor bil och kändes som en sådan. 3an kändes sportigare, mer responsiv och smidig. När den kom med dragkrok blev det en beställning och den fick ersätta min V60. Supernöjd efter 8 månader och jag njuter av varje åktur. Förutom när det regnar, då stör man sig på regnsensorn :)

Snygg färg!

Tillbaka
Topp