• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Hämtad förra veckan.
Mest välbyggda på länge.
Otrolig dynamik och skönt att komma tillbaka till kortare hjulbas.

954C0E45-273C-49F9-9312-3FEC0FD07F17.jpeg
AE50C737-868D-4392-82B7-54BD9BBF1A8C.jpeg
D151E92E-53D1-4216-8A53-1F127AAE05F5.jpeg
Grattis! Välkommen i M2-gänget. Verkar vara flera här inklusive jag som har M2. Liten bild på min bifogat. Kompetent bil med bra mått som sagt!

Bilagor

• M2 vä framifrån.jpg
    M2 vä framifrån.jpg
    567.7 KB · Visningar: 1
Den är på väg till England. Det är nog som du säger, mycket åker utomlands.

Lite synd är det faktiskt att det förhåller sig så att många bilar exporteras från landet. Men det är så marknaden ser ut idag. Den är global och det finns mer kapital och intresse från andra länder utanför våra gränser. Huvudsaken är att bilarna hamnar i bra händer oavsett nationalitet.

Har sett en del bilar på släp under våren med utländska plåtar på dragbil och släp. Bara en notering. Så såg man din bil utan plåtar så tänkte jag att det nog rörde sig om en export också.

Jag har på sistone börjat titta på Porsche 992, finns det någon som äger/ägt modellen? Får ju främst ros i de videon jag plöjt igenom på bland annat Youtube och ska enligt många funka året runt. Plus och minus enligt er som har modellen? Har sedan tidigare en Kia niro som min sambo kommer ta över och de tillfällen jag behöver en rymligare bil kommer vi kunna byta.

Jag har på sistone börjat titta på Porsche 992, finns det någon som äger/ägt modellen? Får ju främst ros i de videon jag plöjt igenom på bland annat Youtube och ska enligt många funka året runt. Plus och minus enligt er som har modellen? Har sedan tidigare en Kia niro som min sambo kommer ta över och de tillfällen jag behöver en rymligare bil kommer vi kunna byta.

911:an är Porsches signum bil precis som Golfen är VW:s. Det är modellerna alla andra tillverkare strävar efter i respektive klass.

Körde en 992S i våras. I dags läget är jag ingen spekulant. Föredrar mer old school modellerna. Om jag var ute efter en 911:a att köra året runt i vardagen så hade jag absolut tittat på en 992:a eller begagnad 991:a. 992:an är en vidareutveckling på 991 generationen så det är knappast en sämre bil. Sedan kan folk ha subjektiva åsikter om diverse saker. Precis som en annan som föredrar mer analoga bilar. Men det är en annan sak.

Vill du läsa för och nackdelar på just 992:an så titta på 992 avdelningen på rennlist. Modellen har funnits ute ett tag nu så folk där har delar med sig av erfarenheter från deras ägande

https://rennlist.com/forums/992-245/

Lycka till med :)

Jag körde 997 turbo som enda bil året runt i tre år och det var inga problem. 992 är sjukt mycket modernare så den borde vara kunglig året runt. :)

911:an är Porsches signum bil precis som Golfen är VW:s. Det är modellerna alla andra tillverkare strävar efter i respektive klass.

Körde en 992S i våras. I dags läget är jag ingen spekulant. Föredrar mer old school modellerna. Om jag var ute efter en 911:a att köra året runt i vardagen så hade jag absolut tittat på en 992:a eller begagnad 991:a. 992:an är en vidareutveckling på 991 generationen så det är knappast en sämre bil. Sedan kan folk ha subjektiva åsikter om diverse saker. Precis som en annan som föredrar mer analoga bilar. Men det är en annan sak.

Vill du läsa för och nackdelar på just 992:an så titta på 992 avdelningen på rennlist. Modellen har funnits ute ett tag nu så folk där har delar med sig av erfarenheter från deras ägande

https://rennlist.com/forums/992-245/

Lycka till med :)
Jag körde 997 turbo som enda bil året runt i tre år och det var inga problem. 992 är sjukt mycket modernare så den borde vara kunglig året runt. :)

Tack för era svar, uppskattas! Verkar dock vara få i lager runt om i Sverige men ska hålla utkik efter en med den rätta utrustningen =)

Vilket försäkringsbolag borde jag titta på om jag är bosatt precis utanför tullarna och född på 90-talet? Tycker de bolag jag tittat på (Trygg-Hansa, Länsförsäkringar och IF) tar väldigt höga priser. T.ex ville Länsförsäkringar ha strax under 10.000 kr i helförsäkring för en Hyundai i30 med futtiga 115hk från 2011. Detta är dryga 100% ökning mot var jag bodde innan för samma bil.

Jag fick lägre på en helförsäkring på Audi R8 i bosatt i Örebro dock :)

Vi betalar 10000kr för tiguanen, 6000kr för MX-5an och 360kr för 330en i skatt ......

Är tyvärr så det ser ut numer om man inte kör hybrid eller elbil.

Min Mustang som var reggad innan 1 Juni(eller om det var Juli) 2018 då bonus/malus trädde i kraft lågt på 3800kr, om man reggar in samma bil nu så ligger den på 18000

Är 5300kr/år låg skatt?

Senast ändrad:
Nej sant!

Går ju att få den med lite mer pimp för någon 100-ing mer/månad

Skatten var förhållandevis låg, i alla fall på den du skickade, 5333/år
Köp fälgar och liknande utanför avtalet. Du betalar dyrt för fälg/däck pga lågt restvärde och får dessutom lämna tillbaka dem med mycket mönsterdjup kvar. Tonade rutor hade jag dock valt för det blir aldrig lika snyggt i efterhand. I övrigt är en A4 nära nog komplett (adaptiv farthållare ingår osv). Automatiskt avbländbar innerspegel är dock inte standard. Alpinpaket (drag+p-värmare) brukar vara prisvärt.

Tillbaka
Topp