Vad är det för 1-serie du menar med rolig motor för ca 300 000?BMW 1-serien! Inga problem och full av körglädje.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för 1-serie du menar med rolig motor för ca 300 000?BMW 1-serien! Inga problem och full av körglädje.
Tycker Renalut Megane RS är riktigt snygga, har dock ej koll på prislappenVad är det för 1-serie du menar med rolig motor för ca 300 000?![]()
Den blir äldre då https://www.wayke.se/objekt/fe0bf40...i-xdrive-skinn-t-lucka-navi-h-k-326hk-automatVad är det för 1-serie du menar med rolig motor för ca 300 000?![]()
Plockade fram cabben idag för att njuta av solen nercabbat på väg till och från jobbet!
Ja nej det är inte intressant för mig. Även om bilar kan tuta på bra långt över 10 000-15 000 mil innan något strular så kan det lika gärna vara motsatsen, börjar närma sig en tidpunkt när diverse delar kan vara slitna där.
Håller med, särskilt eftersom Renault vågar ta ut svängarna i färgerna, den här ser ju t.ex. riktigt rolig ut:Tycker Renalut Megane RS är riktigt snygga, har dock ej koll på prislappen
Jag skulle hitta många, men jag har kanske bredare kriterier? Helt ok för mig med en 3 år gammal bil som inte gått för långt. Väljer man ett bra märke med en motor håller den länge. Ännu längre om man tackar nej till extra lull lull.Vad är det för 1-serie du menar med rolig motor för ca 300 000?![]()
Ja nej det är inte intressant för mig. Även om bilar kan tuta på bra långt över 10 000-15 000 mil innan något strular så kan det lika gärna vara motsatsen, börjar närma sig en tidpunkt när diverse delar kan vara slitna där.
Håller med, särskilt eftersom Renault vågar ta ut svängarna i färgerna, den här ser ju t.ex. riktigt rolig ut:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/renault_m_gane_1_8_r_s__trophy___nastan_ny_bi/89172795
(kan ej länka bilder från Blocket)
Håller med, kollade lite på en Clio sist det var dags att byta bil men det slutade med en några år äldre V40 för i princip samma pengar istället. Clion kändes alldeles för "plastig" i inredningen.Fast 300 papp för en begagnad Fransos.
Säkert rolig, men vi alla vet ju hur horribla franska småbilar är (och småbilar generellt).
Håller med, kollade lite på en Clio sist det var dags att byta bil men det slutade med en några år äldre V40 för i princip samma pengar istället. Clion kändes alldeles för "plastig" i inredningen.
Ni som provat Porsche 718-serien, vad blev era intryck?
Svincool!Säkert varit uppe innan,. men jäklar vad jag gillar denna! kanske ser lite liten ut men det är väl tanken..
![]()
![]()
![]()
Jag har åkt en facelift 2018 Golf R kombi i drygt två år och den är supertrevlig som allroundbil med 310hk och fyrhjulsdrift och bra lastutrymme.https://www.blocket.se/annons/stockholm/seat_leon_cupra_st_2_0_tsi_4drive_dsg__300hk_/89292768
Den här är ju kanske inte helt dum men den ser fruktansvärt tråkig ut utöver fälgarna. Ska man ha en R med fyrhjulsdrift så drar det iväg.
Svårt att kritisera en Renault Megane RS när man själv köpt en gubbil men anyhow.Håller med, kollade lite på en Clio sist det var dags att byta bil men det slutade med en några år äldre V40 för i princip samma pengar istället. Clion kändes alldeles för "plastig" i inredningen.
verkar som meganen är omtyckt blans småbilar, speciellt rolig på bana ocksåSvårt att kritisera en Renault Megane RS när man själv köpt en gubbil men anyhow.
Jag är alltså inte intresserad av begagnade äldre farbrödersbilar med stora motorer utan en modern hot hatch.
1-serien är riktigt rolig! Min körskola hade sådana. Manuella såklart och även om det var 120d med 184hk som inte är jättemycket så var de riktigt roliga att köra i.o.m vikten/storleken på bilen.BMW 1-serien! Inga problem och full av körglädje. Personligen har jag valt en dieselmotor för att de är råstarka.
Jag säger inget om hur bilen är att köra, det är troligtvis en väldigt rolig bil. Det jag reagerade på var att den kändes billig i materialval och liknande, kvaliteten fanns inte där. Jag hade hellre valt något från VW-koncernen.Svårt att kritisera en Renault Megane RS när man själv köpt en gubbil men anyhow.
Jag är alltså inte intresserad av begagnade äldre farbrödersbilar med stora motorer utan en modern hot hatch.
Jag har en 118d som jag bara kört när jag köpte den för 4 år sedan. Den körs av andra. Inte ett fel har det varit på den. En 120d borde roa de flesta. En riktigt bra bil så länge man inte ligger på autobahn varje sommar för då är det lugnare med något större där hjulen ligger så långt ifrån varandra som möjligt för stabilitet i hög hastighet.1-serien är riktigt rolig! Min körskola hade sådana. Manuella såklart och även om det var 120d med 184hk som inte är jättemycket så var de riktigt roliga att köra i.o.m vikten/storleken på bilen.
Ingen av "värstingmodellerna" i de serier vi pratar om delar inredning med sina billigare standardsyskon, men sen är ju såklart inte ens Renaults bästa i klass med Volkswagen och Volkswagens bästa inte i klass med BMW etc. Men det betalar man ju också för. Det viktiga i kupén tycker jag är bra stolar och ratt/reglage, lyxiga materialval på dörrar etc. är "nice" men perifert.Jag säger inget om hur bilen är att köra, det är troligtvis en väldigt rolig bil. Det jag reagerade på var att den kändes billig i materialval och liknande, kvaliteten fanns inte där. Jag hade hellre valt något från VW-koncernen.
EDIT: Ska dock tillägga att jag aldrig suttit i en RS, det kanske skiljer mycket gentemot mer standard Renault?
Absolut! 118 är också riktigt trevlig. N47 tror jag är motorn som sitter i både 118 och 120d även 318 och 320d. Jag har en 320d.Jag har en 118d som jag bara kört när jag köpte den för 4 år sedan. Den körs av andra. Inte ett fel har det varit på den. En 120d borde roa de flesta. En riktigt bra bil så länge man inte ligger på autobahn varje sommar för då är det lugnare med något större där hjulen ligger så långt ifrån varandra som möjligt för stabilitet i hög hastighet.
He he, en glödlampa är förbrukning. Det är helt i sin ordning att de får bytas precis som däck och annat. Kamkedjan har jag läst om. Vad exakt gjordes för att komma ifrån det problemet? Åtgärdas det problemet även på tidigare modeller vid service eller gäller det motorer från 2012?Absolut! 118 är också riktigt trevlig. N47 tror jag är motorn som sitter i både 118 och 120d även 318 och 320d. Jag har en 320d.
N47 hade problem i början med kamkedjan men det fixade dem 2012. Så bilarna efter 2012 med N47-motorn ska vara riktigt tillförlitliga. Min 320d som är från 2013 (årsmodell 2014) har inte heller haft ett enda fel någonsin. Det enda som har behövts göra är att byta en av registreringsskyltlamporna där bak. Kostade typ 250kr och tog mindre än 2 minuter att fixa själv.
BMW:s dieselbilar är grymma!
Ingen av "värstingmodellerna" i de serier vi pratar om delar inredning med sina billigare standardsyskon, men sen är ju såklart inte ens Renaults bästa i klass med Volkswagen och Volkswagens bästa inte i klass med BMW etc. Men det betalar man ju också för. Det viktiga i kupén tycker jag är bra stolar och ratt/reglage, lyxiga materialval på dörrar etc. är "nice" men perifert.
Tack för svaret! Får ge mig i väg och provköraJag har bara kört en 2018 CaYman GTS med 365hk.
Sammanfattningsvis upplever jag bilen som supertrevlig att svänga och bromsa med samt att den är förvånansvärt rymlig även för långa människor.
Det som tyvärr drar ner helhetsintrycket såpass mycket att den inte är intressant för mig är tyvärr motorn.
Bilen förtjånar något roligare än en boxer-fyra IMO.
Det är absolut inget fel på prestandan men ljudet och karaktären är mer subaru än porsche.
Skulle en 718 med fyra gå ner ett avsevärt i pris skulle den kunna vara intressant trots motorn.
Kanske nya 718 med sexan kan knuffa ner priset?
Jo precis haha. Men det är det enda som behövts göra så jag tog upp det ändå hahaHe he, en glödlampa är förbrukning. Det är helt i sin ordning att de får bytas precis som däck och annat. Kamkedjan har jag läst om. Vad exakt gjordes för att komma ifrån det problemet? Åtgärdas det problemet även på tidigare modeller vid service eller gäller det motorer från 2012?
Porsche Smista?Tack för svaret! Får ge mig i väg och provköra
Vilken handlare i Stockholms-området har största utbudet av Porsche?
Det var så lite!Tack för svaret! Får ge mig i väg och provköra
Vilken handlare i Stockholms-området har största utbudet av Porsche?
Ja, kolla upp detJo precis haha. Men det är det enda som behövts göra så jag tog upp det ändå haha
Jag har inte bra koll på exakt vad som gjordes, läste på en Wikipediasida tror jag om att N47:an fick sig en uppdatering 2012 och då stod det bara att problemet med kamkedjan åtgärdades.
Ska ta en närmare titt på det!
Ja, kolla upp detJag är nyfiken för jag tror att jag har en 2010, alltså i riskzonen.
Bara sett en i verkligheten, jäkligt tuff bil! Lyckad helt klart men ingen direkt hype längre och sen släpper de en massa olika versionerSäkert varit uppe innan,. men jäklar vad jag gillar denna! kanske ser lite liten ut men det är väl tanken..
![]()
![]()
![]()