Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De där är coola gubbar, passion och bra smak.Har inget vettigt att säga förutom att detta är bland det koolaste jag sett:
Jag är sugen på ett så kallat retromod-projekt på sidan av mitt andra projekt, då är tanken en tom bilkaross som enligt mig är vacker men saknar det runt i kring för att vara intressant att köra runt i på daglig basis utan att behöva stå vid vägkanten utan att kunna fixa problemet, då det enligt mig är någonting en bil ska klara av. Så en gammal kaross fast med modern framvagn, bakvagn & drivlina som jag såklart trollar ihop själv är tankegången. Tänker mig ett relativt enkelt projekt i budget 200-300’.
De karosser jag kollar på, är följande:
Ford Mustang -64 1/2 -66
Mercedes W108
Rolls-Royce Silver Shadow
Toyota FJ
Jaguar XJ
Någon som har erfarenhet av bilarna & retromod-projekt och dess tillhörande unikum?
Ser ut som en ratt till en 02 pre -74 på väggen...Mr. Covid har sinkat mig att ta ut E24an, men nu är det dags. Men det är ett lyxproblem när man betraktar världsproblemet i övrigt...![]()
Stämmer. Såg att du har/har haft en Tii, underbara bilar, jag har haft många 02or. Både Tii och Ti. Längtar ibland. Men det är svårt att ro hem ett fint ex, så jag får nog leva på gamla lagrar.Ser ut som en ratt till en 02 pre -74 på väggen...
Ja det är helt galet vad priserna rusat. Köpte min i Luleå för 12 år sedan för 50k. Dog så fort man gasade och var lite orolig att det var den mekaniska insprutningen från kügelfisher som trasslade. Dyrt som bara den om det varit den. Efter byte av elektrisk bensinpump och lite till så gick den som den skulle. Sålde den i München ett år senare på en bilfirma för 120k då jag blev av med garaget. Dagen efter sålde bilfirman den för 250k. That is lifeStämmer. Såg att du har/har haft en Tii, underbara bilar, jag har haft många 02or. Både Tii och Ti. Längtar ibland. Men det är svårt att ro hem ett fint ex, så jag får nog leva på gamla lagrar.
Oj! Var det din dubbel i. Den har sett live. En av dom finaste i riket. Nu är den på kontinenten. Hoppas den har hittat rätt ägare.Ja det är helt galet vad priserna rusat. Köpte min i Luleå för 10 år sedan för 50k. Dog så fort man gasade och var lite orolig att det var den mekaniska insprutningen från kügelfisher som trasslade. Dyrt som bara den om det varit den. Efter byte av elektrisk bensinpump och lite till så gick den som den skulle. Sålde den i München ett år senare på en bilfirma för 120k då jag blev av med garaget. Dagen efter sålde bilfirman den för 250k. That is life![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ingen aning vem som köpte den men den gick på dagen. Körde 200 mil med sonen till München vilket var fullkomligt livsfarligt. Trots att man låg på 130-150 kmh så var det alltid någon som låg snett bakom och kollade in bilen när man kom ifatt någon långsammare.. Minns också att jag hade 20-30 personer runt mig när jag skulle justera brytarpetsarna på någon mack i norra Tyskland.Oj! Var det din dubbel i. Den har sett live. En av dom finaste i riket. Nu är den på kontinenten. Hoppas den har hittat rätt ägare.
Köpte min 2002 -70 1998 för 1500 spänn med defekt växellåda har den kvar ännuJa det är helt galet vad priserna rusat. Köpte min i Luleå för 12 år sedan för 50k. Dog så fort man gasade och var lite orolig att det var den mekaniska insprutningen från kügelfisher som trasslade. Dyrt som bara den om det varit den. Efter byte av elektrisk bensinpump och lite till så gick den som den skulle. Sålde den i München ett år senare på en bilfirma för 120k då jag blev av med garaget. Dagen efter sålde bilfirman den för 250k. That is life![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja det är helt galet vad priserna rusat. Köpte min i Luleå för 12 år sedan för 50k. Dog så fort man gasade och var lite orolig att det var den mekaniska insprutningen från kügelfisher som trasslade. Dyrt som bara den om det varit den. Efter byte av elektrisk bensinpump och lite till så gick den som den skulle. Sålde den i München ett år senare på en bilfirma för 120k då jag blev av med garaget. Dagen efter sålde bilfirman den för 250k. That is life![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sälj den aldrig! Ännu bättre med runda bakljusenKöpte min 2002 -70 1998 för 1500 spänn med defekt växellåda har den kvar ännu
Vad gäller Jaguar XJ finns det några i Sverige som slängt ur den gamla XK-motorn och stoppat i den nyare AJ6 (en rak sexa från åren 88-94, med upp till c:a 250hk). Det blir ju inte modernt som 2020, men det blir lite bättre i alla fall. Den passar tydligen hyggligt bra.Jag är sugen på ett så kallat retromod-projekt på sidan av mitt andra projekt, då är tanken en tom bilkaross som enligt mig är vacker men saknar det runt i kring för att vara intressant att köra runt i på daglig basis utan att behöva stå vid vägkanten utan att kunna fixa problemet, då det enligt mig är någonting en bil ska klara av. Så en gammal kaross fast med modern framvagn, bakvagn & drivlina som jag såklart trollar ihop själv är tankegången. Tänker mig ett relativt enkelt projekt i budget 200-300’.
De karosser jag kollar på, är följande:
Ford Mustang -64 1/2 -66
Mercedes W108
Rolls-Royce Silver Shadow
Toyota FJ
Jaguar XJ
Någon som har erfarenhet av bilarna & retromod-projekt och dess tillhörande unikum?
Finns ingen snyggare linje än hockeyklubban på ng9-5.. riktigt vackerIdag blev tvätt på båda bilarna. Avslutades med en liten kvällstur med finbilen!![]()
![]()
På tal om ”söt bil”; jag hade för 12-13 år sedan köpt min första gammelbil - en Mustang -65. Röd och klassisk, helt original med V8 (289:a).Hur blev det så här? Nu när barnen flyttat ut och vi skulle köpa något kul så blev det en VW Polo blue motion med en trecylindrig diesel på 75 hästar. Kanske måsta komplettera med något annat. Grannens kommentar var ”oj vilken söt liten bil!” Precis det man vill höra... Innan dess har jag haft följande bilar i kronologisk ordning.
Volvo Amazon
Volvo 142
Volvo 145
VW Caravelle
Honda Shuttle
Lexus GS
Toyota Auris
BMW 523
Mazda 323
BMW 318
Volvo V60 AWD
På entusiastsidan...
Vauxhall Viva
MGB GT
MG Midget
MB 450SLC
BMW 2002Tii
och nu det härBlir en drog att köra snålt. Kan inte låta bli färddatorn. Det enda tuffa är att den har två dörrar...
![]()
Klart intressant bil men beror lite på vad viken hamnar på
Klart intressant bil men beror lite på vad viken hamnar på![]()
Mycket snygg detalj, älskar att dem inte bara körde krom runt hela fönsterpartiet.Finns ingen snyggare linje än hockeyklubban på ng9-5.. riktigt vacker
Håller helt med, med de svarta a-pelarna svävar taket galet snyggt skulle ej blivit bra med en vanlig kromlist runt fönsterna. Samt att den nedre kromlisten passar in perfekt.Mycket snygg detalj, älskar att dem inte bara körde krom runt hela fönsterpartiet.
Snyggaste moderna SAAB:enIdag blev tvätt på båda bilarna. Avslutades med en liten kvällstur med finbilen!![]()
![]()
OjaSnyggaste moderna SAAB:en
Vilken motor har du i den?
Något som är en ytterligare kul detalj är A-stolparna och backspeglarna är lackerade i solidsvart även på bilar med svarta lacker (min är JetBlack metallic).Håller helt med, med de svarta a-pelarna svävar taket galet snyggt skulle ej blivit bra med en vanlig kromlist runt fönsterna. Samt att den nedre kromlisten passar in perfekt.
Något som är en ytterligare kul detalj är A-stolparna och backspeglarna är lackerade i solidsvart även på bilar med svarta lacker (min är JetBlack metallic).