• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

3 månaders väntan....
818481AD-F2F5-4DE1-A9F4-0435E25B8E8D.jpeg

91411DC8-1954-44E7-9C69-F13166C1D25A.jpeg

28688EF7-125F-4CBC-9BCA-89380D1EBFF6.jpeg

F740B038-2216-4B38-9C84-B318459030CF.jpeg
En Audi? :p

Trakigt att Skoda inte saljs har.
Tror det skulle ga riktigt bra i de fattigare omradena,speciellt efter VW's dieselproblem.Men det ar val nagon No Compete Clause antar jag

Dom är väl inte ens speciellt billiga längre?
Skoda?
Nej kanske inte,men ligger val i samma prisspann som KIA och HYUNDAI samt beg-segmentet av premiummarkena.
Dock ar ju nybilspriserna i Sverige laga hos budgetmarkena jmfrt med har
Ser en Kia Rio LX 4dr listar $16680+TTL+PF
Hyundai Accent SE 4dr Automat $17605+TTL+PF
Mazda 3 4dr Sedan automat Base $22420+TTL+PF

Gar sakert fa diverse rabatter pa listpris,men tycker mig minnas en hel del Euopeiska markens budgetmodeller runt 125-150K SEK med moms inkuderat sist jag var i Sverige.

Ja men då är ju motorn renoverad. Borde inte vara några problem då.
Den är kul, den var rolig i Q5:an så den är säkert ännu roligare i A4:an. Men att Audi så oförskämt släppt motorn med de problem den hade får mig att inte välja Audi i framtiden. Iallafall inte i första hand.

Jepp, får hålla tummarna att den inte dricker! Fattar inte själv heller varför jag är så såld på B8 audis, har bara alltid gillat den. En BMW 335 e91 skulle ha varit perfekt men så sjuka försäkringar på dem så A4 kändes som det bästa valet.
Min första A4 B7 drack olja, min A5 drack inte alls så får hoppas denna ska fungera nu!

Jepp, får hålla tummarna att den inte dricker! Fattar inte själv heller varför jag är så såld på B8 audis, har bara alltid gillat den. En BMW 335 e91 skulle ha varit perfekt men så sjuka försäkringar på dem så A4 kändes som det bästa valet.
Min första A4 B7 drack olja, min A5 drack inte alls så får hoppas denna ska fungera nu!
De är ju riktigt snygga. :)

Spontanköp på en söndag.
Något VW Passat blir det inte, dom pengarna är slut :D
1971 Ford Ranchero.
351c, C4 och 9" (för de som vet något).
Blir bra familjebil med helsoffa, och roligare än en släpkärra för återbruket :D
20200216_204920.jpg

20200216_192009.jpg

Finns intresse laddar jag väl upp bilder där man ens ser något, fick precis hem den.

Spontanköp på en söndag.
1971 Ford Ranchero.
Blir bra familjebil med helsoffa, och roligare än en släpkärra för återbruket :D
20200216_204920.jpg

20200216_192009.jpg

Finns intresse laddar jag väl upp bilder där man ens ser något, fick precis hem den.
Finns defentivt intresse! Det finns ju fordon som är roliga och sedan finns Audi kombis samt Volvo container.

Spontanköp på en söndag.
1971 Ford Ranchero.
20200216_204920.jpg

20200216_192009.jpg

Detta var en riktig goding! Klart trevligare vagn en ElCamino,och manga slantar kvar i planboken.
Ar det en H eller M code?

Detta var en riktig goding! Klart trevligare vagn en ElCamino,och manga slantar kvar i planboken.
Ar det en H eller M code?

Du jag har inte ens kollat :D
Diggade bilen och den är sjukt ärlig i skicket och billig med. Så jag kände mig som en idiot om jag inte skulle köpa den.
Sen kanske det inte är det mest mogna valet att gräva ur pendlar kassan för ytterligare ett projekt :D

Vad är skillnaden på H och M? Jag är inte van vid mellanmjölksfordar. Q och R är ju heliga graaler, resten har jag ingen aning om.

Du jag har inte ens kollat :D
Diggade bilen och den är sjukt ärlig i skicket och billig med. Så jag kände mig som en idiot om jag inte skulle köpa den.
Sen kanske det inte är det mest mogna valet att gräva ur pendlar kassan för ytterligare ett projekt :D

Vad är skillnaden på H och M? Jag är inte van vid mellanmjölksfordar. Q och R är ju heliga graaler, resten har jag ingen aning om.

En wannabee redneck pickup ar aldrig fel,och formodligen kosatde det runt 50pengar i Sverige. Tramsigt billigt jmfrt med har.

H ar 2BBL och M 4BBL. 45hp skillnad (240 mot 285). Bade Q och R kommer med en extra prislapp....och sa gor Z med. Dock ratt tama maskiner jmft med L och M

En wannabee redneck pickup ar aldrig fel,och formodligen kosatde det runt 50pengar i Sverige. Tramsigt billigt jmfrt med har.

H ar 2BBL och M 4BBL. 45hp skillnad (240 mot 285). Bade Q och R kommer med en extra prislapp....och sa gor Z med. Dock ratt tama maskiner jmft med L och M

Jaha det är skillnaden mellan n 2v och 4v.
Det är en 2v.

Sjukt billigt, speciellt jämfört med överprisade El Caminos.

Fick frugan att gå ut och knäppa lite bilder på Hillbilly åket.
Behöver halmbal på flaket och halmstråhatt :cigar:
20200217_123928.jpg
20200217_123913.jpg
20200217_123857.jpg

Glom inte det viktigaste!

1.Installera ett GunRack
2.Hang upp nagra bossor
3. En banjo
4.En dunk med daligt hemkort
5.En kylbox
6.PBR&is
7.3 Gamla fallstolar
8.En trott skelogd hund av okand ras
9. En box med 8tracks inheallande BilliyRay Cyrus Willie Nelson Johnny Rebel etc
10. 2gallon 20W40 olja. Du aker ju Ford!
11 NU kan du aka och ragga WestVirginia style! Med lite tur hittar du damer med fler tander an fingrar!

Cheers!

Prövade en F-type S idag. Kul bil som är känd för att ha ett motorljud som är större än den lilla 6:a som sitter i den. Blev inte besviken på ljudet, men - trots 380hk känns den slöare än både M2 och Cayman som jag haft tidigare. M2:an har förvisso rätt mkt bättre vrid. Vidare, styrningen kändes slapp och allt annat än sportbilskänsla.

37CC4712-61E6-46D1-9A24-FA38D08DC9CD.jpeg

Väntar in M2CS som ska bli riktigt vass, alternativt en 991.2 (de börjar droppa i pris).

Förslag på annan rolig coupé runt 350-500hk?

Senast ändrad:
Prövade en F-type S idag. Kul bil som är känd för att ha ett motorljud som är större än den lilla 6:a som sitter i den. Blev inte besviken på ljudet, men - trots 380hk känns den slöare än både M2 och Cayman som jag haft tidigare. M2:an har förvisso rätt mkt bättre vrid. Vidare, styrningen kändes slapp och allt annat än sportbilskänsla.

37CC4712-61E6-46D1-9A24-FA38D08DC9CD.jpeg

Väntar in M2CS som ska bli riktigt vass, alternativt en 991.2 (de börjar droppa i pris).

Förslag på annan rolig coupé runt 350-500hk?

Har du fått tillgång på en m2cs? Den lär bli rrriiiiktigt vass! Och snygg!

Passar på att lägga in en liten varning här. Det cirkulerar tydligen ett företag som kontaktar privatpersoner som har bilar/båtar/husvagnar ute till försäljning som erbjuder sig som ”fordonsmäklare” att sälja bilen. De har en ”färdig köpare” för bilen och de ber en att lämna bilen till firman för rekond och kontroll. Personen ska då lämna bilen och skriva på papper och får betalt när bilen är såld.
DETTA ÄR FEJK! Lämna aldrig något utan pengar på kontot. De använder dessutom mitt privata namn när de kontaktar kunder då företaget heter MM Company. Söker man på MM eller mitt namn så får man träff (jag har tidigare jobbat på ett bilföretag med förkortning MM) så jag gissar att de använder detta för att styrka trovärdigheten.

En heads up om ni är på G att sälja något.

Ar en gammal Bessik-scam.

Har firman en kopare klar sa kan de betala forst och sedan salja med avans. Vad ar problemet....

Men visst ar det bra att upprepas. Lamna aldrig ifran dig bil nycklar eller agarbevis innan pengarna sitter pa ditt konto.
Galler inte bara bilar

Tillbaka
Topp