Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja! Riktigt fin.Vilken jäkla bil detta är!
![]()
Om jag överhuvudtaget skulle införskaffa en elbil skulle det utan tvekan bli denna.
Köpte precis ny bil och var och provkörde en hel del bilar innan jag slog till. E-tron, EQC och Taycan var de jag körde av elbilarna. E-tron är snygg men slö jämfört med EQT som är fulare. Taycan är den solklara vinnaren på precis allt av dessa tre bilar.
Mycket bra. Det glädjer mig att du inte valde att köpa GLE-coupé.Nytvättad.![]()
Bara jag som inte klarar av att titta på SUV-coupér? Typ X4, X6, GLE/C Coupé osv?
Kan någon förklara för mig vad charmen med SUV-coupé-bilar är? För jag förstår verkligen inte. Man tar bort praktikaliteten av en normal SUV och vad får man i gengäld? Inte design iallafall.
Eller så är det bara jag som är en 18-årig boomer.
Jo det förstår jag. Men jag förstår inte varför folk köper dem. Jag förstår verkligen inte poängen.De tillverkas för att det finns folk som köper dem. Jag är med dig på vad du säger dock.
Min far som är en fullfjädrad medelålders vit man uppskattar dessa typer av biler med anledning av följande:Bara jag som inte klarar av att titta på SUV-coupér? Typ X4, X6, GLE/C Coupé osv?
Kan någon förklara för mig vad charmen med SUV-coupé-bilar är? För jag förstår verkligen inte. Man tar bort praktikaliteten av en normal SUV och vad får man i gengäld? Inte design iallafall.
Eller så är det bara jag som är en 18-årig boomer.
E-tron S?
Jag håller med, tycker inte kupen är lika snygg.Mycket bra. Det glädjer mig att du inte valde att köpa GLE-coupé.
Ser för många sådana nu för tiden. X4 och X6 också, blä!
Jo det förstår jag. Men jag förstår inte varför folk köper dem. Jag förstår verkligen inte poängen.
När jag är ute med kompisar så säger de alltid "Wow, en GLE-coupé, fan vad snygg!" när de ser en sådan.
Jag orkar inte kämpa emot och håller tyst istället.
Högt insteg och så fattar jag.Min far som är en fullfjädrad medelålders vit man uppskattar dessa typer av biler med anledning av följande:
-SUV - högt insteg
-Stooooora bilar ger viss pondus på vägen (något som kan uppnås med bra design på en sedan lika väl)
-sist men inte minns så ger det sluttande bakre partiet en aggressivare framtoning kontra normal SUV-deisgn som mest ser ut som ett skjul som är ute och åker.
Ja absolut, jag är i de flesta fall mycket förstående, folk får göra vad fan de vill. Men just dessa bilar förstår jag mig inte på. Inte något som jag blir arg av utan helt enkelt väldigt fundersam. Jag ser väl helt enkelt inte det andra ser med dessa bilar.Man får tycka olika.![]()
Högt insteg och så fattar jag.
Men de ser verkligen förjävliga ut. Som en överviktig sedan eller något.
Denna aggressiva framtoning ser jag inte. Jag tycker tvärtom att vanliga X5 eller säg GLE/Land Rover Defender, nya Ford Bronco osv ser bra mycket coolare ut.
Ja vanliga SUV:ar är lite mer old school. Jag är med på att det är kul med nya och fräscha idéer.Tycker vanliga SUV:ar känns som den gamla modellen när man ser en SUV coupe. Egentligen så gillar jag vanliga SUV bättre men det känns nytt och fräsch.
Jo det förstår jag. Men jag förstår inte varför folk köper dem. Jag förstår verkligen inte poängen.
När jag är ute med kompisar så säger de alltid "Wow, en GLE-coupé, fan vad snygg!" när de ser en sådan.
Jag orkar inte kämpa emot och håller tyst istället.
Kan förstå designen i rätt utförande, tycker t ex att det krävs rejäla fälgar (original såklart!) gärna i kombination med markgrå-metallic, men i många fall ser det ut som att dem kommer välta.Högt insteg och så fattar jag.
Men de ser verkligen förjävliga ut. Som en överviktig sedan eller något.
Denna aggressiva framtoning ser jag inte. Jag tycker tvärtom att vanliga X5 eller säg GLE/Land Rover Defender, nya Ford Bronco osv ser bra mycket coolare ut.
Det är en lång hatchbackVarför köpte du en 3-serie GT när du lika väl skulle kunna köpa en sedan/kombi?
Folk köper väl den bilen de tycker är snygg, inget mera med det. Jag tillhör kategorin som hellre kör X6 än X5 och jag tycker att GLC coupe är betydligt snyggare än GLC. Synd att coupe coupe versionerna ska vara märkbart dyrare bara.
HahaDet är en lång hatchback
Väldigt praktisk om man vill ha lite av aspekterna från både kombi och sedan.
Och sen är jag en av de få som tycker att de är snygga.
Men nu inser jag att detta gör mig till lite av en hycklare, så jag lägger ner mitt argument.![]()
Jag har kört kombi innan.Ja vanliga SUV:ar är lite mer old school. Jag är med på att det är kul med nya och fräscha idéer.
Ska jag vara helt ärlig är jag trött på SUV:ar överlag.
Fler herrgårdsvagnar åt folket!![]()
![]()
Jag associerar väl dessa bilar med dåliga personer helt enkelt. De allra flesta SUV-kupér jag ser här finnes i de sämre områdena av stan och har registreringsskyltar från bland annat rumänien. Inte bevis på att dessa människor håller på med olagliga saker men jag tror alla vet det ändå.Kan förstå designen i rätt utförande, tycker t ex att det krävs rejäla fälgar (original såklart!) gärna i kombination med markgrå-metallic, men i många fall ser det ut som att dem kommer välta.
Ja vanliga SUV:ar är lite mer old school. Jag är med på att det är kul med nya och fräscha idéer.
Ska jag vara helt ärlig är jag trött på SUV:ar överlag.
Fler herrgårdsvagnar åt folket!![]()
![]()
Kommer se kul ut i Norrland........![]()
Vilka fler har förbokat en?
Jag har förbokat en tri motor awd. 80++ mils räckvidd, 0-100 på under 2,9s.![]()
Överblicken är jag med på. Jag hade kunnat tänka mig att ha SUV som vardagsbil av den anledningen. Det är kupévarianterna jag inte gillar.Jag har kört kombi innan.
Men det är jäkligt bekvämt att sitta högt, man får sjukt mycket överblick i korsningar osv.
Nästan sugen på en fet pickis typ F150 bara för att sitta ännu högre. Det är jäkligt skönt.
6-serie Gran Coupé har du ju då. Skitsnygg bil och fyrdörrarsPersonligen älskar jag coupe men det går inte när man har barn. Så det nya rätta enligt mig är fyrdörrars coupe. Allt annat är haram.![]()
Dem har en konstig tendens att dyka upp på det viset.Jag associerar väl dessa bilar med dåliga personer helt enkelt. De allra flesta SUV-kupér jag ser här finnes i de sämre områdena av stan och har registreringsskyltar från bland annat rumänien.
Yep! Jag ser en GLE Coupé varje gång jag hämtar paket från DHL. Det är en liten kiosk i en utsatt område av stan och där utanför står alltid denna GLE med V8 BiTurbo, den är blå och kör i princip bara mellan dessa områden av stan, med rumänsk nummerplåt. Man får lite dåliga vibbar helt enkelt.Dem har en konstig tendens att dyka upp på det viset.
Eller i handikapprutan utan tillståndDem har en konstig tendens att dyka upp på det viset.