• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Gud vilken härlig bil att ha! Har varit en Porsche-tok hela mitt liv, men nu sedan fyra år har jag ingen och känner inte att ekonomin räcker till idag.

Haft en 924 från -82,var väl brunmetallic. Köpte den för 27 000 kr hos bilfirma -92. Var min andra egna bil, efter en Ford Taunus....

Gick kanon, 0-100 på 9.0 om jag inte missminner mig. 125 hk. Gillade den skarpt.

Den finns kvar i min hemstad, Piteå, men är avställd sedan många år. Har funderat mer än en gång att kontakta nuvarande, äldre, ägaren, för att höra i vilket skick den är.

Många goda minnen!

Tråkig!? Njasi, en 9-5 är en riktigt fin brukis och börjar nog numer nästan bli klassiker dessutom! 9-5.an var/är en riktig milslukare och man brukar må rätt bra i kroppen även efter rätt många mil bakom ratten. Goa stolar och komfort, synd att det blev som det blev för SAAB...:(
Absolut, för min del har det blivit ett landsvägslok som tuffar på riktigt bra.
För många år sedan när jag ägde en 9-5:a fick jag faktiskt tag i en US-takvinge via ett gruppköp på något saabforum. Helt klart den snyggaste takvingen jag sett till Saab. Och nej, det är inte samma som Hirsch/aero-vingen. För den hade jag på min andra 9-5:a (tjänstebil).

WP_20140316_10_56_51_Smart.jpg
Håller fullständigt med, USA vingen, sedan Hirsch och sist Aero. Men allt är bättre än ingen vinge :)

Efter mycket om och men så är sommarhjulen på A6an och däckverkstaden bekräftade mina misstanke. Hakka åtta är det mest högljudda Hakka däck som finns ta mig fan. Verkstadschefen trodde att hjullagren var slut på hans bil när de monterades på den........åker numera en premiumbil som smyger omkring tyst och mjukt.

Efter mycket om och men så är sommarhjulen på A6an och däckverkstaden bekräftade mina misstanke. Hakka åtta är det mest högljudda Hakka däck som finns ta mig fan. Verkstadschefen trodde att hjullagren var slut på hans bil när de monterades på den........åker numera en premiumbil som smyger omkring tyst och mjukt.
Har också dåliga erfarenheter av Hakka8. Inte greppet som är superbt utan just ljudnivån.

Stämmer bra, företagsleasing. :p Väldigt trevlig bil när den är rätt utrustad faktiskt.
Om man bara släpper fördomarna att det skulle vara nåt dåligt över Skoda och ser till bilens egenskaper så är den bland det bättre man kan åka runt i sin klass. Tyvärr skattas den sönder totalt i och med WLTP övergången så försäljningen har motvind nu till dess en hybrid dyker upp. Men den kommer garanterat eftersom Tiguan är bekräftad som GTE.

Tillbaka
Topp