• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kunde inte hålla mig. Sommarhjulen är på och det var dags för tvätt.
Var tvungen att åka ut och fota (supersnabb session). Vill bara få några bilder innan den är skiten och innan maten kallnade :D

Får se om vi får påhälsning, var på ica varpå en polskreggade X5 körde förbi mig när jag var på väg ifrån bilen, han stannade till framför bilen så att ingen kommer förbi efter en stund så backade han till lite halvdant stod i en min sen åkte han....
1kVx0zO.jpg
 
Senast ändrad:

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hoppa
Kunde inte hålla mig. Sommarhjulen är på och det var dags för tvätt.
Var tvungen att åka ut och fota (supersnabb session). Vill bara få några bilder innan den är skiten och innan maten kallnade :D

Får se om vi får påhälsning, var på ica varpå en polskreggade X5 körde förbi mig när jag var på väg ifrån bilen, han stannade till framför bilen så att ingen kommer förbi efter en stund så backade han till lite halvdant stod i en min sen åkte han....
1kVx0zO.jpg
Dom är sjukt smidiga.
Har i efterhand kommit på att jag stött på en av dessa när dom rekade. Han spelade full o vinglig så man reagerade inte. Dagen efter var lysena o ratten borta.
 

Puryeah

Panerai
Kunde inte hålla mig. Sommarhjulen är på och det var dags för tvätt.
Var tvungen att åka ut och fota (supersnabb session). Vill bara få några bilder innan den är skiten och innan maten kallnade :D

Får se om vi får påhälsning, var på ica varpå en polskreggade X5 körde förbi mig när jag var på väg ifrån bilen, han stannade till framför bilen så att ingen kommer förbi efter en stund så backade han till lite halvdant stod i en min sen åkte han....
1kVx0zO.jpg


Så trist att man ska behöva oroa sig för sånt.

”Värsta” jag varit med om i samma tema var när jag hälsade på morsan för kanske två år sedan en kväll och när jag skulle åka stod det någon sliten bil bredvid min med två shady snubbar på gästparkeringen (radhusområde) och började fråga frågor om min bil. Den har inte blivit snodd än så skönt är väl det :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu kan jag närmast nada om bilar, men det är ju en hybrid varför jag får för mig att den alltid startar på el. Den har i vart fall gjort det varje gång under de typ tio dagar jag hunnit ha den. Mer än så vågar jag inte svara på tyvärr... :)
Själva motorn försökte inte startas alls alltså? Ingenting hände helt enkelt när du klickade på start? Hur är bilen annars? Har du ström så du kan få igång skärmen och ljudsystemet eller är hela bilen död? Isåfall är det ett problem med elektroniken. Min pappas Kia Niro hybrid hade ett liknande problem att hela bilen bara dog (efter att den stått någon dag eller två). Visade sig vara något fel i säkringsdosan som gjorde att bilen drog el från batteriet även när den inte var på. Så det byttes snabbt ut på garantin.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Kunde inte hålla mig. Sommarhjulen är på och det var dags för tvätt.
Var tvungen att åka ut och fota (supersnabb session). Vill bara få några bilder innan den är skiten och innan maten kallnade :D

Får se om vi får påhälsning, var på ica varpå en polskreggade X5 körde förbi mig när jag var på väg ifrån bilen, han stannade till framför bilen så att ingen kommer förbi efter en stund så backade han till lite halvdant stod i en min sen åkte han....
1kVx0zO.jpg
Visst har du garage om jag inte missminner mig?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Ja grymt tråkigt händer det så händer det bara jag inte märker det...



Detta var vid lägenheter.
Bor man i Villa så är det mer tydligt. Håll utkik!

Så trist att man ska behöva oroa sig för sånt.

”Värsta” jag varit med om i samma tema var när jag hälsade på morsan för kanske två år sedan en kväll och när jag skulle åka stod det någon sliten bil bredvid min med två shady snubbar på gästparkeringen (radhusområde) och började fråga frågor om min bil. Den har inte blivit snodd än så skönt är väl det :)
 

Puryeah

Panerai
Jävlar vad coolt, hittade han denna i Sverige? Berätta mer!!:)

Instämmer, vi behöver mer information och mer bilder. :)
Inte var dag en DeLorean dyker upp.

Inte fått sådär värst mycket information, han hittade den i Sverige ja, vet inte vad han betalade för den heller eller om den ens gick att köra därifrån men det förutsätter jag nästan.

Sådär ser den ut efter lite putsning!

upload_2020-3-30_16-25-45.jpeg



Edit: han kommer och hälsar på hos oss idag så kan gräva lite mer då ;)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Förstår fortfarande inte varför man bara kan slå upp vem som äger en bil.

Är man anställd hos någon annan så funkar det.
Men då jag är ägare av företaget så spelar det ingen roll för mig.

Skiter i bilen tänker på familjen, peppar peppar, tar i trä .... ifall det skulle hända något. Inte för att jag kör något speciellt men man vet aldrig


Känns som att det är dags att skriva sig på en annan adress snart bara för att folk inte ska kunna få fram vart bilen hör. För en som inte har 100 koll, om man har tjänstebil står den väll skriven på företaget? Eller står den på företaget och brukaren med?

@MaziK
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Inte fått sådär värst mycket information, han hittade den i Sverige ja, vet inte vad han betalade för den heller eller om den ens gick att köra därifrån men det förutsätter jag nästan.

Sådär ser den ut efter lite putsning!

upload_2020-3-30_16-25-45.jpeg



Edit: han kommer och hälsar på hos oss idag så kan gräva lite mer då ;)
Fasen vad häftigt alltså.
Ja gärna mer information och bilder :)
Det är banne mig inte ofta man ser dessa bilar.
 

Puryeah

Panerai
Fasen vad häftigt alltså.
Ja gärna mer information och bilder :)
Det är banne mig inte ofta man ser dessa bilar.


Bilder har jag inte så många.

Det var farsans kompanjon som hade hittat den i en hangar när han egentligen var ute efter båtdelar, han som sålde den var ägarens son som tyckte det var onödigt att den skulle stå där och samla damm år efter år och han hade ingen lust att fixa den själv.

Ca 3000 mil har den gått.

Den hade tydligen fått bärgas hem, än så länge har den blivit uppstartad iaf och verkar inte vara några större konstigheter med motorn, växellåda har inte kunnat testas än. Med tanke på att den stått där så länge luktade den inget vidare inuti (inga tecken på mögel någonstans) men däremot luktade det ganska illa i hangaren så den har väl ”sugit åt sig”.

Skinnklädseln har renoverats och lackats, tygklädseln i dörrar osv är inne och kläs om, dämpare till dörrar etc var alla kassa så ett företag ska tillverka nya (kommer ta ett tag pga corona).

Chassit verkar vara i bra skick! Ska bli skoj att ta en åktur i den när den är färdig.



Och till ett mindre intressant ämne!

Bytte alla spolar och stift i BMW-n idag och nu går den som en klocka igen, blev race med nån s3a under testturen också, han hade inte en suck :D

upload_2020-3-30_20-41-1.jpeg
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Bilder har jag inte så många.

Det var farsans kompanjon som hade hittat den i en hangar när han egentligen var ute efter båtdelar, han som sålde den var ägarens son som tyckte det var onödigt att den skulle stå där och samla damm år efter år och han hade ingen lust att fixa den själv.

Ca 3000 mil har den gått.

Den hade tydligen fått bärgas hem, än så länge har den blivit uppstartad iaf och verkar inte vara några större konstigheter med motorn, växellåda har inte kunnat testas än. Med tanke på att den stått där så länge luktade den inget vidare inuti (inga tecken på mögel någonstans) men däremot luktade det ganska illa i hangaren så den har väl ”sugit åt sig”.

Skinnklädseln har renoverats och lackats, tygklädseln i dörrar osv är inne och kläs om, dämpare till dörrar etc var alla kassa så ett företag ska tillverka nya (kommer ta ett tag pga corona).

Chassit verkar vara i bra skick! Ska bli skoj att ta en åktur i den när den är färdig.



Och till ett mindre intressant ämne!

Bytte alla spolar och stift i BMW-n idag och nu går den som en klocka igen, blev race med nån s3a under testturen också, han hade inte en suck :D

upload_2020-3-30_20-41-1.jpeg
Trevlig historia och skoj att det dyker upp lite klassiker då och då måste jag säga.

Håll oss gärna uppdaterade med hur det går med den :)
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Får känslan av att alla här kör BMW/Audi/Mercedes/Volvo, men vad tror ni om Hyundai Kona? Förstabil att pendla 5 mil t o r på motorväg. Ny med utrustningsnivå jag vill ha ligger på 170 k. 1,0 turbo, 120 hk, bensin.

Gillar CX-/liten SUV-stuket.
 

Puryeah

Panerai

Marli

Cartier
Får känslan av att alla här kör BMW/Audi/Mercedes/Volvo, men vad tror ni om Hyundai Kona? Förstabil att pendla 5 mil t o r på motorväg. Ny med utrustningsnivå jag vill ha ligger på 170 k. 1,0 turbo, 120 hk, bensin.
Gillar CX-/liten SUV-stuket.

Kör, utöver BMW, även Hyundai. En Santa Fe 2017, vår andra likadana. Aldrig haft några problem, utmärkta bilar kvalitetsmässigt och som du noterat mkt bra utrustningsnivå till hyfsade pengar.
 
Topp