• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det här måste väl ändå vara bra
20200711_130353.jpg
Har exakt den med skinnklädsel och värmare som T - släde. 5560:-/ mån läggs på min lön.....bör bli typ samma netto?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Beror på vad du har i lön :p

Sen betalar din arbetsgivare leasingavgift samt arbetsgivaravgift. Så ur ditt perspektiv helt ok men i det hela dyrt jämfört med annonsen speciellt om man har eget bolag.

Har exakt den med skinnklädsel och värmare som T - släde. 5560:-/ mån läggs på min lön.....bör bli typ samma netto?
 
Senast ändrad:

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag är ej intresserad men absolut ta fälgar, vinterhjul vid sidan av

Tänkte på som du skriver toning, lack etc burkar inte vara så mycket

Köp fälgar och liknande utanför avtalet. Du betalar dyrt för fälg/däck pga lågt restvärde och får dessutom lämna tillbaka dem med mycket mönsterdjup kvar. Tonade rutor hade jag dock valt för det blir aldrig lika snyggt i efterhand. I övrigt är en A4 nära nog komplett (adaptiv farthållare ingår osv). Automatiskt avbländbar innerspegel är dock inte standard. Alpinpaket (drag+p-värmare) brukar vara prisvärt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Beror på vad du har i lön :p

Sen betalar din arbetsgivare leasingavgift samt arbetsgivaravgift. Så ur ditt perspektiv helt ok men i det hela dyrt jämfört med annonsen speciellt om man har eget bolag.
Just fan....tänkte bara på mig själv :) Stort företag med +100 tjänstebilar.....så drabbar ingen fattig. Tjänar som alla andra på tok för lite......
 

Makkanxd

Rolex
Är på gång att köp ny kärra. Just nu står det mellan en passat eller en A4. Någon som har input? :) kollar på typ 2017-18.
 
Fast det är väl så enkelt att det beror på att den är låååångt för bonus-malus och co2-beskattning. En Cadillac -59:a är ju skattefri, trots ännu mer tveksamma miljöprestanda.

Jag gör 0-100 klart under 5 sekunder för 360:- året i skatt, bra bang for the skattebucks ;)

Man skulle till och med kunna säga att du gör 0-100 under 5 sekunder för -59 640:- i skatt
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Fast det är väl så enkelt att det beror på att den är låååångt för bonus-malus och co2-beskattning. En Cadillac -59:a är ju skattefri, trots ännu mer tveksamma miljöprestanda.

Jag gör 0-100 klart under 5 sekunder för 360:- året i skatt, bra bang for the skattebucks ;)

Nä jag vet. Men ändock kul :D
Och om 7 år är den skattefri (30 år då :woot:)

Jag hat 3st skattefria bilar. Alla utom 1 spyr ut avgaser. Den sista har både kattar och går på E85 :)
 
Senast ändrad:
28B39F1A-62E7-464C-B842-0A35AE9E0682.jpeg
5B9F2F3B-A489-4AE4-A028-A56EC4C6635E.jpeg


1,49 kWh/10km måste ändå sägas vara extremt bra. Jag betalar ca 30 öre/kWh nu vilket ger ca 45 öre/milen i bränslekostnad.

0-100 på 4,6s, extremt skön luftfjädring samt grymt fin stereo och utsökta material i inredningen. 2250kg i dragvikt, coola dörrar som kidsen lätt kan köra själv.

Tesla Model X är ett mästerverk på fyra hjul. :)
 
Topp