Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis lagom stora fälgar, och precis lagom mycket hjulhusutfyllnad och gummi!
Yes no?
![]()
Ett stort yes!Yes no?
![]()
Den här gör 230 oavsett däck.
![]()
![]()
Bilen är en 06, och airmatic har börjat krångla lite, det märkliga är att den tappar lite men bara i bland, tror det är någon ventil i själva distributionsenheten som hänger sig. En gammal S-klass är inget för de med en orolig läggning. Helt otrolig vagn att köra, haft den i 8 år, så den är avskriven.Trevlig vagn! Hur är driftsäkerheten? Airmatic?
Har varit sugen på en sådan själv, men tyvärr aldrig vågat ta steget!Bilen är en 06, och airmatic har börjat krångla lite, det märkliga är att den tappar lite men bara i bland, tror det är någon ventil i själva distributionsenheten som hänger sig. En gammal S-klass är inget för de med en orolig läggning. Helt otrolig vagn att köra, haft den i 8 år, så den är avskriven.
Fantastiskt! Det finns alltså fortfarande folk som har något vett när det kommer till däck/fälgvalYes no?
![]()
riktigt snygg!![]()
Drog en runda med busbilen i det fina vädret
Vill du inte att din Porsche ska förbli en Porsche! Vattna ut den med icke OEM blir väl oftast mkt huvudvärk?Fick bytt till Cargraphic sportavgassystem på min Porsche 911 (997) turbo på helgen. Det blev ett grymt ljud!
Dock började motorlampan lysa igår och fick åka och kolla upp med verkstaden. Tydligen är det pga sport-katalalysatorerna inte har samma verkningsgrad som original. Inga problem för mig, men irriterande att lampan lyser. Nu skall de kolla upp om det går att släcka den felindikeringen...
![]()
Vill du inte att din Porsche ska förbli en Porsche! Vattna ut den med icke OEM blir väl oftast mkt huvudvärk?
Visst....men frågan kvarstår...Man kan alltid förbättra en bil.
Så du värdesätter original högre än det som är bättre?Visst....men frågan kvarstår...
Spännande! Fler bilder på den?![]()
Drog en runda med busbilen i det fina vädret
Ja...vill man att Porschen ska förbli en Porsche så.... när det dyker upp felkoder så funderar man på om det är bättre? Gillar man att hussla kan man ju hålla på med centrumbult och clips på motorhuven. Annars tror jag åtskilliga miljoner i R&D hos Pörsche räcker långt.....Så du värdesätter original högre än det som är bättre?
Jag kunde inte bry mig mindre om "Porschen ska förbli en Porsche". Vad är sannolikheten att Porsche och dess medarbetare har träffat 100% rätt vad jag vill ha? Kan jag anpassa det efter mina preferenser är det en "no brainer". Men jag tänker mest design här. Ingen vill väl ha felkoder, men då är det väl knappast bättre?Ja...vill man att Porschen ska förbli en Porsche så.... när det dyker upp felkoder så funderar man på om det är bättre? Gillar man att hussla kan man ju hålla på med centrumbult och clips på motorhuven. Annars tror jag åtskilliga miljoner i R&D hos Pörsche räcker långt.....
Fast nu handlar ju varningen om att katten inte gör ett tillräckligt bra jobb på att strypa utgången... Är ju ett rätt bra felmeddelande om man vill ha en roligare bil.Jag kunde inte bry mig mindre om "Porschen ska förbli en Porsche". Vad är sannolikheten att Porsche och dess medarbetare har träffat 100% rätt vad jag vill ha? Kan jag anpassa det efter mina preferenser är det en "no brainer". Men jag tänker mest design här. Ingen vill väl ha felkoder, men då är det väl knappast bättre?
Porsche har regler att följa... Sällan ett "sport" avgassystem följer dem..Ja...vill man att Porschen ska förbli en Porsche så.... när det dyker upp felkoder så funderar man på om det är bättre? Gillar man att hussla kan man ju hålla på med centrumbult och clips på motorhuven. Annars tror jag åtskilliga miljoner i R&D hos Pörsche räcker långt.....
Kan ju ha missat nyanser i denna diskussion genom att läsa inläggen något slarvigt...Fast nu handlar ju varningen om att katten inte gör ett tillräckligt bra jobb på att strypa utgången... Är ju ett rätt bra felmeddelande om man vill ha en roligare bil.
Köp en en Porsche då om du inte är nöjd med prestandan......Jag kunde inte bry mig mindre om "Porschen ska förbli en Porsche". Vad är sannolikheten att Porsche och dess medarbetare har träffat 100% rätt vad jag vill ha? Kan jag anpassa det efter mina preferenser är det en "no brainer". Men jag tänker mest design här. Ingen vill väl ha felkoder, men då är det väl knappast bättre?
Blev en V40 D2, 2017, 7500 mil.Det landade på en V60 till slut. Mycket nöjd än så länge.
Ett stort yes!
Fantastiskt! Det finns alltså fortfarande folk som har något vett när det kommer till däck/fälgval![]()
Visst....men frågan kvarstår...
Ett kvalitetsavgas är knappast något att orda om. Går att plocka loss och återställa till original. Däremot ska inte motorlampan lysa, det hade jag aldrig accepterat.