Cargraphics ska ju givetvis skicka med en installationsmanual där det framgår att det måste göras i så fall.Kan bero på olika saker. Vissa tar bort bakre o2 seniorerna vid avgasbyte utan att programmera bort dom. Då lyser lampan exempelvis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cargraphics ska ju givetvis skicka med en installationsmanual där det framgår att det måste göras i så fall.Kan bero på olika saker. Vissa tar bort bakre o2 seniorerna vid avgasbyte utan att programmera bort dom. Då lyser lampan exempelvis.
Manualer med ett avgassystem? Om man ej vet vad skillnaderna blir ska man inte installera det eller låta en verkstad göra det.Cargraphics ska ju givetvis skicka med en installationsmanual där det framgår att det måste göras i så fall.
Manualer med ett avgassystem? Om man ej vet vad skillnaderna blir ska man inte installera det eller låta en verkstad göra det.
Japp... Om lambda givare och allt fungerar som det ska göra orginal ska givarna varna genom att tända motorlampan. Vore riktigt uselt om de ej varnade. Och cargraphics kränger en katalysator som inte ger samma rening som orginal. därför varnar det för värdet som lambdasond givare(bakom katalysatorn) skickar ut eller att den lamba givaren är bortplockad eftersom det inte finns någon montering för den på nya avgassystemet. Som sagt, om man vill ha ett "sport avgassystem" så ska man veta vad det gör och vad konsekvenserna är. Säger inte att det är olämpligt att få den installerad men att man förväntar sig att orginal av resterande inte ska märka skillnaden är ju att önska om mycket. Speciellt på modernare bilar med el-styrning vid varje komponent.Du menar att det är helt normalt att check engine ska lysa och att Cargraphics inte behöver skicka med en lösning?
Japp... Om lambda givare och allt fungerar som det ska göra orginal ska givarna varna genom att tända motorlampan. Vore riktigt uselt om de ej varnade. Och cargraphics kränger en katalysator som inte ger samma rening som orginal. därför varnar det för värdet som lambdasond givare(bakom katalysatorn) skickar ut eller att den lamba givaren är bortplockad eftersom det inte finns någon montering för den på nya avgassystemet. Som sagt, om man vill ha ett "sport avgassystem" så ska man veta vad det gör och vad konsekvenserna är. Säger inte att det är olämpligt att få den installerad men att man förväntar sig att orginal av resterande inte ska märka skillnaden är ju att önska om mycket. Speciellt på modernare bilar med el-styrning vid varje komponent.
Visst kan man skicka med mjukvara till boxen, men då blir allt jobbigare att fixa med, samt att återställa. Men dock tycker jag att man bör förvänta sig lite strul med saker såsom motorlampa ovs om man ska på och peta med saker som är direkt kopplade till att varningslampor ska börja lysa om det inte blir korrekta värden.Ja, jag är med på vad som troligen skett och varför. Det är dock lite konstigt att bygga ett avgas som ger felkoder och inte skicka med en lösning. Kollade en sväng på deras hemsida och vissa avgas kräver ECU-uppdatering men det är ju systemen med kattersättningsrör. Systemen med kattar ska inte kräva någon ECU-uppdatering.
Äntligen sommardäck på. Om dom sen bara kunde sopa upp gruset i området ...
![]()
6-serien är i mitt tycke den snyggaste moderna BMW:n by far. 4:an ligger tätt inpå också.Gran Coupen är en riktigt lyckad kaross, både på 4- och 6-serien, riktigt snygg![]()
Min bil hinner bli smutsig på vägen hem från tvättenSvart och nytvättad, då får man njuta den dagen det varar
![]()
Blev en V40 D2, 2017, 7500 mil.![]()
E36 m3?Härlig att äntligen få rasta den lite![]()
![]()
Jag kör trimmad Porsche, inga problem om det görs rättKöp en en Porsche då om du inte är nöjd med prestandan......![]()
Ref. till annan tråd, dock äntligen framme i ljuset! Väldigt nöjd! Mycket jobb dock..Renovering av fälgar till sommaråket pågår i garaget. Börjar se ljuset i tunneln...puhh.
![]()
StämmerE36 m3?
Mulligt!Stämmer![]()
Ref. till annan tråd, dock äntligen framme i ljuset! Väldigt nöjd! Mycket jobb dock..
![]()
![]()
Snälla, ta bort ögonlocken och den hemska dekaln i framrutan...Härlig att äntligen få rasta den lite![]()
![]()
Skulle tro att det är en 318is? en M42 på 142hkFin! Vad är det för motor i?![]()
M20B25, d.v.s. 2,5 L rak sugsexa på 170 Pferdsterke!Fin! Vad är det för motor i?![]()
Drömbilen!![]()
Drog en runda med busbilen i det fina vädret
Är väl inget märkvärdigt med att byta avgas? Hade inte tackat nej till ett akrapovic helsystem på min... (ägaren till stället jag köpte min på har en 997 turbo S med titansystem... dra åt! Vad fint den låter)Vill du inte att din Porsche ska förbli en Porsche! Vattna ut den med icke OEM blir väl oftast mkt huvudvärk?
Nej...det är din åsikt. Hade jag ogillar det så hade jag tagit bort det.Snälla, ta bort ögonlocken och den hemska dekaln i framrutan...
Nytvättad och ful-sommardäcken på i väntan på finfälgarna.
![]()
Har lite jobb att få dessa fulfälgar att bli finfälgar..
![]()
Fint skick! Årsmodell, -90?Ref. till annan tråd, dock äntligen framme i ljuset! Väldigt nöjd! Mycket jobb dock..
![]()
![]()
Hur gick det med stereon? Blev det byte av högtalare?
1989.Fint skick! Årsmodell, -90?
Kul! Kan du berätta lite mer om bilen?M20B25, d.v.s. 2,5 L rak sugsexa på 170 Pferdsterke!![]()