• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

@Empa Gratulerar! Stilpolisen hälsar att du ska byta insatser i extraljusen, dock. Blåa, huvva ;) Med vita glas och typ Philips eller Osram kvalitetshalogenlampor, typ 55w av typen +plussåmångaprocentdetbaragår blir ljuset riktigt vettigt. Kör den setupen på firmaskåpet.

Den här pinnar på riktigt bra också ;) Fy satan så den lilla saken går. Inga vettiga bilder alls, haft fullt upp med att köra. Och ljudet sedan, M Performanceslutdämparen är ett måste! Startproceduren föregås av att köra ner sidorutorna, dom stannar nere tills jag kommit ur garaget.

Du skulle bara vet hur gött den motorn låter med ett fullt Akrapovic system. Får myspinne bara jag tänker på det... :)

Du skulle bara vet hur gött den motorn låter med ett fullt Akrapovic system. Får myspinne bara jag tänker på det... :)

Kan eventuellt ha spenderat rätt mycket tid på youtube lyssnandes på just det ;) Med rabarbersvaj. Sen googlade jag prislappen :D M perf låter riktigt skapligt, och kostar typ en femtedel. Väldigt mycket bang for the bucks faktiskt.

Kan eventuellt ha spenderat rätt mycket tid på youtube lyssnandes på just det ;) Med rabarbersvaj. Sen googlade jag prislappen :D M perf låter riktigt skapligt, och kostar typ en femtedel. Väldigt mycket bang for the bucks faktiskt.

Ja är det något dom kan på Akrapovic är det att bygga ruggiga system och ta minst lika ruggigt betalt..

Brukar landa på runt eller strax under litern blandat. Långkörning på värsta miljöpartistmanér så har jag kommit neråt 0,75 men då får man anstränga sig :). Gasar man på drar det uppåt såklart men inte extremt högt.
Hur lyckas du komma ner så lågt?! det lägsta jag kommit ner med min 335a är 0.89 vid långkörning, 1.2l/mil när jag kör "normalt" hemmavid :)

Hur lyckas du komma ner så lågt?! det lägsta jag kommit ner med min 335a är 0.89 vid långkörning, 1.2l/mil när jag kör "normalt" hemmavid :)
Hur kör du egentligen? :D

Jag kanske är en pensionär bakom ratten, vad vet jag. Brukar hålla mig under +30 för att klara kortet och kör inte race vid varje rödljus.
Har automatlåda som oftast står i icke-sport och motorn med dubbelturbo (n54) om något av det kan påverka.

Jag kanske är en pensionär bakom ratten, vad vet jag. Brukar hålla mig under +30 för att klara kortet och kör inte race vid varje rödljus.
Har automatlåda som oftast står i icke-sport och motorn med dubbelturbo (n54) om något av det kan påverka.

Haha bra fråga!
Jag har också automat och N54 motorn, brukar inte heller nyttja sportläget särskilt ofta då vanliga "D" duger mer än väl vid vanlig körning ;)
förvisso har jag E90 (sedan) men detta bör ju inte spela någon större roll..

Standard med bil. Med hojen brukar det dock gå lite sämre, får vara glad om det blir under +100...

Standard med bil. Med hojen brukar det dock gå lite sämre, får vara glad om det blir under +100...
Citerar mig själv med att skriva att det är ren idioti, men lite så blir det faktiskt med sporthoj modell värre. Så, bra, då var det avklarat. Nu slipper ni skriva att jag är dum i huvudet :)

Haha för lätt hänt med monster som gör 300km/h, därför jag bytte till Motard :D
Det är ju det.. Vettigt, skulle helst vilja ha både motard och min kära r6a! Men blir dyrt med tanke på att vara 22 år på en r6a kostar lite väl mycket för att kunna motivera ett köp av ytterligare en hoj, och är ännu inte redo att lämna sport! :D

Det är ju det.. Vettigt, skulle helst vilja ha både motard och min kära r6a! Men blir dyrt med tanke på att vara 22 år på en r6a kostar lite väl mycket för att kunna motivera ett köp av ytterligare en hoj, och är ännu inte redo att lämna sport! :D
Tänkte exakt samma sak, bytte dock från R6 till gsxr K5 (helvete, testa aldrig.. går FÖR bra..) och sedan blev det motard.. Ångrar det inte en dag, så helvetes roligt att busa :D

Tänkte exakt samma sak, bytte dock från R6 till gsxr K5 (helvete, testa aldrig.. går FÖR bra..) och sedan blev det motard.. Ångrar det inte en dag, så helvetes roligt att busa :D
Haha, triggar ju ingenting... ;) Jag kan tänka mig det, någon gång ska jag prova det med. Men det hinner jag nog med innan jag blivit 60 och det är dags för HD! :D

EDIT: Just nu känns det dock som 600 räcker gott och väl, kanske en 675 eller 750 på sin höjd! Sugen på Triumph Daytona 675 faktiskt, 3-cylindrig och en fantastisk sång!

Kör själv f11 20d f.n, inte smidigast i stan direkt men ute på lands och motorväg är den svårslagen, grym komfort utan tvekan. Kom från e91 och det är nog den bil jag egentligen håller som favorit av alla de jag ägt. Den där, mekaniska, köttiga styrningen kan jag sakna ibland som verkligen förmedlar en helt annan känsla än den elektriska som ersatte. Ni som ägt eller kört e9x vet antagligen vad jag pratar om.. :)

@bluetrain Tycker nog alla Bmws pre-elektrisk styrning är så jäkla skön styrning i. Sen är ju alltid en 3-serie livligare och roligare att köra än en 5-serie just pga storleken. En 4-dörrars 335 lci står högt upp å önskelistan som nästa bil..

2.jpg

F31 M-sport :)

Nån som har varit på nån förhandsvisning av kommande E klass? Tycker de är tyst som muren gällande släppet....

Det får vara slut på det roliga nu, igår blev det köp av en diesel :)
image.jpeg

Grattis!
Även om diesel är världens onska så är ju en CLA riktigt trevlig som bil och den har ju en närmast hatisk relation till dieseln vilket är bra. Sen Finns det ju dom som programerar och pillar så man får lite extra effekt. ;)

Tillbaka
Topp