• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Använder du flaket/kåpan att förvara verktyg och sånt? Är du egenföretagare eller anställd? Tänkte på att hela momsen är avdragsgill.

Är snickare och funderar på att starta egen firma. Men osäker på om en Amarok är tillräckligt stor. Har kikat på denna : https://www.blocket.se/vi/84714516.htm

Bättre att lyfta halva momsen på en rimlig bil, kostnaderna på en sån där pickuo är horribla. Behöver du terrängegenskaper, kanske nån sån. Annars ger ju en typ Caddy samma lastutrymme till långt mindre pengar. Dessutom mycket skönare lasthöjd i ett småskåp. Tycker väl inte att just Caddy är fruktansvärt prisvärd, men finns ju mycket i den klassen att välja mellan. Bara att jaga nån deal och ta det märket. Behöver du större utrymme är det ju Transporter/Vivaro eller nåt som är grejen, men kostnaden drar snart iväg med storleken. Därför jag har en Fiorino :D

Amarok är för snickare som åker asfalt på alla sätt sämre än vilken skåpbil för 1/2-priset som helst. Den är bara coolare. Dock är ju det för många ett starkt argument och finns ekonomi i firman är det väl bara att njuta? För tillfället gör du en samhällsinsats om du köper en dyr bil med hög skatt. ;)

nu är jag inte hantverkare men om du kollar på pickis borde ju nya Ram 1500 vara intressant då den har oerhört mycket lägre skatt än en Amarok. Jobbar själv på att få en som tjänstebil som IT-konsult inom fastighetsbranschen. Går sådär fast det är ”miljöbil” :D

nu är jag inte hantverkare men om du kollar på pickis borde ju nya Ram 1500 vara intressant då den har oerhört mycket lägre skatt än en Amarok. Jobbar själv på att få en som tjänstebil som IT-konsult inom fastighetsbranschen. Går sådär fast det är ”miljöbil” :D
....men så var det det där med värdeminskning också ;)

Nya E-klass ser ju verkligen tråkig och intetsägande ut. Så klart en bra bil men designen lämnar mycket att önska tycker jag. Snart som taxi nära dig:)
mercedes_eclass_100-1.jpg
Jag tycker att nästan alla nya bilar är fula, så jag förstår om ingen vill höra min åsikt om nya bilar.:) Tycker iaf att Mercedes fått ihop en bil som inte ger en kräkkänslor. Men visst är den tråkig och intetsägande, men det har varit Mercedes paradgren sen sent 80-tal! Jämför nya E-klass med BMW:s motsvarighet där det verkar som att designteamet i München har arbetat efter måttot "Ingen linje ska harmonisera med varandra", det är faktiskt värre än tråkigt och intetsägande när de så fatalt misslyckats med denna svåra konst. Vad är det man brukar säga? "Inte ens en mor hade älskat det utseendet"!
Det ser ut som om grillen håller på att äta upp motorhuven. Ultramoderna strålkastare som inte alls passar in på helheten. Obegripliga vinklar på spoilern som estetiskt motarbetar nån form av trevlig helhet.
2020_bmw_3-series_touring_1.jpg

Nej, det tror jag inte går faktiskt givet tanköppningen på nya bilar(?).

Kom hem från landet och skulle tanka, därefter vägrade fanskapet att starta...

Det brukar väl gå att tanka bensin i dieselbilar, men inte tvärtom. Det finns säkert nya modeller med spärr men generellt är det så.

Tråkigt fel dock! Jag hade blivit vansinnig.

Det brukar väl gå att tanka bensin i dieselbilar, men inte tvärtom. Det finns säkert nya modeller med spärr men generellt är det så.

Tråkigt fel dock! Jag hade blivit vansinnig.

Ah, du har säkert helt rätt. Detta är en bensinhybrid så dieselmunstycket kanske helt enkelt bara är för stort :)

Farsan gjorde ett kul ”barnfind” nyligen

upload_2020-3-29_19-33-26.jpeg

Själv har jag stått och bråkat med min bil ute i kylan idag, den misständer. Så får bli att byta alla spolar och stift imorgon. Nackdelen med N54 är allt bus de ställer till med ;) har dock haft tur med min, under de ca 3000 mil jag har haft den har jag bara fått byta stift och spolar (nu för andra gången) och vattenpump, (och givetvis vanlig oljeservice några gånger)

Hoppas jag slipper fippla med spridare bara

Tillbaka
Topp