• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Första sommaren på länge utan Porsche. Behövde något som funkar på bana, och som inte bara är en pina i resan till och från. Dessutom ville frugan i princip aldrig åka med i GT4:an, men denna följer hon med på en tur i (vilken toffel jag är va :angel:). Om två veckor ska inkörningen vara klar och det blir premiär på bana. Om allt går vägen har de nya fälgarna hunnit komma och monterats med Michelin Sport Cup 2:eek:r.
DSCF0052.jpeg
 
Första sommaren på länge utan Porsche. Behövde något som funkar på bana, och som inte bara är en pina i resan till och från. Dessutom ville frugan i princip aldrig åka med i GT4:an, men denna följer hon med på en tur i (vilken toffel jag är va :angel:). Om två veckor ska inkörningen vara klar och det blir premiär på bana. Om allt går vägen har de nya fälgarna hunnit komma och monterats med Michelin Sport Cup 2:eek:r.
DSCF0052.jpeg
Nu har jag inte kört GT4a men var den så jobbig på väg? Kör min 996 GT3 till och från banan, tur att jag har nära till Mantorp :)
 
Första sommaren på länge utan Porsche. Behövde något som funkar på bana, och som inte bara är en pina i resan till och från. Dessutom ville frugan i princip aldrig åka med i GT4:an, men denna följer hon med på en tur i (vilken toffel jag är va :angel:). Om två veckor ska inkörningen vara klar och det blir premiär på bana. Om allt går vägen har de nya fälgarna hunnit komma och monterats med Michelin Sport Cup 2:eek:r.
DSCF0052.jpeg
Grattis!
Viist är det en competition?
Har haft en vanlig m2 runt 2017 och den bilen kan jag sakna rätt ofta.
Ine kört Competition men kan inte tänka mig att den gör en besviken.
 
Ja vi får se om det blir S650 plattforme, då är det förhoppningsvis ganska så mycket förbättrad jämfört med S550 plattformen som innehåller en hel del stål-komponenter.

Vad gäller vikten hur och S550 plattformen klarar det ger nya GT500 en rätt så bra inblick i. De har gjort en hel del uppdateringar utöver motor och låda och den klarar sig riktigt bra när det svänger trots ökad vikt med nya motorn/lådan.

Om bilen i artikeln hade hamnat runt 1800kg så är det rätt gångbart ändå. Tror dock inte den blir så pass lätt då den troligtvis kommer kosta för mycket då.
Ja, om de verkligen får ner vikten till 1800 vore den klart intressant men tror det blir svårt om den ska behålla v8.
Men jag blir gårna positivt överraskad 2022 :)
Å andra sidan kanske en C8 Z51 kommit ner till rimliga priser vid det laget och dåär det mer lockande för egen del.
 
Nu har jag äntligen hämtat mitt nyförvärv, en Jaguar XJS från -92. Köpet genomfördes av två skäl, dels gillade jag historiken med de förhållandevis låga milen (6500) men framförallt föll jag för inredningen.

Jag funderade en sekund på om jag skulle vara ödmjuk men nä, så här kommer det; jag är sjukt jävla nöjd!

397CAF2E-C2F2-4821-BACD-C77CB35C0993.jpeg
25B2CD32-84D7-485B-9444-C4E81524728E.jpeg
 
Grattis!
Viist är det en competition?
Har haft en vanlig m2 runt 2017 och den bilen kan jag sakna rätt ofta.
Ine kört Competition men kan inte tänka mig att den gör en besviken.

Det är en Competition. Håller på och kör in den ännu men från provkörningar så räcker prestandan för mig.
@Vesper Vad gäller ljudnivå så körde jag både till Anderstorp och Mantorp med Boselurar på i bilen för att dämpa ljudet i min GT4. Hade aldrig t ex kört den till Ringen. M2C kan jag dock lätt tänka mig köra ner och hem till Småland igen.
 
Nu har jag äntligen hämtat mitt nyförvärv, en Jaguar XJS från -92. Köpet genomfördes av två skäl, dels gillade jag historiken med de förhållandevis låga milen (6500) men framförallt föll jag för inredningen.

Jag funderade en sekund på om jag skulle vara ödmjuk men nä, så här kommer det; jag är sjukt jävla nöjd!
Grymt! Stort grattis, den ser fantastisk ut.
 
Nu har jag äntligen hämtat mitt nyförvärv, en Jaguar XJS från -92. Köpet genomfördes av två skäl, dels gillade jag historiken med de förhållandevis låga milen (6500) men framförallt föll jag för inredningen.

Jag funderade en sekund på om jag skulle vara ödmjuk men nä, så här kommer det; jag är sjukt jävla nöjd!

397CAF2E-C2F2-4821-BACD-C77CB35C0993.jpeg
25B2CD32-84D7-485B-9444-C4E81524728E.jpeg
Oooooooof, den inredningen. Klockren. Om jag endast skulle välja en anledning till att man vill ha en jaguar, så är det för stolarna och lädret.
 
Nu har jag äntligen hämtat mitt nyförvärv, en Jaguar XJS från -92. Köpet genomfördes av två skäl, dels gillade jag historiken med de förhållandevis låga milen (6500) men framförallt föll jag för inredningen.

Jag funderade en sekund på om jag skulle vara ödmjuk men nä, så här kommer det; jag är sjukt jävla nöjd!

397CAF2E-C2F2-4821-BACD-C77CB35C0993.jpeg
25B2CD32-84D7-485B-9444-C4E81524728E.jpeg

B90331C5-47F8-40AA-8E5B-F77363976139.jpeg
Så rätt med röd inredning ;-)
 
Omvänd fråga från många här tidigare, om man vill ha en praktisk småbil men som ändå har lite klös, någon som har några rekommendationer? Tänker framförallt på bilar som nya Fiesta ST, Polo/Golf GTI, Hyundai i30N Performance eller Civic Type R (sistnämnda är sjukt ful så den är sannolikt inte ett alternativ oavsett, även om jag skulle hitta den till bra pris). Vill gärna inte köpa någon annan gamla synder helst nybil eller närmast ny, och helst under 300 000 kr, eftersom jag egentligen inte behöver bil :rolleyes: Är dessutom inte intresserad av att meka, så vill ha en problemfri bil som inte kräver mer än service var och vartannat år.
 
Kanske inte alls är en så dum idé, helt glömt bort Seat. Väldigt tråkigt utseende men det kan man ju leva med om den levererar på andra plan.
Se bara till att köpa en med fyrhjulsdrift.
Brorsan hade en Cupra som var framhjulsdriven och optimerad och den spann som fan och "hackade" sig fram när man gasade på.

Sedan har Cupran en fälg som jag tycker är riktigt snygg:D:
21DF4589-8CDB-4B38-9B18-5807E3E53408.jpeg
39FE83A0-F629-4DB1-8D84-E313BC3D973E.jpeg
 
Under skalet är Cupran en Golf R så det är bra grejer. Pengarna räcker dock inte till en helt ny men de verkar hålla bra.
Se bara till att köpa en med fyrhjulsdrift.
Brorsan hade en Cupra som var framhjulsdriven och optimerad och den spann som fan och "hackade" sig fram när man gasade på.

Sedan har Cupran en fälg som jag tycker är riktigt snygg:D:
21DF4589-8CDB-4B38-9B18-5807E3E53408.jpeg
39FE83A0-F629-4DB1-8D84-E313BC3D973E.jpeg
https://www.blocket.se/annons/stockholm/seat_leon_cupra_st_2_0_tsi_4drive_dsg__300hk_/89292768

Den här är ju kanske inte helt dum men den ser fruktansvärt tråkig ut utöver fälgarna. Ska man ha en R med fyrhjulsdrift så drar det iväg.
 
Omvänd fråga från många här tidigare, om man vill ha en praktisk småbil men som ändå har lite klös, någon som har några rekommendationer? Tänker framförallt på bilar som nya Fiesta ST, Polo/Golf GTI, Hyundai i30N Performance eller Civic Type R (sistnämnda är sjukt ful så den är sannolikt inte ett alternativ oavsett, även om jag skulle hitta den till bra pris). Vill gärna inte köpa någon annan gamla synder helst nybil eller närmast ny, och helst under 300 000 kr, eftersom jag egentligen inte behöver bil :rolleyes: Är dessutom inte intresserad av att meka, så vill ha en problemfri bil som inte kräver mer än service var och vartannat år.
BMW 1-serien! Inga problem och full av körglädje. Personligen har jag valt en dieselmotor för att de är råstarka.
 
Tillbaka
Topp